Nisu svi filmovi koji su osvojili Oscara remek-djela, ovi su proglašeni najgorim s liste
Samo 90 filmova u historiji dobilo je Oscara, a za njih ne glasaju ekscentrični članovi Holivudskog udruženja stranih novinara koji biraju Zlatne globuse, ili specijalističke grupe kritičara, već 6.000 članova Akademije. Odnosno, izbor čine ugledne ličnosti iz industrije.
Iako bi to trebalo garantovati kvalitet, ponekad ipak donose neke zbunjujuće odluke.
Do trenutka kada se Oscari završe na kraju procesa dodjele, "mentalitet stada" obično zavlada te je rijetko pobjednik za najbolji film bude potpuno iznenađenje.
Ipak, The Independent je izdvojio deset "sumnjivih" filmova koji su "ukrali slavu" drugima.
"The Life of Emile Zola"
Prestiž se računa na Oscarima. To je razlog zašto je oštar književni biografski film poput "The Life of Emile Zola" nekako osvojio glavnu nagradu na dodjeli Oscara 1937. godine. To je solidan i dostojan rad, s izvanrednim nastupom Paula Munija (ispod puno brkova) kao francuskog romanopisca. Ideju da je to jedna od "nekoliko zaista sjajnih slika svih vremena", kao što je sugerisao njen sopstveni publicitet, Independent karakteriše kao idiotsku.
"Rocky"
Problem s njegovom pobjedom nije bio toliko u samom filmu, već u drugim nominiranima koji su bili odbačeni u njegovu korist. "Taxi Driver", "All the President’s Men" i "Network" imali su veća prava na zlatni kipić te godine.
"Around the World in 80 Days"
Ovo je bio savršeno ljubazan putopis s velikim budžetom, ali ne možete, a da ne sumnjate da je njegov Oscar za najbolji film bio više povezan s marketingom i umijećem njegovog producenta, Mikea Todda, nego s bilo kakvim sjajem u stvaranju filma.
"Crash"
"Crash" Paula Haggisa je pristojna i dobronamjerna studija o posljedicama rasizma i nasilja u suvremenom Los Angelesu. Međutim, ostao je osjećaj da je osvojio nagradu za najbolji film jer su neki glasači Akademije bili odlučni da ne dodijele Oscara savremenom vesternu "Brokeback Mountain".
"Chicago"
Rijetko kada osvojite Oscara bez jake marketinške kampanje. Sada osramoćeni distributer/producent Harvey Weinstein znao je tajne privlačenja glasača Akademije na svoju stranu bolje od bilo koga drugog u poslu. On je nedvojbeno bio jednako važan dio uspjeha osrednjeg mjuzikla kao i bilo kojeg kreativnog talenta koji stoji iza njega.
"A Beautiful Mind"
Ljubavna priča koja se dotiče mentalnih bolesti i matematike. Russell Crowe odlično igra ulogu Johna Nasha, nobelovca s lijepim, ali nestabilnim umom. Bez obzira na to, biografski film Rona Howarda nije nikakav klasik. Osvojio je Oscara za najbolji film u neobično slaboj godini.
"Marty"
Marty, pobjednik iz 1955., nije čak ni najbolja verzija svoje teme. Ova priča, po scenariju velikog Paddyja Chayevskyja o emotivno potisnutom italijansko-američkom mesaru iz Bronksa koji traži ljubav, već je snimljena kao televizijska drama uživo godinu dana ranije. U verziji za male ekrane, Rod Steiger je odlično igrao glavnu ulogu. Ernest Borgnine u filmskoj verziji ne može, a da ne izgleda kao drugi najbolji od svih koji su vidjeli Steigera u istom dijelu.
"Out of Africa"
Sjetit ćete se ružičastih flamingosa i svih onih prizora prekrasnih kenijskih pejzaža koji su izgledali kao da su iz dokumentarca Davida Attenborougha. Nikada nećete zaboraviti ekscentrični naglasak Meryl Streep u ulozi danske baronice i spisateljice Karen Blixen. Ipak Independent naglašava da jedva zaslužuje svog Oscara.
"Braveheart"
Ovaj uzbudljiv srednjovjekovni ep sa škotskim setom (ali djelomično snimljen u Irskoj) poznat je po scenama vojske Williama Wallacea s plavim licima, ali se ipak našao na listi nezaslužnih pobjednika.
"The Greatest Show on Earth"
Sa stanovišta nakon 67 godina, odluka da se Oscar za najbolji film dodijeli cirkuskom epu Cecila B DeMillea iz 1952. zaista je zbunjujuća. Britanski gledaoci koji su ga gledali gotovo sigurno će to učiniti na TV-u gdje ga je njegovo 152-minutno trajanje učinilo korisnim za popunjavanje praznina u rasporedu.