Sve o seriji Blok 27: Labirint Novog Beograda i arhitektura beznađa
Autori ne miruju, pa se krajem tekućeg mjeseca, preciznije 19. februara na Superstar televiziji počinje emitirati tinejdžerska horor-serija koja govori o nestanku dječaka u misterioznaom bloku Novog Beograda.
"Blok 27" je bio jedan od osam odabranih projekata za učešće na koprodukcijskom marketu CineLink, dijelu industrijskog programa Sarajevo Film Festivala, za 2020. godinu. Dolazi iz "Firefly" produkcije, koja stoji iz nekoliko zapaženih projekata, kao što su "Močvara", "Tajkun" ali i "Porodica", koja je progovorila o posljednjim satima na slobodi balkanskog kasapina Slobodana Miloševića. U "Bloku 27" publiku očekuje šest epizoda o tinejdžerima Milici, Bogdanu, Darku i Rastku, koje tumače mladi naturščici, a projekt je pravo osvježenje na malim ekranima, kreirano po posljednjim standardima produkcije kriminalističkog žanra, koji dominira na streaming servisima.
Zašto ne postoji blok 27
Novobeogradski blokovi su prava ljudska košnica. Betonski divovi kriju mnoge priče, ali i pokoju tajnu. Kada četrnaestogodišnji tinejdžer Rastko (Andrej Jovović) nestane u jednom bloku, njegova sestra blizanka Milica (Emma Pendlebury), ignorirana od strane zbunjenih roditelja i neefikasne policije, kreće u potragu za njim. Od lokalnog čudaka saznaje da je njen brat u bloku koji zapravo ne postoji. Uz pomoć dvoje prijatelja, Bogdana i Ratka (Veljko Ilinčić i Stefan Lazić), ona otkriva da u je izgradnji Novog Beograda blok broj 27 preskočen.
Polako se raspliće misterija koja seže pedeset godina u prošlost, u doba kad je Novi Beograd građen. Istovremeno, inspektorica Sonja Nikolić (Ivana Mladenović), koja je odrasla u blokovima Novog Beograda, u sjećanje priziva sopstvene uspomene. Mračni prolazi, podrumi i atomska skloništa kriju ulaz u prostor izvan prostora – Blok 27. Potraga će nas odvesti brojnim mračnim hodnicima, u kojima jeze i straha neće nedostajati.
Serija je, po riječima scenariste Ivana Kneževića, inspirirana Netflixovim projektima "Stanger Things" i "Dark", a namijenjena je svim generacijama, a ne samo tinejdžerima. Tu se negdje i preklapaju ideje ovih projekata, koje se sastoje od toga da u svojim pričama govore o mladim ljudima koji otkrivaju tajne brojnih starijih generacija, a gdje je vrijeme samo iluzija.
Novi Beograd sagrađen je šezdesetih godina i predstavljao je grandiozni projekt koji je trebalo da pokaže sve vrline Jugoslavije, kao simbol prosperiteta. S raspadom zemlje i devedesetim godinama, koje je obilježila vladavina Miloševićevog režima, Novi Beograd je postao simbol propadanja, siromaštva i kriminala. Jedan od najboljih filmova o raspadu porodice i uništenoj generaciji devedesetih godina je film Srđana Dragojevića "Rane" (1998.), u kojem se radnja vrti oko nasilnog života dvojice mladića. Pinki i Švaba odrastaju upravo na Novom Beogradu i trude se probiti u svijetu kriminala. Vrijeme je to ratova i kulminacije etničke mržnje, a betonski blokovi su zapravo labirint u kojem se gube generacije. Od ideje socrealizma ostali su nam samo betonski mastodonti i djeca izgubljena u arhitekturi beznađa.