Strah ima mnogo lica
26

Stephen King i HBO kreirali su seriju "The Outsider", već je svrstavaju među najbolje svih vremena

Piše: Ines Mrenica
Serija "The Outsider" je s premijernim emitovanjem započela 12. januara i ekspresno se pozicionirala na listu najboljih dramskih serija ikada snimljenih na filmskoj stranici IMDB (ocjena 9.1/10).
Svirepo silovanje i ubistvo jedanaestogodišnjeg dječaka te detektivska istraga tema su koja se provlači kroz deset epizoda serije “The Outsider”.

Bazirana na istoimenom romanu Stephena Kinga iz 2018. godine, limitirana serija “The Outsider” ima elemente nadnaravnog i uključuje izvanrednu glumačku ekipu, na čelu s Jasonom Batemanom i Benom Mandelsohnom. Produkcija je započela iste godine kada je objavljen roman, koji je samo u prvoj sedmici kada je objavljen prodan u 97 hiljada primjeraka. Adaptaciju je uradio Richard Price, scenarista kojeg se sjećamo po nebrojenim projektima, među kojima su scenariji za “Boju novca” Martina Scorsesea te “More ljubavi” Harolda Beckera, dok je najveći televizijski uspjeh postigao je pišući kontroverznu HBO-vu seriju “The Wire” (Žica).

Stephen King, ili kako ga zovu u Americi King of Horrors (Kralj horora), teško da može napisati neki roman, a da on ne završi na listi bestsellera i da ne dobije svoje mjesto na velikom ili malom ekranu. Autor “Isijavanja” je 2013. godine napisao je nastavak priče o dječaku u praznom hotelu “Vidikovac” kojem se priviđaju blizanke i krvave scene u sobi 237, pa je tako filmska adaptacija “Doctora Sleepa” osvanula u kinima prošle jeseni. Filmski nastavak smo čekali skoro četrdeset godina od kada je Stanley Kubrick režirao jedan od najboljih horora svih vremena s Jackom Nicholsonom u glavnoj ulozi. “Groblje kućniih ljubimaca”, zatim priče o klaunu u kanalizacijskom odvodu “IT-u”, pa preko “Carrie” I “Misery”… Kingova čudovišta nas uznemiruju ali su nam istovremeno neodoljivo privlačni.

Ko je ubio Franka Petersona?

Jezivu seriju otvara pronalazak osakaćenog tijela silovanog i brutalno ubijenog dječaka Frankieja Petersona u Cherokeeju. Gotovo klišeizirana scena u stilu CSI-ja pozicionira jednog čovjeka u šumu, koji šeta psa. Pas će se nanjušiti krv, otrgnuti se s uzice i doći do unakaženog tijela, na kojem se nalaze tragovi pljuvačke i ljudski ugrizi. Lokalni detektiv Ralph Anderson (Ben Mendelsohn) koristi sve dostupne dokaze – od svjedoka, kamera i otisaka prstiju, koji ga upućuju na jednog jedinog čovjeka. On je Terry Maitland (Jason Bateman), trener lokalnog dječijeg bejzbol tima, što će preneraziti detektiva, obzorom da taj čovjek trenira upravo njegovog sina. Međutim, Terry negira bilo kakvu umiješanost u gnjusni čin ubistva, a njegova supruga odmah angažuje advokata i privatnog istražitelja koji će predočiti čvrste dokaze o tome kako je Terry bio van grada u trenutku kada se ubistvo dogodilo, pa ga to uklanja s popisa brutalnih osumnjičenika.

Kako postoji čak i snimak televizijskog priloga o konferenciji na kojem se jasno vidi Terryjevo prisustvo na konferenciji, s napretkom istrage otvara se i neočekivani obrat sa nadnaravnim elementom zbog kojeg se situacija dodatno komplikuje, a okolnosti istrage postaju sve krvavije. Istovremeno, porodica ubijenog dječaka se raspada usljed novonastalih okolnosti, a njegova majka doživljava potpuni emocionalni slom koji će je dovesti do srčanog udara. Oko kuće Maitlandovih se mota lik s kapuljačom i groteskno unakaženim licem, a mlađa sestra pati od noćnih mora u kojima se pojavljuje zagonetni muškarac i govori loše stvari u spavaćoj sobi.

Stephen King je oduvijek je bio fasciniran detektivskim žanrom, ali nije mogao odoljeti izazovu da učini korak dalje i poigra se fantastičnim elementima u priči, praveći zaplet oko alibija, detektivskog pojma i obrambenog sredstva koji oslobađa okrivljenika sumnje da je počinio kazneno djelo ukoliko može dokazati da je u trenutku kada je ono počinjeno bio na drugom mjestu. Glavni osumnjičeni Terry ima čvrst alibi koji je vezan za nadnaravno, ali detektivi padaju u konfuziju kada si činjenice iz “stvarnog” svijeta ne mogu logički objasniti. Jedan čovjek je istovremeno bio na dva mjesta. I to bi se možda moglo objasniti velikom sličnošću drugog čovjeka ili bratom blizancem, ali mjesto održavanja konferencije, kao i mjesto zločina, donose njegove identične otiske prstiju i uzorke krvi.

Napetoj atmosferi koju posjeduje “The Outsider” pridonose specifični uglovi snimanja kamere i izvrsna fotografija koja vijerno prikazuje sivilo i učmalost malog grada. Oni se u pravilu najlošije nose sa zločinima naspram djece. Gotovo u trenutku, svakodnevnica se pretvara u teror nervoze, straha i iščekivanja, što su dominantne riječi koje koriste gledatelji opisujući seriju na internetskim forumima. Vrlo je zanimljivo da “Autsajdera” već karakterišu kao najbolju mini seriju svih vremena, uspoređujući je sa prvom sezonom “True Detective”, koja ima malčice lošiju ocjenu na IMDB-ju (9.0/10).

Čak i oni koji nisu preveliki obožavatelji lika i djela najplodonosnijeg američkog pisca, kažu da su seriju počeli gledati kao još jedan “policijiski” žanr i stereotipnu priču o ubistvu djeteta (što su filmovi i serije obradili nebrojeno mnogo puta), a da su nakon prve epizode ostali prikovani za ekran, imajući na umu samo jednu stvar – kako odmah i što prije pogledati sljedeću epizodu. I dok se mrtva tijela gomilaju sa svakom sljedećom epizodom, centralno pitanje i cijela misterija “The Outsidera” se ne vrte oko toga ko je ubio dječaka Frankieja Petersona nego o kakvoj se vrsti zla radi, i to je saznanje uz koje uglavnom završavaju svi Kingovi romani.