Aida Bukva: 1992. smo imali Pejakovića, Indexe i Sidrana, ali smo morali napraviti drugu generaciju nalik tome
"Takva djeca odrastu u osobe koje žele da ih svi vole i to je ono što se javlja u podsvijesti. Ono što je sama svijest i čemu teži svaki čovjek je da bude plemenit, da radi nešto vrijedno, a gluma je takav posao. Ono što ja volim u svom glumačkom radu je mašta, kreativnost, kreativna sloboda, igra sa stvaranjem svjetova koje pravite ispočetka. Mi kao glumci u svom poslu sami 'izmišljamo svoja pravila i zbog toga gluma ovisi o inteligenciji i sposobnostima svakog glumca", poručila je.
"Tragičnost glumca je da što je stariji to je bolji"
Kako tvrdi Aida, za svakog glumca je bitno da je stalno uposlen i radi na predstavama jer bez rada nema mogućnosti da provjeri svoje sposobnosti.
"Živimo u periodu kada je jasan procvat filmske umjetnosti zbog razvoja tehnologije, a često pratim i kolege u Hollywoodu koji zaista rade na zavidnom nivou. Svaki glumac ne može raditi kvalitetno ukoliko uz to ne radi i na sebi. Tragičnost svakog glumca je činjenica da što je stariji, to je bolji, a s vremenom što više stariš imaš manje prilika", kazala je.
Kroz svoju dosadašnju karijeru Aida je ostala posebno prepoznatljiva po ulogama u TV serijama "Seks i selo", "Krv nije voda", "Sponzoruše", "Mahalaši" i "Lud, Zbunjen, Normalan". Ipak, posljednjih godina je vjerna i posvećena teatru te ostvaruje nekoliko uloga u Pozorištu mladih i Narodnom pozorištu u Sarajevu.
"Teatar je glumcu najbolji zanat na svijetu"
Kroz uloge u predstavama "Teferič" i "Buđenje proljeća" ostvarila je i bitne nagrade, ali ipak smatra da je najbolja nagrada pozitivna reakcija koju svaki glumac probudi kod publike.
"Teatar je uvijek glumcu najbolji zanat na svijetu. Svaki glumac je kompletniji kada radi na pozorišnoj sceni. Kada sam počinjala glumiti prije 15 godina kadar se sam štimao po dva sata, kao i svjetlo, sve se sporije razvijalo, dok je sada baš sve spremno. Kamera je uvijek spremna, na najboljem nivou, tehnika je sve bolja i bolja. Sve to pomaže glumcu i u takvim uslovima je gluma i kvalitetnija. U svakom filmu je glumac najjeftinija i najnebitnija stavka u odnosu na sve efekte koji ga upotpunjavaju, dok je u pozorištu sav fokus na glumcu", kazala je.
Vraćanje "ogoljavanju teatra"
Aida pojašnjava da u posljednjem periodu primjećuje da se u glumačkom svijetu poseban fokus vraća na "ogoljavanje teatra" gdje je u centru svega sam glumac.
"Gluma je humanistički element jer se na kraju dana bavimo čovjekom, reakcijom koju ostavimo na njega. Kod nas je katastrofalna šteta što ne ulažemo previše u glumu. Ono što smo imali 1992. godine kada smo imali Josipa Pejakovića, Indexe, Sidrana je pohvalno, ali smatram da smo morali napraviti drugu generaciju nalik tome. Upravo zbog toga je znanje jedino oružje kojim se trebamo braniti i moramo imati svoj stav", poručuje glumica Aida Bukva.
Kroz vjernost teatru, ona je ostvarila i jednu od glavnih uloga u predstavi "Ro i Juju" koja će večeras od 19:30 biti prikazana u Narodnom pozorištu. Naime, riječ je o predstavi koja je dekonstrukcija tragedije "Romeo i Julija" Williama Shakespeara u stilu pozorišnog klauna.
"'Ro i Juju' je predstava autorice Lee Delong koja je u ratu dolazila na Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu i predavala klovnove, jer je to tradicija koja je u ostatku Evrope neizostavna. Charlie Chaplin je klovn, Mr. Bean je isto jedna vrsta klovna, dakle glumac bez teksta ili onaj koji s malo riječi komunicira sa cijelim svijetom. Klovnovi iz ove predstave su specifični, stil igre je zaista poseban, a Lee Delong je radila dekontrukciju po motivima Romea i Julije. Riječ je o klovnovima koji režiraju Romea i Juliju i sami rade kasting i glume. Klasični tekst Romea i Julije je na klovnovski način predstavljen publici potpuno drugačijim", poručuje Aida.
Također, autorica predstave Lee Delong pojasnila je da postoji mnogo glumaca koji nisu klaunovi, ali da nema klaunova koji nisu sjajni glumci. Ulogu klauna "Juju" u predstavi je ostvarila Aida, dok drugu glavnu ulogu "Ro" je ostvario Dino Bajrović. Ostalu glumačku postavu čine Faruk Hajdarević, Alen Konjicija, Mona Muratović, Merima Lepić-Redžepovuć, Nerman Mahmutović, Mediha Musliović i Merjem Šiljak.
Lee Delong je otkrila da je sama svrha klovnova potraga za onim što je ljudsko, kao i da je predstava rađena s ciljem potrage za glumačkom autentičnosti. Također, kao jedno od autentičnih glumačkih lica, Aida Bukva osim predstave "Ro i Juju" u Pozorištu mladih trenutno radi na nekoliko predstava.
"U Pozorištu mladih radim na predstavi 'Princeza i žabac', a prije toga smo radili predstavu 'Bazen', kao i 'Slikovnica' koju smo adaptirali u fantastičnu predstavu. Na standardnom repertoaru je i predstava 'Večera budala'. Kada je riječ o serijama i filmovima, još uvijek ne znamo u kojem smjeru se krećemo i sve je na čekanju. Postoje projekti koji se namjeravaju raditi i finansirati, ali je sve još uvijek u predprodukcijskoj fazi. Trenutno ostajem vjerna teatru, a pored svega što trenutno radim, želja za budućnost mi je i ostvarenje glumačke uloge na stranom tržištu", kazala je Bukva za Klix.ba.