Napeto, monstruozno i stvarno: Kako je serijski ubica Charles Sobhraj postao celebrity i završio u seriji
Charles Sobhraj je dobio nadimak bikini-ubica, jer je u razdoblju od 1972. do 1976. godine drogirao, pljačkao i ubio između 12 i 24 turista, uglavnom backpackera sa zapada, a sve njegove žrtve su bile mladi turisti, koji bi posjećivali Tajland i dio Indije. Iz indijskog zatvora je izašao 1997. godine, nakon čega je po nekim navodima prodao prava na svoju životnu priču jednom francuskom producentu za vrtoglavih 15 miliona dolara. Nadimak Zmija je dobio zbog svoje sposobnosti da "izmigolji" i izvuče se svaki put nakon monstruoznog ubistva koje bi počinio.
BBC i Netflix donose ekranizaciju jedne od najpitoresknijih životnih priča i vode nas u Aziju sedamdesetih godina, kada je psihopata Charles Sobhraj (Tahar Rahim) vrebao mlade entuzijaste željne avanture, računajući kako zbog njihovog raskalašenog načina života i slijeđenja hipi kulture, nikome neće biti sumnjiv njihov nestanak. Zakon je izbjegavao koristeći lažne pasoše, s kojima je putovao Tajladnom, Indijom i Nepalom, a zajedno sa svojom ljubavnicom Marie Andree-Lecrerc (Jenna Coleman) se predstavljao kao diler droge i dijamanata, kako bi pridobio naklonost žrtava, prije nego li bi ih poslalo na vječni počinak.
Prva od osam epizoda serije "Zmija" započinje napomenom u vidu titla kako su neki dijelovi serije, uglavnom dijalog, izmišljeni, ali da su priča i likovi inspirirani stvarnim događajima i ljudima, koji su učestvovali u kreiranju bizarne stvarnosti. Hladnokrvnog ubicu igra francuski glumac alžirskog porijekla Tahar Rahim, koji je nedavno osvanuo u trileru "Mauritanac", a sjećamo ga se po izvrsnoj ulozi zatvorenika u filmu Jacquesa Audiarda "Prorok" (2009.), koji je u Cannesu osvojio Grand Prix. Režiju potpisuju Tom Shankland i Hans Herbots, a serija je imala premijeru još u januaru na BBC-ju, ali do svjetske publike i globalne slave dolazi par mjeseci kasnije putem Netflixove streaming platforme.
Opscena ličnost Charlesa Sobhraja djeluje kao da su njegov karakter osmišljavali scenaristi. Govorio je francuski i talijanski jezik, posjedovao znanje borilačkih vještina, a izuzetne sposobnosti hipnotizirajućeg govora koristio je kada je želio zadobiti povjerenje svojih žrtava. Rođen je u Saigonu, a pri bijegu iz indijskog zatvora je uvjerljivo odglumio napad slijepog crijeva. Dok se na Tajlandu ubistva kažnjavaju smrtnom kaznom, u Indiji ubice mogu proći s nekoliko godina zatvora, iz kojih je zapravo vrlo jednostavno pobjeći. Nakon povratka u Francusku, Sobhraj se "penzionisao" u pariškom predgrađu, unajmivši agenta koji mu je pomagao da unosno zarađuje na intervjuima i fotografijama.
Kompleksna ličnost psihopate, koji je često koristio psudonim Alain Gautier, nije posve otkrila motive njegovih monstruoznih ubistva. Neki kažu da je Sobhrajev kontstantni poriv bio da se sveti onima koji su ga podozrivo gledali zbog majke Vijetnamke, drugi pak da je prezirao hippie kulturu, a treći da je jednostavno htio lagodno živjeti pljačkajući turiste i kradući im identitet. Serija "The Serpent" donekle odgovara na ove nedoumice, a radnja se fokusira na nastojanja ambicioznog diplomate iz holandske ambasade Hermana Knippenberga (Billy Howle) i njegove supruge Angele (Ellie Bamber) da izvedu Sobhraja pred lice pravde.
Kako stvarnost obično pobjeđuje fikciju, proizvodeći bizarne situacije i karaktere koje ni najperverzniji scenarista ne bi mogao smisliti, true crime žanr se posljednjih godina nametnuo kao originalan koncept pri proizvodnji serija i filmova, pa svjedočimo nizu izuzetno gledanih serija na streaming platformama. Od serije "Unbelievable", preko opscenog "Tiger Kinga", pa sve do nezaobilaznog slučaja O.J. Simpsona, ubistva, silovanja i kasapljenja su u fokusu interesa kriminalističkog žanra, zbog kojih kožu gledatelja prožimaju trnci.
Seriji "Zmija", unatoč velikoj gledanosti i popularnosti u brojenim zemljama poput Velike Britanije, Amerike i Kanade, ipak zamjeraju nešto slabiji ritam u prvim epizodama i prevelike vremenske skokove u prikazivanju događaja. Međutim, nakon svojevrsnog testa koncentracije, gledatelj biva "usisan" u priču, koja ne pada u zamku glorificiranja serijskih ubica. Lišena putovanja u egzotične azijske krajeve, publika uz pomoć serije "Zmija" je u prilici otići na Tajland i putovati kroz vrijeme.