Jeste li na TikToku?
9

Fenomen zvani TikTok: Koja je tajna popularnosti ove aplikacije i koliko se na njoj može zaraditi

S. Grebović
Foto: Buffer
Foto: Buffer
Nešto stariji korisnici društvenih mreža s nostalgijom se sjećaju MSN-a koji je početkom stoljeća bio daleko najpopularniji kanal za komuniciranje. Nedugo zatim, taj epitet je ponio Facebook, nakon toga Instagram, a sada je ta čast pripala TikToku.

Riječ je o aplikaciji koja je 2018. godine preuzela štafetu na multimedijalnom internet nebu i trenutno joj nema ravne među najpopularnijim aplikacijama svijeta.

Registracijom na TikTok korisnici dobivaju mogućnost kreiranja, dijeljenja te gledanja video sadržaja, iako za pregled videozapisa nije potrebna registracija.

Korisnici ove superpopularne aplikacije objavljuju snimke različitih tema poput muzike, plesa, kuhanja, sporta, kućnih ljubimaca i ostalo.

Najveću bazu čine pripadnici "generacije Z", ali TikTok polako postaje sve popularniji i među starijim korisnicima, čime razbija dobne barijere kao niti jedna aplikacija prije nje.

O tome zašto je to tako, porazgovarali smo sa Tarikom Kapetanovićem, stručnjakom za komunikacije i digitalni marketing iz Sarajeva.

"Kada govorimo o TikToku moramo govoriti u brojkama. Primarno TikTok je aplikacija koja je do sada ima preko 3,5 milijardi downloada. Ovo je aplikacija koja konstantno drži pažnju njegovih korisnika. Svakoga dana ljudi provedu na TikToku dva i više sati što je mnogo više nego što provode na ostalim društvenim mrežama.

Također, TikTok je mreža koja bilježi vaše reakcije koristeći mikrofon i kameru vašeg telefona te morate znati da kad se smijete ili plačete sve je već zabilježeno i TikTok tačno zna koje sadržaje će vam ponuditi", upozorava Kapetanović.

Ova je aplikacija, kao ni jedna prije nje, vrtoglavom brzinom dospjela na sami vrh napopularnijih aplikacija. Naš sagovornik to objašnjava i svojevrsnom političkom pozadinom koja se krije iza priče o uspjehu.

"TikTok je primarno geopolitički uspjeh, a svi već znaju da je zbog svog porijekla iz Kine TikTok zabranjen u mnogim zemljama, a sve zbog nedefinisanog koncepta prikupljanja podataka korisnika. Inžinjerima koji su kreirali TikTok bilo je od početka jasno da je koncept vertikalnog pregleda kratkih videa jasan put ka odličnoj zaradi.

Zbog toga su udružili više aplikacija koje su ugašene kako bi nastao TikTok dok su korisnici svih ugašenih aplikacija ujedno postali korisnici TikToka bez pitanja, a takvih je bilo na milione", pojašnjava.

Prema Kapetanovićevim riječima uspjeh ove mreže se ogleda i u besprijekorno tačnom algoritmu videa, koji se serviraju korisnicima.

"Dok su inžinjeri koji su kreirali TikTok definitivno među najpametnijim na planeti njihova mreža okuplja i ne tako pametne korisnike koji su kroz gledanje sadržaje poput "izazova" često sebe i druge dovodili u po život opasne situacije.

Međutim, postavlja se pitanje zašto mi sve te sadržaje vidimo. Odgovor je jasan, to je algoritam koji je i najskriveniji dio TikToka čiji algoritam je najbolji i najefikasniji kada govorimo o društvenim mrežama. Taj algoritam tačno zna koliko dugo gledate videe, koji je jezik videa, kakav je ton govora koji se koristi, od svega toga se pravi transkript koji jasno određuje algoritam", govori Kapetanović.

U čemu je zapravo trik?

"Trik je u tome da na TikToku uopšte nije bitno koliko pratilaca imate, koliko ste popularni i da li koristite ispravne hashtagove. Na TikToku je bitno samo koliko su vaši videi gledani. Postoje četiri faze kako engine šalje videe na pregled.

Prva faza je kreiranje videa, druga je postavljanje videa na pregled publici te se tako ostvaruje pregled od 50 do 500 ljudi nakon toga slijedi slanje videa testnoj publici koji će dovesti do preglednosti vašeg videa čak i do 5000 puta, kada dosegnete broj od 5000 pregleda dolazite do nove faze koja će vas dovesti do 50.000 ili milion pregleda a ako pređete famozni milion pregleda onda slijede milioni", mišljenja je Kapetanović.

On podsjeća da ova aplikacija sa sobom nosi i potencijalnu opasnost koja se ogleda u dijeljenju informacija korisnika, što može predstavljati potencijalno veliku opasnost.

Kapetanović objašnjava da pored YouTubea, TikTok dijeli najviše informcija korisnika. Problem je u tome što YouTube dijeli informacije sa Googleom dok TikTok dijeli sa trećom stranom za koju se ne zna ko je...

Koliko se i na koji način može zaraditi na TikToku?

Mnoge zanima i finansijska strana koju nudi ova aplikacija. Mnoge poznate osobe putem TikTok livea u posljednje vrijeme sve više "lajvaju" i na taj način se bore za naklonost korisnika koji im šalju poklone u vidu animacija, koje oni kasnije mogu unovčiti.

"Svaka društvena mreža dijeli sponzorisane postove pa tako ni TikTok nije iznimka, međutim na TikToku imamo Creatiors Fund koji omogućuje zaradu do 4 centra za 1.000 pregleda. Za video koji ima 500.000 pregleda dobivate 20 dolara", govori Kapetanović.

Poseban dio čini famozni TikTok live, na kojem kreatori sadržaja mogu prilično zaraditi.

"Live na TikToku donosi dosta novca onima koji postanu popularni u live prijenosu. Stvari su jednostavne kada se zna da onima koji su u #liveu korisnici mogu donirati sredstva. To se radi kroz kupovinu zlatnika na TikTok koji se kasnije doniraju u live prijenosu.

Sve skupljene zlatnike vlasnik livea kasnije pretvara u dijamante koji se kasnije pretvaraju u stvari novac na PayPal računu onoga koji je i bio u live prijenosu", govori Kapetanović i objašnjava u čemu je trik za popularnim "lavovima" koje šalju neki korisnici, takozvani "gifteri".

"Pored svih tih zlatnika i dijamanata tokom live prenosa možete donirati i virtuelne ruže koje koštaju nekoliko centi do virtualnih lavova čija je cijena i do 500 dolara.

Nakon donacija koje šalju korisnici najviše ipak zrađuje TikTok koji po nekim tvrdnjama uzima i do 69 % zarade. Također, popularne su i agencije koje posreduju u livestreamu, a koje imaju posebne ugovore sa TikTokom kako bi pomogle kreatorima videa da naprave što bolji i što gledaniji video", objašnjava naš sagovornik.