Oktobarsku kampanju su provodile razne organizacije i udruženja koja se bave ovom tematikom, a jedna koja je privukla pažnju jeste Instagram kampanja inovativne farmaceutske kompanije Roche u Bosni i Hercegovini. Rijetko imamo priliku vidjeti toliki broj javnih ličnosti i influencera, u ovom slučaju virtuelno okupljenih povodom jednog razloga, koji je istovremeno i lijep i ružan. Jer kako kaže njihov hashtag #strongertogether, ukoliko udružimo snage ni karcinom dojke nije nepobjediv.
Karcinom dojke je najčešće dijagnosticirano maligno oboljenje i najčešći uzrok smrtnosti od malignih oboljenja među ženama, kako u svijetu tako i u Bosni i Hercegovini. Iako BiH nema jedinstven registar oboljelih, prema podacima medicinskih ustanova i zvaničnim podacima Globocan-a godišnje se dijagnosticira oko 1400 novih slučajeva karcinoma dojke, od čega su njih oko polovina pacijenti u ranom stadiju bolesti, kada se ova bolest smatra izlječivom. Procjenjuje se da svakih 15 sekundi jednoj ženi u svijetu bude dijagnosticiran karcinom dojke. A da li ste znali da od karcinoma dojke mogu oboliti i muškarci? Iako rijetko, nešto manje od 1% svih karcinoma dojke dijagnosticira se kod muškaraca.
S obzirom na to da na terapijski uspjeh najviše utiče što ranija dijagnoza bolesti, kampanjom je akcenat stavljen na rano otkrivanje bolesti i važnost pravovremenog obavljanja redovnih, preventivnih pregleda dojki. Kampanje poput ove imaju za cilj osvijestiti što veći broj ljudi da se za svaku sumnjivu promjenu u/na dojci jave svom ljekaru, jer pravovremenim djelovanjem rano otkriven karcinom se vrlo uspješno liječi.
U vremenima kada se mnogi od nas, zbog straha od koronavirusa, odluče ne posjetiti svog ljekara, potrebno je znati sve rane znakove upozorenja, ali i raditi redovne godišnje preglede, jer pravovremeno djelovanje može spasiti život. Rano otkrivanje karcinoma dojke je ključno za uspješno liječenje.
Karcinom dojke još uvijek predstavlja kako socijalni, tako i zdravstveni izazov, ali uključivanjem programa ranog otkrivanja na nivou cijele BiH, kao i pravovremena dostupnost tretmana oboljelima mogu rezultirati poboljšanjem kvalitete života kao i povećanjem stope preživljenja. A kada je riječ o nama samima, najmanje što možemo uraditi jeste osluškivanje vlastitog tijela i redovna kontrola kod ljekara.
Kako i sama Instagram kampanja u svojim ključnim porukama navodi da nikako ne treba zaboraviti da je karcinom dojke izlječiva bolest ako se otkrije na vrijeme, zaključak je da rano otkrivanje bolesti treba biti imperativ!