Netflix objavio seriju Guillerma del Tora: "Kabinet čudesa" je impresivna noćna mora
Simbolično, prve dvije epozode objavljene su nekoliko dana prije Noći vještica. Slavni meksički reditelj, kojeg se sjećamo po oskarovskim naslovima "Panov lavirint" i"Oblik vode", pojavljuje se na početku svake epizode Netflixove serije "Kabinet čudesa" i poput Alfreda Hitchcocka daje naznake onoga što nas čeka u priči. Karizmatični reditelj, elegantno popunjen u svom XXXL odijelu, otvara ladice impresivne drvene skalamerije u kojoj se kriju misteriozne knjige, slike i predmeti iz (nat)prirodne historije užasa.
Kabinet čudesa mogao bi se nazvati i nekom vrstom luksuznog komada namještaja koji je stvoren u vremenu kada su putovanja bila rijetka. Njegov sadržaj podsjeća nas na naše tajne, grijehe i tamu. Svaki put kada Guillermo otvori jedan pretinac i izvadi predmet koji je vezan za temu priče, započinje impresivno producirana epizoda. Ona sadrži puno nasilja, rating oznaku 16, ali ne tako puno strave. To je neka vrsta egzotične noćne more ispunjene demonima, okultnim rutualima i grobovima.
Serija je zapravo odmak od tradicionalnog horora, a svaka epizoda povjerena je reditelju oprobanom u ovom žanru, kao što su Vincenzo Natali ("Cube"), Jennifer Kent ("The Babadook") i Ana Lily Amirpour ("A Girl Walks Home Alone at Night"). Dvije epizode temeljene su na kratkim pričama američkog autora H. P. Lovecrafta.
Zavirite. Pomirišite. Samo to i možete.
Prva priča je "Skladište 36", koju je režirao Guillermo Navarro (direktor fotografije "Panovog labirinta") i koja nas radnjom vraća u Bushove godine i Zaljevski rat. Na televizijskim ekranima američki predsjednik poziva na mir i uspostavu Novog svjetskog poretka, dok jedan čovjek tranžira mrtve životinje, nakon čega pada na pod i umire. U kadru vidimo ključ s privjeskom na kojem je broj 36.
Nick Appleton (Tim Blake Nelson kojeg se sjećamo iz filmova Braće Coen) o američkoj politici sluša na radiju dok se vozi prema skladištu, gdje će prisustvovati aukciji. Skladišta su zanimljiva i isplativa, pa ih se ljudi pokušavaju domoći nakon što prijašnji vlasnici nestanu ili ih prestanu plaćati iz kojekakvih razloga. Unutra mogu biti zlatne poluge ili mrtvi štakori, nikad se ne zna. Oni koji se natječu po principu "ko da više", u skladište mogu samo zaviriti i pomirisati ga. Nick zabunom postaje novi vlasnik odjeljka 87 s druge strane 36-tice, kojeg je prestala plaćati neka Latino - Amerikanka.
Unutra pronalazi drveni stol s urezbarenim pentagramom i vrijedne knjige koje pokušava prodati u zalagaonici. Tamo susreće čudnog Njemca, koji odmah prepoznaje "aparaturu" za prizivanje entiteta (knjige su skupe, ali nedostaje četvrta koja može dostići nevjerovatnu cijenu). Zajedno se upućuju u skladište, a ono što će otkriti iza zida odakle dopire užasan smrad, neće biti nimalo prijateljski raspoloženo prema njima…
Netflix je seriju najavio kao jedinstveno horor iskustvo. Kroz četiri uzastopne noći proteže se osam priča koje su kreirali najbolji umovi horora, a drugu epizodu režirao je Vicenzo Natali koja nosi naziv "Štakori s groblja". Paranormalno je suprotstavljeno moralnom mraku u kojem žive Amerikanci. Sve je zadojeno rasizmom, a postupke na dnevnoj osnovi određuje uglavnom nepoštena trka za novcem. Tako da nema prevelike razlike u ponašanju između ljudi i glodara. Taj mračni svijet zaposjednut je demonima, iako rijetki u njih vjeruju. Što manje vjeruju, utoliko lakše nastradaju.
Antologijska serija "Kabinet čudesa" je nesvakidašnje vizuelno iskustvo, koje bi bilo šteta propustiti, iako se Del Toro nije latio režije. Ovo je Netflixov prijedlog za sve one koji teško podnose "jump scare" scene, imaju loše srce ili lako skliznu u noćne more.