"Quo vadis, Aida"
185

Hasan Nuhanović: Poenta filma o genocidu u Srebrenici nije trebala biti u bahatosti srpskih snaga

S. H.
Hasan Nuhanović, autor knjige prema kojoj je nastao scenarij za film "Quo vadis, Aida" Jasmile Žbanić, iznio je određene zamjerke na pojedine scene u filmu koji opisuje genocid u Srebrenici, tačnije dešavanja u UN-ovoj bazi u Potočarima.

Nuhanović je u tom periodu radio kao prevodilac u UN-ovoj bazi u Srebrenici, a davno se razišao s rediteljicom Žbanić kod sklapanja scenarija za film. Sada kada je film premijerno prikazan na festivalu u Veneciji, Nuhanović je iznio određene kritike zbog nekih scena.

Hasan Nuhanović (Foto: Klix.ba)
Hasan Nuhanović (Foto: Klix.ba)

On poredi scenu iz filma u kojoj Emir Hadžihafizbegović igra jednog od četnika i od pripadnika UNPROFOR-a traži da uđe u bazu, sa stvarnim događajem. Nuhanović smatra da je pogrešno bilo predstaviti srpske vojne snage kao bahate, jer im je, prema njegovom mišljenju, intencija bila drugačija.

"Imao bih više ozbiljnijih zamjerki u vezi s drugim scenama, ali hajde da uporedimo ove dvije. Ne miješam se u umjetničku kreaciju, ali želim naglasiti da su pripadnici srpskih snaga u interakciji s holandskim UNPROFOR-om tih dana glumili gospodu koja poštuje Ženevsku konvenciju (primarni snimak od 6:15 min). Ne viču, ne ponašaju se bahato, dok su izvan njihovog vidokruga ubijali ljude stotinak metara od baze UN-a (u nekim momentima i na njihove oči, što mislim da se ne nalazi u filmu, a trebalo se naći)", smatra Nuhanović.

On tu scenu poredi sa scenom u kojoj Hadžihafizbegović s grupom vojnika dolazi u bazu.

"Uporedite ove dvije scene isključivo radi toga da biste mogli vidjeti razliku između dokumentarnog snimka i onoga što je scena u kojoj ovog četnika glumi Emir Hadžihafizbegović. Nije poenta filma trebala biti u bahatosti srpskih snaga prema UNPROFOR-u, već u jednoj promišljenoj radnji srpske strane da svijetu prikaže jedno civilizirano lice, dok Bošnjake ubija, strijelja, kolje, istovremeno dok se UNPROFOR bavi sobom. Hajde tamo, lijevo, itd., sve kulturno, civilizacijski, dok žrtva ne stane pred mitraljeze. A onda su, u čemu je učestvovao sadašnji premijer RS-a, krajem 1995. i početkom 1996. prekopali masovne grobnice. Bahatost je ovdje, u filmu i inače, pogrešna interpretacija ponašanja srpske strane koja je svoju perfidnu genocidnu namjeru krila od svjetske javnosti, a ta ista svjetska javnost toj srpskoj strani vjerovala na riječ kao što joj vjeruje i danas", istakao je Nuhanović.