Veća je mogućnost da osoba zaražena u avionu umre, nego da pogine u njegovom padu
Do ovakvog zaključka je došao profesor na Institutu Arnold Barnett, piše američki poslovni list Business Insider. Detalji istraživanja nisu još objavljeni, a nazvano je "Rizik od COVID-19 među putnicma u avionu: Da li sjedište u sredini treba biti prazno".
Prema ovoj studiji, rizik od zaraze u avionu ipak nije veliki. Istaknuto je da postoji razlika u stepenu rizika kada sjedi neko u srednjem sjedištu i onda kada to nije slučaj.
Prema procjeni profesora Barnetta, kada neko sjedi rizik zaraze je jedan na 4.300 putnika odnosno osoba. Kada to nije slučaj, onda je rizik zaraze jedan na 7.700 putnika. Vjerovatna stopa smrtnosti kada je sjedište u sredini popunjeno je jedan posto odnosno jedan na 430.000 osoba. Kada je ovo sjedište upražnjeno, onda je izgledna stopa smrtnosti jedan na 770.000.
Iako je pretpostavljena stopa smrtnosti od posljedica koronavirusa prenesenog u avionu znatno mala, veća je od mogućnosti da neko pogine u padu aviona. Mogućnost da neko pogine u avionskoj nesreći je jedan na 34 miliona putnika.
Ovo istraživanje je provedeno na osnovu dosadašnjeg broja zaraženih ljudi, koji dolaze iz različitih dijelova Sjedinjenih Američkih Država, u avionima. Također su procjenjeni efekti nošenja zaštitnih maski i fizičkog distanciranja u avionima. U obzir su uzete mjere koje aviokompanije primjenjuju u borbi protiv pandemije, kao što je dezinfekcija.
Na osnovu Barnettovih istraživanja, dolazi se do zaključka da među 600.000 Amerikanaca koji putuju avionom, njih 140 se zarazi koronavirusom - čak i ako su svi nosili maske, ali ako su srednja sjedište bila popunjena. Taj broj iznosi 78 ako su srednja sjedišta bila prazna.
Ranije je u SAD-u raspravljano o tome da li upražnjavanje srednjeg sjedišta doprinosi smanjivanju rizika od zaraze. Pa je tako Josh Earnset iz United Airlinesa poručio da je upražnjavanje sjedišta nije ništa drugo nego "PR strategija".