U šest epizoda
26

Jeste li gledali novu Netflixovu seriju "Senna"?: Priča o najvećem i neprežaljenom šampionu Formule 1

Piše: D. B.
Na streaming servisu Netflix dostupna je nova serija koja donosi priču o životu i karijeri legendarnog brazilskog vozača Ayrtona Senne. Koliko je dobra, precizna i dostojanstvena, vjerovatno će najbolje procijeniti oni koji su imali priliku gledati Brazilca na utrkama i pratiti dešavanja u njegovo vrijeme, kao i oni koji su mu bili blizu. No, vrijedi je pogledati.

Na krilima uspjeha serijala "Drive to Survive" te uzbuđenja koje izaziva snimanje filma o Formuli 1, u kojem glumi holivudski glumac Brad Pitt, stigla je serija o Senni sa šest epizoda.

To je projekt predvođen njegovom porodicom i portugalskim studiom Gullane, koji govori o njegovom životu i karijeri, usponima i padovima, uključujući početke u kartingu, takmičenju u Formuli 3, rivalstvu u Formuli 1 s timskim kolegom Alainom Prostom te kobnoj utrci za Veliku nagradu San Marina na stazi Imola tokom koje je tragično preminuo. Sennu u ovoj seriji glumi brazilski glumac Gabriel Leone i korača putem slavnog vozača do ostvarenja njegovog sna, a to je titula svjetskog prvaka Formule 1.

Senna je rođen 21. marta 1960. godine i potiče iz imućne porodice, a imao je brata i sestru. Prvo iskustvo s utrkama imao je kao četverogodišnjak, kada mu je njegov otac napravio karting. Scena u kojoj mali Senna na poklon dobija karting i zaljubljuje se u vožnju prikazana je i u samoj seriji, odakle sve počinje.

Senna je odrastao gledajući Formulu 1, prvi pravi karting dobio je kao desetogodišnjak, dok je prvu pobjedu na utrci ostvario s 13 godina. To su bili njegovi prvi koraci na putu do slave. Od samih početaka je naporno trenirao i brusio svoj talent, a koliko je bio superioran u kišnim uvjetima najbolje pokazuje nadimak koji je dobio tokom karijere - Kišni čovjek.

Godine 1981. je otputovao u Englesku, počeo se utrkivati u Formula Ford 1600 šampionatu, gdje je dokazao svoj kvalitet, ali se na kraju sezone ipak vratio u Brazil kako bi radio u porodičnoj firmi. Serija prikazuje kako nevoljko napušta svoj san i vraća se kući zbog obećanja koje je dao ocu i supruzi. Ipak, utrkivanje mu je bilo u krvi pa je ponovo krenuo put Engleske, takmičio se u Formula Ford 2000 šampionatu, a potom i u Formuli 3, gdje je postao prvak u direktnom okršaju s Martinom Brundleom.

Serija "pokriva" taj period njegove karijere i njegov kratkotrajni brak s Lilian de Vasconcelos Souzom, ističući razdvojenost kao glavni razlog razvoda.

Kultno rivalstvo s Alainom Prostom i tri šampionske titule

U svijet Formule 1 je Ayrton ušao 1984. kao vozač Tolemana, s kojim je u svojoj prvoj sezoni uspio osvojiti drugo mjesto u Monacu. Serija prikazuje trenutke kada Ayrton daje sve od sebe kako bi ostvario uspjeh u nekonkurentnom bolidu.

Njegova sljedeća F1 ekipa je bio Lotus, za koji je potpisao 1985. godine i ostvario dvije pobjede na utrkama, dok je u ukupnom poretku šampionata završio na četvrtom mjestu. U McLaren je prešao 1988. godine i odmah postao prvak Formule 1. Međutim, stvari nisu uvijek išle glatko zbog njegovog žestokog rivalstva s timskim kolegom Alainom Prostom. U sezoni 1989. godine je Senna bio drugi. Njihova dva sudara na stazi također su upečatljiv dio serije, kao i međusobni obračuni u boksu.

Rivalstvo se nastavilo čak i kad je Prost prešao u Ferrari naredne sezone te je trajalo u sljedeće četiri sezone. Senna je uspio postati prvak još dva puta, a to se dogodilo 1990. i 1991. godine.

