Sveta stolica na velikom platnu: Ove zime gledat ćemo vrhunske holivudske glumce u ulogama pape
Vatikan je jednostavno odlučio osvježiti imidž institucije zaprljane skandalima u vezi sa korupcijom i brojnim optužbama za pedofiliju. Argentinac Jose Mario Bergoglio, 266. papa po redu, prvi papa iz Latinske Amerike, prvi papa isusovac i prvi papa koji je uzeo novo papinsko ime nakon 1.100 godina, uspio je u tome. Papa Franjo koji ljubi stopala zaraćenim ljudima, relaksira Vatikan humorom i liberalnim pogledima na Božiju službu te obavlja shopping bez tjelesne zaštite u rimskim prodavnicama, pobrao je simpatije običnih ljudi širom svijeta, bez obzira na njihovu religijsku pripadnost.
Papa u kupaćim gaćama
Godinu nakon papine posjete Sarajevu, italijanski oskarovac Paolo Sorrentino kreira jednu od najboljih serija za Sky, koju je u Evropi prikazao HBO - "The Young Pope" ili "Mladi Papa" u kojem prvog čovjeka Vatikana igra Jude Law. Lenny Belardo je prvi američki papa, siroče koje nikada nije prestalo tražiti biološke roditelje. Lenny puši, prezire savjetnike i oštro kažnjava pedofile među svećenicima. Netrepeljivost pokazuje za dosadne stvari kojima se mora baviti, poput suvenira, diplomatskih i međuljudskih odnosa u Vatikanu. Lenny posjeduje sve ljudske osobine, među kojima je i svadljivost, a sve one bivaju stavljene na kušnju da bi se ispostavilo kako je Lenny ipak svetac kada je u pitanju moralni aspekt njegove ličnosti posvećene božanskom.
"Mladi papa" je serija koja je po dekoru, scenografiji i umjetnosti kamere postavila nove standarde izvrsnosti, a također je doprinijela popularizaciji Svete stolice u Americi. HBO će 20. januara premijerno prikazati drugu sezonu Sorrentinove serije koja se sada zove "The New Pope" gdje se Judeu Lawu, Piusu XIII, pridružuje John Malkowich kao Giovani Paolo III, također u crvenim cipelicama. Producenti je najavljuju uz promotivni slogan kao "Posve novo religijsko iskustvo".
"Mladi papa" je u prvoj sezoni završio u komi što znači da će ga naslijediti novi papa koji za razliku od svog prethodnika (koji se nije fotografisao i bivao na vatikanskim suvenirima) želi postati slavan. Vrlo zanimljivo će biti pratiti Malkovicha u ulozi taštog pape koji slavu ne želi zbog sebe, nego smatra da je to nužnost njegove službe. U seriji se pojavljuju Sharon Stone i Marilyn Manson kao vatikanski službenik, a prvi teaser je ljetos pokazao isklesanog Judea Lowea kako korača pješčanom plažom u kupaćim gaćama kroz kordon obožavateljica.
U maniru snoviđenja, teaser je najavio da će naša očekivanja biti ispunjena kada se radi o ekstravagantnom Sorrentinovom rediteljskom rukopisu i da nas čeka još devet epizoda koje ćemo "bingati" bez potrebe za spavanjem.
I Netflix papu za utrku ima
Nešto konzervativnijeg religijskog i filmskog svjetonazora, Netflix u oskarovsku trku ulazi filmom "The Two Popes", biografskom dramom koju je režirao Brazilac Fernando Meirelles. Film će u kinodistribuciju ući 27. novembra, što će pratiti digitalni streaming 20. decembra kada će film biti dostupan na Netflixu. Pored Scorsesejevog "Irishmana", ovaj film se smatra najvećim ovogodišnjim oskarovskim potencijalom, pogotovo u glumačkim kategorijama. Anthony Hopkins i Jonathan Pryce igraju papu Bendikta i papu Franju u intimnom viđenju historijske prekretnice u Katoličkoj crkvi. Radi se o najdramatičnijoj smjeni moći u posljednjih 2.000 godina i istinitim događajima koji su pratili frustraciju kardinala Bergoglia koji se htio penzionisati i za to je tražio dopuštenje 2012. godine od pape Benedikta (Anthony Hopkins).
Bergioglio posjećuje Ratzingera u rimskom ljetnikovcu gdje će se odvijati prava drama, sukob između tradicionalnog i modernog, krivnje i oprosta, iz čega su dvojica vrlo različitih ljudi našli način da se rade u korist milijardu katoličkih sljedbenika širom svijeta. Oni otvaraju brojna pitanja, svađaju se dok gledaju fudbalsku utakmicu, ali i oko puno ozbiljnijih tema kao što je pitanje institucionalnog zlostavljanja djece od strane svećenika. U filmu se mogu vidjeti i crno-bijele scene retrospekcije koje nas vode u Bergoglijevu mladost, u sedamdesete godine u Argentini, koje je obilježila brutalna vojna vlast i nestanci desetina hiljada ljudi. S druge strane, ne vidimo Ratzingerovu mladost provedenu u nacističkoj Njemačkoj.
Hopkins je maestralno odglumio Ratzingera, gradeći lik na raskoraku između oštrine prodornog pogleda i povremene staračke odsutnosti te će mu nakon ovog filma zasigurno priuštiti simpatije publike i popularnost koju u svojoj službi uglavnom nije imao.
Crkveno slovo o filmu
Film je učinio puno za širenje ideja religija pa je katolička crkva davno shvatila kako masovnost odlazaka u kino nije nimalo naivna te da njihovi vjernici na trenutak mogu povjerovati i u nešto što bi se moglo kositi s osnovnim principima vjere. Od 1912. godine, kada je Sveta Stolica prvi put službeno progovorila o filmu, do danas, kada imamo veliki pastoralni naputak Communio et progressio, crkveno se učiteljstvo izjasnilo o tom pitanju više od 140 puta dokumentima različite teološke težine. Crkva izražava divljenje, poštovanje i radost zbog tog divnog otkrića, ali istodobno i zabrinutost pred mogućim zloupotrebama.
Od braće Lumiere nema značajnijeg reditelja koji se nije pozabavio božanstvom. Na isuviše ozbiljan i ostrašćen način poput Mela Gibsona u "Pasiji"“ ili onih u duhu gledanja na svjetlu stranu života poput Monthypajthonovaca u filmu "Life of Brian", kritici psihologije mase, slijepog vjerovanja i izvrtanja činjenica. Novi milenij je otvorio teorije o Isusovoj ženi i djeci koja uvijek najviše uzburkaju kršćanske krugove, što je najsnažnije uspio pisac Dan Brown svojim romanima o simbologu Robertu Langdonu. Ekranizacije njegovih romana, među kojima je bio najpopularniji "Da Vincijev kod" otvorile su kontroverze i doprinijele mišljenju onih koji crkvu vide kao produkt tajnih društava i najveće prevare čovječanstva ikad.