Film/TV
101

Mladi režiser Benjamin Dizdarević: Možemo li spasiti filmsku traku od digitalizacije?

Piše: L. Č.
(Foto: Esma Kurbegović)
Mladi reditelj Benjamin Dizdarević završio je snimanje dokumentarnog filma pod nazivom "Rez", a film prelazi u fazu montaže. Planirano je da film bude prikazan na ovogodišnjem Sarajevo Film Festivalu.

Dokumentarni film "Rez" donosi priču o Jasminu Dodiku, starcu koji gaji veliku strast prema filmskim trakama i kino tehnici. Njegov cilj je da spasi filmsku traku koja je sada na rubu da je pokopaju moderna tehnika i digitalizacija, a to čini tako što putuje od grada do grada u BiH, prikazujući filmove na svom 35mm projektoru po domovima kulture na prostoru cijele Bosne i Hercegovine. Problem je u tome što niko neće da se pojavi.

"Film donosi razgovor s Jasminom kroz tri vremenska perioda - za vrijeme Tita, za vrijeme rata u BiH i sadašnje vrijeme. Kroz sve to dobit ćemo Jasminov utisak kako se ideja starog filma mijenja kroz godine i nove trendove", pojašnjava Dizdarević i dodaje kako kroz ovu priču istražuje vrlo bitno pitanje filmske kulture - da li je zaista vrijeme da zakopamo filmsku traku zauvijek i prihvatimo digitalnu eru i modernu tehnologiju kao primarno sredstvo snimanja filmova, ili možda ipak postoji nada za filmsku traku bez koje ne bi postojao film na prvom mjestu.

"Ova tema mi mnogo znači jer sam se rodio u zaista posebnoj eri, periodu koji se na historijskoj skali nalazi tačno između smrti filmske trake i rođenja one digitalne. Ovo je težak period za filmske režisere mojih godina te se svi sigurno pitamo da li ćemo ikada snimiti dugometražni film sa 35mm trakom, ili ćemo biti prisiljeni da snimamo samo digitalnim sredstvima", kaže Dizdarević.

Benjamin Dizdarević je rođen u Sarajevu 1992. godine. Živio je 18 godina u Švedskoj gdje je pohađao obrazovnu ustanovu "International English School of Sweden" i završio gimnaziju, većinom na engleskom jeziku.

Prije četiri godine se vratio u Sarajevo da studira filmsku režiju.

"Uvijek me intrigiralo da se vratim u Sarajevo jer me život našeg naroda uvijek interesovao više nego život Šveđanina. Priče s našeg područja su još uvijek posebne i tu se dalje može mnogo toga ispričati, bez ikakve potrebe da to postane ratna priča", kaže Benjamin za Klix.ba.

Fimsku režiju je završio u septembru 2014. godine kod Nenada Dizdarevića na Sarajevo Film Academy, gdje je snimio diplomski film "Milost" kojim je osvojio specijalnu nagradu žirija na Festivalu animiranog filma u Gruziji.

Kaže kako iz filmova dolazi sva njegova inspiracija, kako uz pomoć njih gradi svoj mentalitet i pogled na svijet te izdvaja filmske uratke Bergmana, Tarkovskog, Von Triera, Kubricka i Paula Thomasa Andersona, za koje kaže kako su bili ključni za njegovo razvijanje i pomogli mu da razumije veoma bitne stvari o našem svijetu i o ljudima unutar tog svijeta.

"Duhovni i psihološki aspekti ljudi nam daju mogućnost da analiziramo u kojem pravcu čovječanstvo ide i kakav utjecaj mi kao umjetnici možemo imati na razvijanje ljudskog uma prema nečem boljem", zapaža ovaj mladić.