Oscarovci pokorili kina: Denzel Washington i Rami Malek u lovu na serijskog ubicu
Upravo ta dimenzija mračne priče i odmak od stereotipa, odbili su Stevena Spielberga od režije filma, oko čega su se kasnije nećkali Clint Eastwood i Warren Beaty, da bi Hancock sačekao savršen trenutak u sadašnjosti da ga sam režira, a to je onaj regresivni trenutak u kojem umorni od superheroja i franšiza vapimo za filmskom prošlošću.
Opsesivna potraga za serijskim ubicom, koji operira po istom obrazcu, ostavljajući potpis na svakom svom (ne)djelu, detektive lišava privatnog života i postavlja na adrenalinske tračnice gdje počinje filmsko putovanje. Za vrijeme te vožnje miješaju se uzbuđenje, gađenje i ambicija u rješavanju misterije i rasvjetljavanja motiva zločina.
Da su "male stvari bitne" uporno ponavlja Joe Deacon (kojeg tumači oskarovac Denzel Washington), policajac iz Bakersfielda, koji živi u sjeni neriješenog slučaja od prije petnaest godina. Njega proganjaju duhovi ubijenih djevojaka, s kojima često razgovara u besanim noćima, ali i u mrtvačnici, želeći odgovor na pitanje o tome kako su skončale svoje živote. Kada se u Los Angelesu pojavi novi slučaj bizarnih ubistava djevojaka, Deacon udružuje snage s detektivom Jimom Baxterom (Rami Malek, još jedan oskarovac), koji ima sve kvalitete neprikosnovenog istražitelja. Međutim, inteligencija, dedukcija i upornost u njegovom poslu ne znače ništa bez iskustva.
Policajac starog kova, kojeg Jim podrugljivo zove "Kojakom" i "Columbom", vrlo brzo uočava ponavljajući obrazac u činjenju zločina, pa počinje pratiti izvjesnog Alberta Sparma (Jared Leto), koji se uklapa u psihopatološki šablon. Njegov život je jadan, pogled leden, glas odsutan, a kuća u kojoj stanuje odaje da je obožavatelj najsvirepijih djela koje bilježi crna hronika u dnevnoj štampi. Lokalni serviser kućanskih aparata je očigledno ubica, ali mu se ubistva nikako ne mogu prišiti, pa Deacon i Baxter počnu poduzimati očajničke poteze. Obrat se događa kada Albert skuži da je praćen, pa pristane odvesti detektive do mjesta na kojem se nalazi njegova, navodno, posljednja žrtva.
Prošlost uskoro postaje budućnost. Ali prošlost jednog čovjeka postaje budućnost drugog, koji griješi u poslu onako kako početnici griješe kada izgube živce. Bijes će postati smrtni grijeh detektiva Jima, a ujedno posljednja scena u pustinji neodoljivo podjeća na završetak filma "Se7en" (1995.) Davida Finchera, gdje je Kevin Spacey odveo Brada Pitta i Morgana Freemena kako bi ima tamo dostavljač donio glavu Gwyneth Paltrow. Naravno, radi se o glumcima koji su utjelovili uloge serijskog ubice, dva detektiva i supruge jednog od njih, a upravo je glumačka sinergija u “Malim stvarima” ono što film čini neodoljivim.
Denzel Washington je, podsjetimo se, prvi glumac u historiji nagrađen s dva Oscara ("Glory", 1989. i "Training Day", 2001.), a Rami Malek je zlatni kipić dobio za fascinantnu glumačku transformaciju u Freddyja Mercuryja u filmu "Bohemian Rhapsody" (2018.). Jared Leto ima nešto širi glumački dijapazon, ne događaju mu se tipske uloge, a Oscara je osvojio za sporednu ulogu u filmu "Dallas Buyers Club" (2013.), u kojem je igrao nasuprot Matthewu McConaugheyju.
Zanimljivo je vidjeti trojicu glumaca u priči koja se događa puno prije nego li su našim životima počeli dominirati pametni telefoni, internet i društvene mreže. Zato ovakvi filmovi provociraju čežnju za vremenima kada se slobodno i profesionalno vrijeme provodilo na drugačiji način, a to je razdoblje u kojem su u filmovima bile aktuelne telefonske govornice, a fajlovi prijestupnika su se tražili na zaslonima predimenzioniranih monitora u MS-DOS-u.
Stremljenja publike i potreba za pravdom također sežu u ta vremena, neiskvarena savremenim favoriziranjem zločinaca, čemu je najviše kumovao "Joker" Todda Phillipsa. Međutim, ma kako usidren u prošlosti, film “Male stvari” ipak posjeduje savremeni komentar na moralno upitnan ambijent u kojem se realizira pravda. Policajaci, patolozi i ostali sudionici u rasvjetljavanju zločina, zbog raznoraznih razloga mogu biti prisiljeni “zažmiriti na jedno oko” i iznevjeriti svoju profesiju.
Naposlijetku, i oni su samo ljudi u “Gradu anđela”, u kojem zapravo nema anđela.
Usprkos pandemiji koronavirusa, koja je najviše posljedica ostavila po kina i filmske distributere, "The Little Things" je prošlog vikenda pokorio blagajne američkih kina, iako je u Americi istovremeno postao dostupan na HBO Max streaming servisu. Premijerno je prikazan u širokoj distribuciji u dvije hiljade kina, s početkom 29. januara, te je u prvom vikendu prikazivanja utržio skoro 5 miliona dolara, dok se u ostatku svijeta ta cifra popela na impresivnih 10 miliona.