Rasizam u Americi je vječna preokupacija filmskih radnika, a ova priča o leđima na kojima nema milimetra kože neprekrivene ožiljcima, mamac je za pecanje Oscara. Priče o Gordonu prihvatio se holivudski hit mejker Antoine Fuqua, poznat po naslovima "Training Day" i "King Arthur", dok je njegova napeta drama "The Guilty" prošle godine pobrala dosta pažnje na Netflixu.
"Emancipation" je urađen u crno-bijeloj tehnici, apostrofirajući brutalnost priče i sve ono što je moguće kada se probudi čovjekova volja za životom, FIlm je na tragu uspješnih hipernasilnih naslova kao što su "12 Years A Slave" i "Django Unchained".
Posljednja dodjela Nagrada Američke filmske akademije i umjetnosti protekla je u znaku Willa Smitha. Manje zbog njegovog Oscara osvojenog za ulogu filmskog oca Serene i Venus Williams u biografskoj priči "King Richard", a više zbog "spontanog" šamara koji je opalio Chrisu Rocku zbog šale koju je ovaj uputio na račun ćelavosti njegove supruge.
Kad vidite crnju s idejom, najbolje da ga ubijete
Peter (Will Smith) živi kao rob u potpuno dehumaniziranoj svakodnevici. Dani mu se svode na težak rad, a uskoro biva odvojen od svoje supruge i djece. Kada ga stave u kavez i krenu odvoditi u novi oblik robovske eksploatacije, iz sveg glasa će obećati svom sinu da će se vratiti po njega. Uskoro se počinju širiti glasine o tome da je Abraham Lincoln ukinuo ropstvo i proglasio sve robove slobodnim ljudima, Peter se odvažuje na pokolj ekipe svog robovlasnika Jima (Ben Foster) i započinje bijeg, U močvari, koja je baš ona koju smo vidjeli u kultnom Jarmuschovom filmu "Down By Law", čekaju ga krokodili, a ako napravi samo jedan pogrešan korak - ne gine mu metak u glavu.
Bježeći pred hladnokrvnim lovcima kroz nemilosrdne močvare Louisiane, Peter je prešao šezdesetak kilometara za desetak dana. Preživio je jedući med iz košnica, a od pasa tragača se uspio sakriti tako što je kožu mazao lukom s plantaže, zbog čega životinje nisu mogle nanjušiti njegov miris. Uskoro se pridružuje Lincolnovoj vojsci u Baton Rougeu, postaje vojnik i snalazi se među trupama vojske Unije za vrijeme Građanskog rata u Americi.
Zanimljivo je da smo Bena Fostera ove godine gledali u filmu o preživljavanju, sportskoj drami "The Survivor", koja govori o poljskom Jevreju Harryju Haftu, koji je sasvim slučajno preživio holokaust tako što je kao bokser kreirao neku vrstu pervertirane zabave za nacističke stražare, boreći se u ringu na život i smrti (protivnika).
"Emancipation" je film o preživljavanju, s napetim scenama potjere. Te scene imaju neka opća mjesta, ali uspijevaju proizvesti egzistencijalistički strah kod publike, potičući nas na razmišljanje o tome koliki put je prijeđen od bičevanja tamnoputih ljudi do današnje woke kulture.
Put je bio dug, sloboda zaista nema cijenu i to je ono što u ovom filmu neodoljivo podsjeća na oskarovske klišeje. Već možete zamisliti Willa Smitha kako plače na pozorici Dolby teatra, izgovarajući antologijske rečenice o povijesti afroameričke zajednice. Tamo je, uostalom, i završio sa Zlatnim kipićem u ruci, nakon što je odigrao lik oca "crnih" teniserki koje su napravile čudo u "bijelom sportu".
Na koncu, ovo je priča o ljubavi, ali da ne spojlamo kraj filma, recimo samo to da je "Emancipation" film koji progovara o važnosti obitelji. A šta je smisao praznika nego prisjetiti se svih vrijednosti za koje inače nemamo vremena?