Judita Franković Brdar: Sarajevo je za vrijeme SFF-a čarobno i božanstveno
Judita Franković Brdar je i ranijih godina prisustvovala određenim programima SFF-a. Kaže nam kako je sretna što je ponovo dio festivala, jer je Sarajevo za vrijeme SFF-a božanstveno i čarobno.
"Grad živi i uživa u čaroliji, pobjegne nakratko od stvarnosti koja nas naravno uvijek dočeka spremna da nam opali šamar. Ali uspjeh ovog festivala pokazuje da se može nadvladati porijeklo, nacionalnost i nedostatak sredstava. Festival promiče izvrsnost, kreativnost i iznad svega ljubav, daje nam vjeru da tamo gdje ima srca ima i mogućnosti", rekla je Judita.
Jedna od najtraženijih hrvatskih glumica
U Hrvatskoj je jedna od najtraženijih glumica svoje generacije, a kaže nam da joj na putu ka uspjehu mnogo pomaže to što zaista voli svoj posao.
"Kada volite ono što radite lakše je izdržati i teške dane te podići ljestvicu. Nekad uspije, nekad ne. Recepta nema, samo želje i potreba da se stvara", rekla je.
Lucija Car iz serije "Počivali u miru" jedna je od njenih najupečatljivijih uloga, a Judita nam je ispričala da joj se odmah na početku svidio koncept, slojevitost ideje i likova, intrigantne teme koje traže aktivne gledaoce te hrabrost ekipe da se u televizijskom formatu bavi temama koje se tiču nas, a koje nisu uljepšane.
"Svidjelo mi se što je Lucija Car sjajno napisan, punokrvan i slojevit ženski lik. Kroz ove tri sezone imala sam priliku raditi sa sjajnim ljudima, kreativcima, i zato se nadam da će takvih projekata biti što više. U drugoj je sezoni odraslija i za adute koje u prvoj sezoni nije koristila sada više ili manje svjesno shvata da su i oni dio igre. Taj segment je unio novi reditelj Goran Dukić koji je Luciju želio malo omekšati i socijalno prilagoditi. U posljednjoj sezoni imamo puno novih dimenzija Lucije Car. Ovo je ipak veliko finale trilogije, intenzivno, sočno i napeto. Ono što su ove sezone napisali Vince i Podgorelec, Rukavina i Drinovac uobličavaju u potencijalno sjajnu završnicu. Rukavina je Luciju stavio da pleše po tankoj žici negdje između usamljene i neprilagođene, pomalo autistične žene koja ne pokazuje emocije i ranjene žene zaluđene svojom misijom koja ne može protiv sebe", otkrila nam je.
Kasno pokazala interes za glumu
Interes za glumu Judita je pokazala u srednjoj školi, no nakon što nije uspjela upisati studij glume na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu studirala je kroatistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu. Međutim, 2000. godine krenula je na radionice i seminare glume u Exitovom glumačkom studiju koji ju je odveo u glumačke vode.
"Mislim da se tamo dogodio pravi fatalni susret s glumačkim umijećem. Došla sam u ruke Simoni Dimitrov-Palatinuš, sjajnoj dramskoj pedagoginji koju volim zvati svojom velikom učiteljicom. Mislim da je važno za mladog glumca da ima dobrog pedagoga, nekoga ko će moći prepoznati tvoje jake, ali što je još bitnije, slabe tačke. One su izvor frustracije, ali i vrelo mogućnosti koje je lako pretvoriti u prednosti", ispričala je.
Dodala je da su to bile sjajne godine te da se u tom periodu stvorila koncentracija ljudi koji su bili ludi i hrabri, željni rada i istraživanja.
"Imam osjećaj da smo htjeli u sebe upiti svo znanje svijeta. Bili smo zaista dobro informirani, znali smo koje glumačke metode postoje, kad i gdje, a i sami smo imali priliku prakticirati ih. Učili su nas organskoj glumi, prirodnosti, kreativnosti, stvaranju, promišljanju, dali su nam glumačke alate i metode potrebne za sve to. Za mene je baviti se glumom nužda. Daje mi slobodu, eto tako najlaše mogu to definisati. Omogućava mi istraživanje emocija, ljudi i njihovih odnosa i mislim da me kroz taj proces čini zanimljivijom osobom. Za mene je gluma oslobađajuća zato što u tom procesu nema granica, mogu odlaziti u krajnosti i vraćati se. Privatno mi se čini da su te granice vidljivije i konkretnije", rekla je.
Nakon Sarajevo Film Festivala Judita se vraća u Hrvatsku gdje nastavlja vrijedno raditi na novim projektima. Već najesen s rediteljicom filma "Sonja i bik" Vlatkom Vorkapić počinje raditi predstavu "Titron".
"To je savremena varijacija na temu mita o božici Eoji (Aurori) koja se voljela družiti sa smrtnicima pa se u jednom trenutku smrtno zaljubi u smrtnika Titona i poželi od Zeusa da mu da vječni život, ali zaboravi zatražiti za njega i vječnu mladost. Takvo nešto što počne kao romantična komedija poprimi oblike groteske i burleske, trilera i drame", otkrila je Judita Franković Brdar na kraju razgovora za Klix.ba.