Prost se u međuvremenu povukao, a Senna je prešao u Williams 1994. godine.

Tragedija u Imoli i prokleti Tamburello

Tragični vikend dogodio iste godine na stazi Imola u Italiji, gdje se vozila utrka za Veliku nagradu San Marina.

U seriji Senna ističe loše uvjete na stazi, a prikazani su i trenuci nesreća. Njegov sunarodnik Rubens Barrichello je u petak 29. aprila vozeći Jordanov bolid naišao na ivičnjak u zavoju Variante Bassa, nakon čega je katapultiran u barijeru pri velikoj brzini, a tom prilikom je izmjerena sila od 95 G. Srećom, Rubens je preživio te je zadobio lom nosa i neke lakše povrede.

Potom je u kvalifikacijama Roland Ratzenberger prilikom vožnje najbržim dijelom staze ostao bez prednjeg krila bolida prilikom prelaska preko ivičnjaka, koje se zaglavilo ispod prednjih točkova. Stoga su prednje kočnice postale beskorisne, a njegov bolid je udario u betonski zid. Izmjerena sila je iznosila 500G, što je najviše u historiji Formule 1. Nažalost, Austrijanac je smrtno stradao.

Nakon Rolandove smrti, Senna je bio duboko potresen te je odlučio prekinuti kvalifikacije. Uprkos tragediji, vodstvo Formule 1 je odlučio da se utrka održi 1. maja. Senna se u međuvremenu sastao sa svojim nekadašnjim rivalom Prostom, koji je tada radio kao voditelj. Oni su razgovarali o ponovom pokretanju rada udruženja vozača, kako bi se unaprijedila njihova sigurnost. Scena iz serije prikazuje Sennu i Prosta, kojeg glumi Matt Mella, kako razgovaraju na tribinama, a Francuz ističe da je upravo Brazilac pravi čovjek za lidera.

Poslije sedam krugova utrke, dogodila se tragedija. Senna je izletio sa staze i udario u betonski zid u zavoju Tamburello, nakon čega je preminuo. Bio je to šok za cijeli svijet. U njegovom bolidu je pronađena zastava Austrije, koju je Senna ponio sa sobom u želji da oda počast Ratzenbergeru. U seriji mu ju je dao Niki Lauda, kojeg je glumio Johannes Heinrichs.

Nakon Ayrtonove smrti je u Brazilu proglašena trodnevna žalost, organizovana je državnička sahrana, a mnogi vozači su pratili njegov kovčeg uključujući Prosta.

Prikazani ključni detalji i ličnosti iz svijeta Formule 1

Svi ključni detalji su dio serije, a recimo i da se pojavljuju i glumci koji predstavljaju šefove McLarena i Williamsa, Rona Dennisa i Franka Williamsa, kao i druge poznate ličnosti iz tadašnjeg perioda Formule 1.

Što se tiče bolida, njihov izgled, livreje i sponzori su korektni za period, što se odnosi i na sponzore Benetton, Marlboro, Camel i druge.

Mnoge scene utrkivanja su realističnije od onih koje su se mogle vidjeti u filmovima "Rush" i "Le Mans '66". Pop muzika je također sjajna i vjerno prati priču osamdesetih, a vrhunac prestavlja brazilska pjesma na temu pobjede "Tema de Vitoria".

Gluma također zaslužuje dobru ocjenu, što se posebno može reći za prikaz legendarnog vozača Jamesa Hunta, kojeg glumi Leon Ockenden. Hunt je u seriji prikazan kao harizmatični Sennin navijač za komentatorskim mikrofonom, dok drži cigaretu u ustima i čašu pića u ruci.

Serija sadrži i još neke detalje iz privatnog života legendarnog Senne, uključujući vezu s brazilskom TV voditeljicom Xuxu. Prije smrti je Brazilac bio u vezi s Adriane Galisteu.

Od detalja koji se mogu izdvojiti kada je riječ o utrkama, to je pobjeda u Brazilu koju je dugo čekao.

Serija će se nekima svidjeti, nekima možda i ne jer su Sennu doživjeli nešto drugačijim, ali je definitivno zanimljiva, uzbudljiva i prilično emotivna. Jedno je sigurno, posljednja epizoda će ponovo slomiti srca navijača legendarnog Senne, po mnogima najvećeg i neprežaljenog šampiona Formule 1.