Prošlo je 45 godina od kultnog "Kuma 2", najboljeg nastavka nekog filma svih vremena
Kultni kriminalistički film "Kum 2" Francisa Forda Coppole iz 1974. godine kritika i struka smatraju najboljim nastavkom nekog filma svih vremena i skoro pola stoljeća ništa nije uspjelo ugroziti njegovu reputaciju.
Francis Ford Coppola je bio toliko iscrpljen snimanjem prvog "Kuma" da isprva nije htio snimiti nastavak, nego je planirao režiju ostaviti Martinu Scorseseu. Potajno se pribojavao da će nastavak ostati u sjeni filma koji je već tada bio proglašen jednim od najboljih filmova u historiji kinematografije. Promukli glas Marlona Branda, poetiku nasilja i dijaloge koje su vodili mafijaši citirani su u popularnoj kulturi.
TV serija "Sopranos" (HBO) preuzela je tematiku o mafijaškoj porodici italoamerikanaca u New Jerseyju i pomalo sličnu estetiku kadrova u kojima se nije prezalo od nasilja i krvavih scena. "Kum 2" sadrži čak 16 scena smrti, a sniman je više od tri mjeseca.
Međutim, "Kum 2" će se ispostaviti kao prvi nastavak u historiji kinematografije koji je dobio Oscara u kategoriji Najboljeg filma. Dijelom adaptacija istoimenog romana Maria Puza čija se radnja događa u prošlosti, a dijelom njegovog originalnog scenarija, film govori o mladom Don Vitu Corleoneu i prati njegovo djetinjstvo na Siciliji od 1901. pa sve do nastanka porodice u New Yorku do ranih dvadesetih godina prošlog stoljeća. Paralelna priča u filmu je i ona o njegovom sinu Michaelu 1958./59. godine nakon događaja iz prvog filma. U glavnim ulogama u drugom nastavku pojavljuju se Al Pacino i Robert De Niro kao mlađahni Vito.
Neželjeni Oscar
Robert De Niro je osvojio Oscara za ulogu Vita Corelonea u njegovim mladim danima, a za to se pripremao živeći mjesecima na Siciliji. Vita Corelonea je u prvom filmu "Kum" igrao Marlon Brando koji je također osvojio Oscara. Oni su jedini glumci u historiji koji su osvojili tu nagradu za ulogu istog lika. "Kum 2" je osvojio šest Oscara: za najbolji film, za režiju, najboljeg sporednog glumca (Robert De Niro), koreografiju, muziku i najbolje adaptirani scenarij.
Brando je bojkotovao svečanu dodjelu Oscara kada je kipić osvojio za ulogu u prvom "Kumu" ostavljajući manje poznatoj glumici Sacheen Littlefeather da objasni njegove razloge nepojavljivanja na sceni kao prigovor o načinu prikazivanja Indijanaca u Hollywoodu i na televiziji. Planiralo se da se Marlon Brando pojavi u nekoliko scena u flashbacku u "Kumu 2", ali bila je to ponuda koju je mogao odbiti uz obrazloženje kako mu se nije svidio način na koji je studio Paramount postupao s njim dok je snimao prvog "Kuma". Bila je to zaista velika šteta, jer je i pored izvrsnog Al Pacina nedostajao zavaljen u svoju fotelju, s leptir mašnom i crvenom ružom na reveru, dok sluša molbe članova porodice za usluge. Ali ne one biološke, nego koruptivne hobotnice. Scene vjenčanja i krštenja nisu slučajne, kumstva se kreiraju sakramentima, a s njima i mogućnost za traženje velikih usluga.
Trilogija "Kum" pokazala je da se svaka mafijaška porodica raspada po koruptivnom metodu, iznutra, i da stvari ne mogu završiti dobro ukoliko se čini loše, uprkos opsesivnoj privlačnosti koju je stvorila atmosfera na rubu zakona.
S druge strane, kao i "Kum 2" sam, i izvedba Ala Pacina postala je legendarna, ali on nije dobio Oscara. Mnogi kritičari njegovu su ulogu u ovom filmu ocijenili kao najbolju u njegovoj karijeri i jednu od najboljih svih vremena.
Lekcija o prijateljstvu
"Drži prijatelje blizu, a neprijatelje još bliže", bio je očev savjet, a nakon što je zasjeo u njegovu fotelju, na čelu mafijaške porodice Corleone, Michael (Al Pacino) koji se trudi legalizovati kockanje. Hyman Roth (Lee Strasberg) i Frank Pentagelli (Michael P. Gazzo) njegovi su suparnici i kolege u kockarskom biznisu, a njihov odnos će naglo zahladiti nakon neuspjelog pokušaja atentata na Michaela. Michael će krenuti u potragu za izdajicom, a to će biti osoba od povjerenja i neko iz porodice.
Uz nezaboravni soundtrack Nina Rote, priča Maria Puza je danas življa i aktuelnija nego ikad prije. Pokazuje destruktivni model po kojem funkcioniše sprega javnog i privatnog kroz nepotizam te kako su svi uglavnom potkupljivi ili imaju slabost uz pomoć koje ih je lako ucjenjvati. Korupcija cvjeta, pokazala je vjerno trilogija “Kum” u politici, obrazovanju, politici, pravosuđu, industriji zabave, jer svi posjeduju glad za novcem i novim prilikima. Iz država se bježi od zakona ili osvete, zbog čega se, na kraju krajeva, mlađahni Vito Corleone ukrcao na migrantski brod i došao u obećanu zemlju. "Sva moć svijeta ne može promijeniti sudbinu", tagline je filma koji je u duhu antičke tragedije pokazao da se čovjekov usud ne može mijenjati i da se u katastrofu za koju je predodređen može samo brže Ili sporije srljati.
Trivia s kojom obično završavaju tekstovi o “Kumu” izbjegavaju navesti podatak da je konjska glava koja se pojavi u prvom filmu u krevetu filmskog producenta Jacka Woltza, koji odbije zahtjev porodice da dodjeli ulogu unuku Don Corleonea u njegovom novom filmu, bila prava. Coppola je htio što realniju scenu i čekalo se da neki od bolesnih konja s farme bude spreman za ono najgore. Ostalo je historija. Filmska historija.