SPOILER ALERT
9

Šta bismo bez televizije: Zašto serija Succession godinama grabi Emmyjeve nagrade

Piše: Ines Mrenica
Na 74. dodjeli prestižne televizijske nagrade Emmy, posljednja sezona “Nasljeđa” nagrađena je kao najbolja dramska serija, što je ponovljen uspjeh koji je zabilježila prva sezona ove HBO-ve serije u 2020. godini.

Priča o bezobrazno bogatoj porodici medijskog tajkuna Logana Raya prvi put se na malim ekranima pojavila 2019. godine, iste one kada je HBO objavio nevjerovatni “Chernobyl”. “Succession” je jedna od onih serija koje imaju visoku ocjenu na IMDB-ju (8.8, za one kojima ocjene nešto znače), kvalitetno su urađene, a opet iz nekog razloga ne uspiju proizvesti masovnu senzaciju, čak i pored uvijek privlačne teme koje se vrti oko industrije zabave i porodičnih intriga.

Serija Jesseja Armstronga je prije ovogodišnjih Emmyja u svoje naslijeđe upisala 48 nominacija i 10 prestižnih televizijskih nagrada. Njena 3. sezona sinoć je trijumfirala u izuzetno jakoj kategoriji među najzvučnijim naslovima streaming serivsa (”Better Call Saul", "Euphoria", "Ozark", "Severance", "Squid Game", "Stranger Things" i “Yellowjackets”).

Scenarij ceremonije dodjele nagrada uključivao je i šalu voditelja Kenana Thompsona, koji je rekao da je televizija najveći izum čovječanstva i pitao se šta bi ljudi radili da je nema, pa ironično zaključio da bi čitali knjige.

Insert iz serije Succession
Insert iz serije Succession

Dobro, da nije HBO-a ne bi bilo ni “Nasljeđa”, ali šta je tajna uspjeha ove serije i njene potvrde od strane filmske industrije i publike? Priča omogućava gledatelju da zaviri u svijet milijardera, ali da kad su već tamo shvate čega ljudi najmanje imaju onda kada imaju sve. Nešto kao otrcana fraza po kojoj i bogati plaču, ali dosta slojevitije.

Game of Thrones u poslovnim odijelima

“Nasljeđe” prati svojevrstan rat u porodici koja je okupljena oko zajedničkog interesa. Upravljanja i nasljeđivanja plodova medijskog konglomerata Waystar Royco, na čijem čelu je konzervativni i autoritativni otac Logan Roy (Brian Cox).

Kako to obično biva u predvečerje života glave obitelji, djeca se počinju pitati ko će se dočepati nasljeđa, a otac prosuđuje ko je od djece najsposobniji da preuzme prijestolje. Loganova kći i tri sina (glumci Sarah Snook, Jeremy Strong, Kieran Culkin i Alan Ruck) misle da je napametnije redovno se ulizivati ocu i “gaziti preko mrtvih” da bi dobili njegovu potvrdu i dio onoga što će im ostati nakon prodaje branda vrijednog nekoliko milijardi dolara.

Tata, pravi pater famillias, svoje bogatstvo nije našao na ulici. Ovaj škotsli imigrant u Americi odrastao je u bijedi, mukotrpno je radio čitavu vječnost pa odluke ne donosi olako. Kako pokušava procijeniti ko je od njegove djece najsposobniji da upravlja poslovnim carstvom tako prouzrokuje njihove međusobne sukobe.

Sve sretne porodice liče jedna na drugu, a svaka nesretna porodica je nesretna na svoj način - to znamo, a Royovi izgledaju kao nešto kao Trumpovi na inauguraciji, skockani u odijela šivena po mjeri. Tako utegnuti međusobno se vrijeđaju na najgore moguće načine. Dobar dan i je… se izgovaraju se s istom lakoćom.

Promotivna fotografija za 2. sezonu serije
Promotivna fotografija za 2. sezonu serije

Druga sezona serije, koja je dijelom snimana u Hrvatskoj, tematski je zašla u tada popularno progovaranje o seksualnom zlostavljanju i neke druge porodične tajne čije je zataškavanje uvijek najskuplja opcija. Zvijezda serije Jeremy Strong, koji igra tatinog najsposobnijeg sina Kendalla, dominira nad braćom neradnika, suprotstavljajući se ocu. U drugoj sezoni priznaje medijima da je otac znao za kontinuirano zlostavljanje na krstarenjima koje je organizirala njegova kompanija pa plodove tog skandala i rata beru u 3. sezoni, koja opet pršti duhovitim replikama i psovkama najgore vrste.

Osjećam se kao O.J., s tim da O.J. nije nikog ubio

Iako je žanrovski određena kao drama, serija je neizmjerno komična, a svaki od likova nešto kao hodajuća zloba u kojoj ne možete pronaći osobnog heroja. Identifikacije nema, jer nemate te milijarde u džepovima, a ni ne trebate identifikaciju, jer je serija zapravo kritika onih par posto bogatih koji preko svojih korporacija drže cijeli u šaci, misleći da mogu raditi šta im se prohtije. Oni su zapravo zbog svih tih novaca i postali emocionalni bogalji, koje niko više ne može zadovoljiti, a najavna špica upoznaje nas četiri mala njujorška monstruma.

“TV je sve što imamo”, ustvrdio je voditelj Emmyja sinoć u najvažnijoj televizijskoj noći u godini. Najveće zvijezde televizije slavile su neke druge zvijezde malih ekrana, dok ste vi to sve gledali na televiziji. Iza tog vrhunskog showa, koji je zaokupio sve aspekte naših života (jer i TikTok je samo uspravna televizija), kriju se korporativne face koje sve to omogućavaju. Možda, iza nekog šarenog logotipa u uglu ekrana stoji porodica poput Royovih iz “Nasljeđa”.