Intervju / Elmir Krivalić o kandidatu za Oscara: Okarakterisan je kao gej priča, ali govorimo o korumpiranom sistemu
Ipak, treba naglasiti kako je ovo prvenstveno priča o tome kako politički režim utječe na sudbinu ljudi, a sve se završava na Golom otoku. Krivalić nam je ispričao kako je došlo do njegovog angažmana na ovom filmu.
"Zapravo, prvo sam upoznao producenticu Anitu Juka na Avantura Film Festivalu u Bihaću, gdje je bila član stručnog žirija i rekla mi je da je u pripremi produkcija novog filma te me poslije i pozvala na audiciju. Kada sam pročitao scenarij, bio sam oduševljen. Pomislio sam: 'Ovo će biti fantastičan film.' Dva puta sam bio u Zagrebu, radio sam sa Ivonom i doslovno bio oduševljen njenim pristupom i načinom komunikacije sa glumcima. Audiciju sam zapravo više doživio kao radionicu, jer sam doslovno uživao radeći, razgovarajući i slušajući Ivonine indikacije. Kada me je tu večer nazvala i rekla da se odlučila da igram Ivana u filmu, počeo sam plakati. Bio je to jedan od najsretnijih trenutaka u mom životu, koji nikad neću moći zaboraviti", rekao je.
Osim Krivalića, uloge su ostvarili i Emir Hadžihafizbegović, Dado Ćosić, Đorđe Galić, Slaven Došlo, Svetozar Cvetković i drugi. Hadžihafizbegović je naročito pohvalio Krivalića, navodeći kako se mnogo posvetio pripremanju za ulogu.
"Bio sam sretan kad sam pročitao Emirovo mišljenje. To mi mnogo znači, s obzirom na to da je Emir glumac kojem se mnogi s razlogom dive i pravo je bogatstvo raditi s njim. Svi smo imali kvalitetne probe prije nego je počelo snimanje. Rediteljica je insistirala da budemo u potpunosti spremni za sve ono što nas čeka tokom snimanja, ali na način da je bila fantastičan motivator s nevjerovatnom energijom i tolikom posvećenošću da nas je na najljepši način uvukla u svijet koji stvara", naveo je.
Kazao je kako je producentica Anita Juka sa svojim ogromnim i kvalitetnim filmskim iskustvom također bila ogroman motivator od koje je doslovno učio o filmu, ali i kako steći samopouzdanje, koje mu je u tom trenutku zaista bilo potrebno.
"Nisam želio iznevjeriti ni sebe ni ljude koji su mi dali povjerenje da igram u ovakvom značajnom umjetničkom djelu. Doslovno sam spavao s tekstom, čitajući ga po nekoliko stotina puta, neprestano razmišljao o situacijama, okolnostima i analizirao Ivana, najboljeg čovjeka kojeg sam upoznao u sebi", rekao je.
Tema filma "Lijepa večer, lijep dan" je hrabra čak i za današnje vrijeme s obzirom na činjenicu da je politika upletena u živote svakoga od nas. Kritika je oduševljena ovim kinematografskim ostvarenjem.
"Ovo je hrabra tema za svako vrijeme, ali poznavajući sliku društva, mislim da stiže u najbolji trenutak za prostor u kojem mi živimo. Mnogi su film već okarakterisali kao gej priču, ali mi govorimo o slobodi, ljubavi, umjetnosti i korumpiranom sistemu, koji izjeda društvo. To što su protagonisti gej je njihova intimna stvar. To nas ne treba zanimati niti im smijemo zbog toga suditi. Ono što nas se treba ticati je to što, između ostalog, stradaju od sistema i države za koju su se borili", ispričao je.
Na pitanje vjeruje li današnja vlast cenzuriše filmsku umjetnost, baš kao što je to bio slučaj i za vrijeme komunizma, Krivalić je odgovorio:
"Samim time što ne izdvajaju malo ili nimalo sredstava za film, znači da cenzurišu. Mislim, već je izvjesno da vlastodršcima nije u interesu društvo izgrađeno na temeljima kulture i umjetnosti. Nažalost!".
Osim za Oscara, "Lijepa večer, lijep dan" će se takmičiti i za prestižnu 39. nagradu Goya Španske akademije filmske umjetnosti i znanosti u kategoriji najboljeg evropskog filma.
"'Lijepa večer, lijep dan' je prvi dugometražni film u kojem igram. Jako sam sretan da je kandidovan za ovako značajne filmske nagrade. Vjerujem da je to samo početak uzbudljivog putovanja do uspjeha ovog veličanstvenog umjetničkog djela", kazao je.
Krivalić je donedavno bio umjetnički direktor Centra za kulturu Lukavac. Sada obnaša funkciju umjetničkog rukovodioca Narodnog pozorišta Tuzla. Vjeruje li da su ustanove kulture u manjim bh. gradovima zapostavljene u odnosu na sarajevske ustanove?
"Kultura se u Bosni i Hercegovini, nažalost, ne predstavlja kao nacionalni projekat niti se ophodi prema ustanovama kulture kao nacionalnom značaju. Iz toga proizlazi da se kultura lokalizira, što je pogrešno. Mi smo se u Centru za kulturu Lukavac trudili razbiti sve granice, što je publika, ali i stručna javnost prepoznala", odgovorio je.
Kada je riječ o Krivalićevim drugim uspješnim projektima, treba spomenuti kako je predstava "Tri prikazivanja Boga" reditelja Aleša Kurta ljetos proglašena najboljom na 43. Pozorišnim igrama u Jajcu. Krivalić u njoj igra tri uloge. Kurt je poznat kao nekonvencionalan reditelj čija djela uvijek hipnotiziraju publiku. Zanimalo nas je koliko je njega kao glumca bilo izazovno raditi s njim.
"To je odlična predstava, koja na najjednostavniji način govori o kompleksnosti ljudskog stradanja i besmislenosti ratovanja. Ništa više nije ubilo ljudi od samog čovjeka. I dalje se ubijamo, bez ikakvog smisla. 'Tri prikazivanja Boga' je druga predstava koju sam radio sa Alešom, nakon 'Kreketanja', koja je također doživjela veliki festivalski uspjeh. Obje predstave su nastale u produkciji Narodnog pozorišta u Tuzli, gdje su glumci zavoljeli Alešov pristup teatru. Izazov je s Alešom razgovarati o bilo čemu, pogotovo raditi predstavu koju režira. Ako je još i pisao tekst, to je onda plovidba po nemirnom moru u kojoj uživate", rekao je Krivalić na kraju razgovora za Klix.ba.