Istanbul kao Černobil
64

Turci za Netflix snimili distopijsku seriju: Epidemija komunikacijskog virusa

Piše: Ines Mrenica
SPOILER ALERT: Ekonomska kriza, oklopna vozila na ulicama, ljudi se prisilno odvode u karantin. Za sve je kriv virus čiji su prvi simptomi blebetanje, a samo jedan čovjek je imun na njega.
Ne brinite. Nema maski, pranja ruku, niti dvije ključne sedmice. Umjesto toga, ljudi nose slušalice i pokušavaju sačuvati uši od semantičkog virusa. Još jedno Netflixovo iznenađenje dolazi s Bosfora, i to u vidu naučno - fantastične serije "Hot Skull" (u originalu "Sicak Kafa"), a radi se o adaptaciji istoimenog romana Afsina Kuma iz 2016. godine.

Tvorac serije je Mert Baykal, a za one koji tursku produkciju percipiraju isključivo preko sapunica, podsjećamo da je Netflix u posljednje dvije godine realizirao niz zapaženih i žanrovski raznovrsnih serija o kojima smo pisali, poput "Ethosa" i "Fatme".

"Hot Skull" je radnjom smještena u bliskoj budućnosti. Tursku je, kao i ostatak svijeta, pokosila osmogodišnja epidemija koja se širi verbalnom komunikacijom, a priča je neka vrsta realizacije tihe patnje svih teoretičara zavjere oko C-19. Epidemija je namjerno kreirana kako bi pojedinci zadovljili vlastitu pohlepu, zaradili novac i stavili kompletno čovječanstvo pod kontrolu. Netflix donosi sliku svijeta baš onakvu kako ju je davno predvidio George Orwell:

"Ako želite znati kakva je budućnost, zamislite sliku čizme koja gazi ljudsko lice. U tom svijetu nema mjesta ljudskim emocijama, osim straha i poniženja. Seksualni nagon će biti iskorijenjen, ukinut ćemo orgazam", svojevremeno je izjavio autor uznemirujućeg romana 1984.

Osman Sonant kao Murat Siyavus u seriji
Osman Sonant kao Murat Siyavus u seriji "Hot Skull"

Murat je zapeo između užasa prošlosti i beznađa budućnosti

Ptice i dalje lete visoko, more je i dalje slano, ali više ništa nije isto. Bivši lingvist Murat Siyavus (Osman Sonant) jedan je od rijetkih nezahvaćenih bolešću i skriva se u kući svoje zahtjevne majke Emel (Tilbe Saran). Sluša audio zapis s malih kaseta, a onda si mjeri temperaturu. Muratova glava se usija kada je izložen blebetanju i zato je imun na virus. Lubanja mu gori (kao u naslovu) dok ostatak tijela pokazuje normalnu temperaturu. On ima svakakve simptome, halucinira, trese se ali ne obolijeva od bolesti zbog koje ljudi na ulicama Istanbula nose slušalice za uklanjanje buke.

Organizacija pod nazivom Protuepidemijska institucija (AEI) provodi represivne mjere, i to stvaranjem sigurnih zona i provođenjem policijskog sata. Murat ne može dugo ostati skriven, jer su ga proganjali oni koji su već bili zaraženi. Visoki oficir AEI-ja Anton Kadir Tarakcı (Sevket Coruh) predvodi ekipu koja Murata tjera da napusti sigurnu zonu kako bi istražila dugotrajne učinke bolesti.

No, Murat radi sve osim što sarađuje, negira svoje sposobnosti, a naposlijetku će uspjeti pronaći lijek za ovu neobičnu bolest, pod čijim terorom je život posto nepodnošljiv. Tračak svjetlosti u Muratovom životu predstavlja misteriozna djevojka s autobuske stanice Sule (Hazal Subasi) koju je spazio na istom mjestu gdje je i jedna visibaba procvala iz asfalta (kao simbol nade).

Insert iz serije
Insert iz serije "Hot Skull"

Iako se Netflix u proteklom periodu pozabavio virusima svakakve vrste, "Usijana lubanja" kroz osam epizoda donosi priču o potpuno novom virusu. Na putu zamišljanja i predočavanja takvog epidemijom pogođenog svijeta došlo se do zanimljivog dizajna produkcije, ali i nekih situacija koje izgledaju neuvjerljivo. Ljudi nisu dovoljno oprezni, ne biraju pisati više nego li govoriti, a izloženi su diverziji svake vrste u smislu da nekom prodornom bukom mogu biti inficirani u svakom trenutku.

S intrigantnom prvom epizodom "Usijana lubanja" razvija dobar zaplet i budi veliko zanimanje gledatelja pa bi kao takva bi mogla postati veliki hit i preskočiti sve jezične barijere. Suština Netflixovog projekta ima idealističku zamisao. Svijetom vlada epidemija ludila, a dovoljan je samo jedan čovjek da ga spasi. Zato je "Hot Skull" vrlo aktuelna naučno - fantastična priča koje je istovremeno i optimistična, ma koliko nam se takvom ne čini na prvi pogled.