Na TV-u svijet ostaje
39

Smrtonosni virus preživjela su samo djeca: Serija "Anna" ili najgore covid slutnje

Piše: Ines Mrenica
Screenshot: Sky
Screenshot: Sky
Italijanska distopijska serija snimljena je po motivima romana Niccoloa Ammanitija iz 2015. godine. Knjiga je izuzetnu popularnost stekla u posljednje vrijeme zbog tematike smrtonosnih virusa, a njena ekranizacija predstavlja trijumf televizije. I ne, nije za djecu.
Stvarnost i fikcija su se već toliko puta isprepleli da se čini kako ne postoji ništa što nas može iznenaditi ili što već nije prikazano u nekom filmu ili, bar, u nekoj intrigantnoj sceni “Simpsona”, pogotovo kada je u pitanju pandemija i tematika virusa uopće.

Ipak, italijanska postapokaliptična serija, prikazana na Skyju, odlazi korak dalje i odvodi nas u ono što bi se moglo nazvati najgorim COVID 19 slutnjama. Na Siciliji, gdje se zbog misterioznog virusa dogodio pomor odraslih ljudi, ostala su samo djeca. Virus je istrijebio odrasle osobe u cijelom svijetu, a djeca su imuna do puberteta i žive međusobno se boreći.

Niccolo Ammaniti je 2015. godine objavio roman “Anna”, a sada se pojavljuje u ulozi reditelja istoimene igrane serije. Sicilijanska pandemijska bajka svaku od ukupno šest epizoda započinje upozorenjem u kojem navodi da je COVID 19 pandemija pogodila svijet šest mjeseci nakon što je započelo snimanje projekta, što znači da autori publiku žele staviti u poziciju onih koji se dive njihovoj sposobnosti predviđanja, a ne opisivanja. I da, “Anna” zaista izgleda kao da je opisana neka postcovid situacija.

[RELATED]https://www.klix.ba/magazin/film-tv/moskva-u-lockdownu-madrid-u-raljama-noravirusa-intrigantni-netflixovi-projekti-od-prije-pandemije/201118066[/RELATED]

Giulia Dragotto kao Anna u istoimenoj seriji
Giulia Dragotto kao Anna u istoimenoj seriji

Izopačeni Disney

Radnja je smještena u grad Palermo. Bolest poznata kao “Crvena groznica” je pokosila svijet, ostavljajući za sobom milione mrtvih, isključivo odraslih ljudi. Na zemlji su ostala samo djeca, svjesna činjenice da su u opasnosti, jer se sa svakom sljedećom godinom života približavaju trenutku kada će pubertet ugroziti njihovu imunost. Virus će početi djelovati na njih, uzrokujući niz respiratornih problema, nakon čega će uslijediti užasna smrt. Njihova tijela će završiti na hrpi skeleta, gdje se već nalaze kosturi onih koji su bili prestari da bi se izborili s virusom.

Trinaestogodišnja Anna (Giulia Dragotto) nekoliko godina nakon masovnog pomora živi sa svojim bratom Astorom (Alessandro Pecorella), a njihova borba za život se odvija među spaljenim poljima, u tajanstvenim šumama i opustošenim trgovačkim centrima. Sestra čini sve da svog petogodišnjeg brata drži na sigurnom, ali i u izoliranoj iluziji, lažući mu o stvarnom svijetu. Anna se dobro snalazi jer prati upute u knjizi koju joj je ostavila njezina majka, a u kojoj su sadržani odgovori na brojna pitanja o tome kako prokuhati vodu, živjeti u tišini ili šta je smisao poljupca. Kada Anna odlazi u potragu za hranom, Astor ostaje sam u ruralnom dijelu Sicilije. Međutim, uskoro će i on morati biti suočen s okrutnom realnošću, dok zvukovi zlokobnog kašljanja dolaze do njihovih ušiju iz daljine.

U tom novom, surovom svijetu, djeca poprimaju osobine odraslih, i to onda kada se radi o potrebi za pukim preživljavanjem. Tako će se Anna morati sukobiti sa zločestim blizancima (Danilo and Dario Di Vita), koji skladište namirnice za korumpiranu vlast i pokvarenu princezu Angelica (Clara Tramontano). Princeza, opsjednuta kulturom realityja, stvorila je određenu hijerarhiju, društvo obojenih pratilaca, oponašajući šamana i glumeći sve one bizarne uloge koje je zapamtila s televizije. A tu je i jedan čudom preživjeli odrasli… U ovoj atmosferi koja podsjeća na uvrnutog Disneyja, Anna će ostvariti kontakt s tri djevojčice koje nose kostime Pepeljuge, Snjeguljice i Crvenkapice.

Razigrana i istovremeno zastrašujuća priča o virusu koji ubija samo odrasle, alegorija je o svijetu koji na mladima mora ostati, jer smo se mi odrasli pokazali nemoćnim da ga učinimo boljim mjestom. Izazov čovječanstva ovaj put je postavljen pred djecu, koja bi trebala kreirati “novi svijet”. Međutim, ova postapokaliptična bajka nikako nije namijenjena njima kao publici, kao što to nisu ni brojni horori koji u centru svojih priča imaju najmlađu populaciju. U tom uništenom svijetu više nema ništa nevino, osim neznanja u kojem Anna drži svog brata, nešto kao Roberto Benigni svoji je u filmu “La vita e bella” (1997.) svog sina uspio uvjeriti da su užasi koje prolaze u nacističkom koncentracionom logoru samo jedna velika igra.

Niccolo Ammaniti koristi prirode ljepote Sicilije i njene ruralne predjele kako bi kreirao magičnu sliku svijeta, onog koji se klati na ivici uništenja, ali i dalje provocira svojom ljepotom. Inače, među najpoznatijim romanima talijanskog pisca su “Blato”, “Branchie” i “Posljednja nova godina čovječanstva”.

Serija “Anna” gledatelje ostavlja bez daha, a pogotovo one koji se svrstavaju u redove gorljivih ljubitelja postapokaliptičnog žanra. “Anna” je, rečeno pandemijskim rječnikom, zarazna i mogla bi postati viralna.