Prijavni obrazac Fondacije za kinematografiju: Propusti i nepoznavanje filmske produkcije
Na samom početku prvo što se može uočiti jesu pravopisne greške u samom obrascu, počevši od naziva obrasca koji glasi Formular za konkursne kategoriju razvoj scenarističke građe pa do pogrešno napisane riječi originalni i to u više navrata. Međutim, uvažavajući njihovu važnost, pravopisne greške u ovom slučaju nisu najznačajnije. Ipak, najveće greške prijavnog obrasca se ogledaju u nepoznavanju filmske produkcije.
Najveći propust i nepoznavanje filmske produkcije nalazi se u dijelu formulara u kojem se zahtijeva od scenariste da upiše datum planirane postprodukcije filma. Čovjek koji napiše scenarij za film se ne bavi postprodukcijom, jer to rade producenti koji iznalaze sredstva za proizvodnju pa potom režiser režira film i tek se tada ulazi u postprodukciju. Scenarista nikako ne može predvidjeti stavke produkcije.
Nadalje, traže stavku razvoja projekta, a razvoj scenarija i razvoj projekta su sasvim dvije različite dimenzije filmskog posla. Razvoj projekta mora ići ispred produkcijske kuće, jer produkcija razvija projekt, a scenarista samo i isključivo kreativno osmišljava strukturu filma na razini priče.
Najveći paradoks što scenaristu pitaju za budžet filma, što nigdje ni na jednom fondu ne postoji, jer se budžetom također bave producenti.
Na kraju, treba napomenuti da je Fondacija za kinematografiju odbila dati novac za razvoj scenarija filma "Bijela traka", koji govori o ratnom zločinu u Prijedoru zbog toga što prijava nije spiralno uvezana kako to nalaže konkurs.
Također, odbijen je i film "Tok tajni", Udruženja Društva umjetnika Deblokada, čiji su vlasnici Jasmila Žbanić i Damir Ibrahimović, zbog toga što aplikant nije dostavio ranije referentne radove režisera, kao i mnoge druge filmove. Kompletnu listu Fondacije za kinematografiju Sarajevo možete pogledati ovdje.