Dok Amerika posljednjih dana gubi globalno povjerenje u snagu nacije, vladavinu prava i demokratiju, film “Rocky” slavi četrdeset i pet godina i podsjeća nas na bezvremensku priču o običnom čovjeku koji do vrha stiže u znoju, podižući američku zastavu krvavim šakama.
Rocky Balboa (Silvester Stallone) je anonimni bokser iz Philadelphije, čija se karijera nije razvila u željenom pravcu. Mišiće koristi tako da za život zarađuje utjerivanjem dugova za izvjesnog Gazza, čovjeka koji misli da Rocky nije dovoljno brutalan da bi radio taj posao.
Njegov bivši trener Mickey (Burges Meridith) je uvjeren da se u Balboi krije neostvareni potencijal, koji se ne može realizirati zbog njegove lijenosti i neodlučnosti. Asocijalni Rocky vrijeme provodi uglavonom izolovan od ostatka pokvarenog svijeta u svom otužnom stančiću, komunicirajući isključivo sa svojim psom i sramežljivom prodavačicom Adrian (Talia Shire).
Neobrazovani bokser iz Philadelphije jednog će dana dobiti jedinstvenu životnu priliku. Natjecat će se u teškoj kateogriji, nakon što Apollo Creed (Carl Weathers), aktuelni prvak svijeta, ponudi borbu za naslov prvaka nepoznatom bokseru, nakon ozlijede onog koji je prvobitno trebalo da nastupi u ringu. Pod budnim okom starog trenera Mickeya, Rocky započinje pripreme za veliki meč. Osim u teretanu, vježba čak i u klaonici, gdje radi njegov prijatelj, koji mu dozvoljava da vježba udarce na svinjskim polovicama.
Stallone, koji potpisuje scenarij, film je napisao inspirisan mečom Muhameda Alija i Chucka Wepnera. Bila je to borba u kojoj je Ali pobijedio u petnaestoj rundi tehničkim nokautom. Stallone je tako pokazao sve svoje adute ispred i iza kamere, pa je anonimni glumac preko noći došao na naslovnice svih magazina i vinuo se u sam vrh Hollywooda. “Rocky” je zauvijek obilježio njegovu karijeru, dok je Burges Meridith u svojojoj sedamdeset i šestoj godini uspio odigrati jednu od svojih upečatljivijih uloga.
Meč se odigrao na Novu godinu, a trajao je maksimalnih petnaest rundi, u kojima su oba boksera zadobila ozbiljne udarce praćene povredama.
Film je prepun scena koje su ušle u filmsku historiju, poput one u kojoj Rocky trči stepenicama muzeja umjetnosti u Philadelphiji, dok je motivirajući soundtrack postao himna anonimnih sportaša širom svijeta, koji potajno žude za čudesnim uspjesima na velikim natjecanjima.
Film je snimljen za milion dolara, a utržio je čak 120 miliona, postavši takav hit da je dobio još pet nastavaka.
Ništa bez Trumpa
O maestralnom uspjehu prvog filma ne svjedoče samo njegovi nastavci, nego i sedam nominacija i osvojeni Oscar. "Rocky" je postao novi američki i svjetski junak, a u njegovoj priči su se pronašli i mnogobrojni moderni “junaci”, koji tvrde da su u Americi sve postigli vlastitim radom i zalaganjem. Tako je, primjerice, aktuelni američki predsjednik na odlasku prije dvije godine na Twitteru i Facebooku objavio zanimljivu fotomontažu, gdje je na Rockyjevo tijelo pozicionirao svoju glavu, insinuirajući da postoji još priča o putu ka vrhu. Vrhu tornjeva s kojih se pruža impozantan pogled na panoramu New Yorka.
Međutim, Donald Trump je puno bliži onim ljudima s margine društva, upravo onima o kojima je govorio film Martina Scorsesea iste godine, kojem je “Rocky” preoteo Oscara u kategoriji Najboljeg filma. Sedamdesetih je bilo isuviše rano da neki film poput “Taxi Drivera”, s Robertom De Nirom u ulozi taksiste s vijetnamskim sindromom bude nagrađen od strane konzervativne Američke filmske akademije, koja u pravilu pažnju poklanja motivacijskim pričama s jakim afirmativnim porukama. “Taksista” je bio ubjedljivo najbolji film, ne samo te godine, nego je vrijeme pokazalo da je i jedan od najboljih filmova svih vremena.
Trump ovih dana provocira nasilje na ulicama američkih gradova, što mu nije prvi put, obzirom da je pokrenuo i lavinu protesta “Black Lives Matter”, nakon gušenja do smrti Afroamerikanca Georgea Floyda.
Šta je Trump htio reći svojom objavom nije do kraja razjašnjeno, osim da američka popularna kultura dominira društveno-političkim životom, a medijska slika postaje takva da više ne postoji jasna granica između showbusinessa i stvarnosti.
Film “Rocky”, kojem je teško naći bilo kakvu manu, simbolizira jedan veliki ring u koji se pretvorila Amerika, i u kojem se pojedinci bore za opstanak (i ostanak na vlasti) do posljednje kapi krvi i znoja, često niskim udarcima, ispod pojasa.
Nasilje je ono što dominira u mainstream američkoj filmskoj produkciji, a “Rocky” je i nakon četrdeset i pet godina bezvremenski klasik koji nam poručuje da nema ništa loše u malo ratobornosti, ambicije i želje za ponekom titulom.