Jedan od najcjenjenijih filmskih autora današnjice Nuri Bilge Ceylan gost Sarajevo Film Festivala
Ceylan, inače diplomirani inžinjer elektrotehnike čija je prva ljubav bila fotografija, izuzetan je umjetnik i pokretačka snaga globalne produkcije art-house filma.
Filmski kritičari ga opisuju kao autora originalnog kinematografskog stila zasnovanog na iznimno emotivnim filmovima jedinstvene atmosfere koji propituju tradicionalne vrijednosti i porodične odnose, istražuju ljudsku dušu i obrađuju egzistencijalne teme poput pitanja života i smrti.
Rođen je u Istanbulu 1959. godine. Njegov kratki film "Koza" prikazan je u takmičarskom programu Filmskog festivala u Cannesu 1995. postavši prvi turski kratki film koji je uvršten u zvaničnu selekciju tog prestižnog festivala. Sa dugometražnim igranim filmovima "Kasaba" (1997) i "Majski oblaci" (1999) je postigao međunarodni ugled i osvojio brojne nagrade. Njegov treći dugometražni igrani film, "Dalek" (2002) postao je najnagrađivaniji film u historiji turske kinematografije osvojivši ukupno 43 nagrade, uključujući 23 međunarodne među kojima i Grand Prix i nagradu za najboljeg glumca Filmskog festivala u Cannesu. U Cannesu je 2006. godine osvojio nagradu Fipresci za film "Klime", a dvije godine kasnije i nagradu za najboljeg reditelja za film "Tri majmuna" koji je potom postao prvi turski film uvršten u uži izbor za dodjelu nagrade Oscar za najbolji film na stranom jeziku američke Akademije filmskih umjetnosti i nauka.
Ceylan se vratio u Cannes 2009. kao član glavnog festivalskog žirija, a dvije godine kasnije i sa filmom "Bilo jednom u AnadolijI", snimljenim u međunarodnoj produkciji u kojoj je učestvovala i Bosna i Hercegovina sa kojim je osvojio Grand Prix.
Ceylanov naredni film "Zimski san" je 2014. na Filmskom festivalu u Cannesu nagrađen Zlatnom palmom.
Njegov posljednji film "Drvo divlje kruške", u čijoj je koprodukciji učestvovala i Bosna i Hercegovina, prikazan je u Takmičarskom programu ovogodišnjeg Cannesu Film Festivala gdje je naišao na odličan prijem publike i kritičara.