Damir Šehanović promoviše knjigu "Biti Celebrity": Zbirka tekstova o najvećim zvijezdama regije
Prema nekoj najprostijoj definiciji autora, celebrity osobe su oni ljudi čiji privatni i poslovni životi izazivaju pažnju šire javnosti.
"Ja sam kroz svoje esencijalne diskurse fokus usmjerio na ljude koji su pažnju šireg kruga ljudi zaslužili samo i isključivo svojim kvalitetnim radom i dugogodišnjim opstankom na sceni", kaže Damir.
Situacija je danas, smatra, itekako drugačija u odnosu na vrijeme u kojem su nastajale zvijezde o kojima piše u svojoj knjizi. Situacija je takva da danas svako može postati slavan, a najmanje onaj koji bi bio vrijedan te slave i koji bi prema bilo kojem kriteriju tu slavu i zaslužio.
"Osobe koje sam tretirao kroz knjigu 'Biti Celebrity' svoj put i karijeru su gradile i stvarale u vremenima nekih drugih životnih vrijednosti. Mi smo danas u globalnom medijskom haosu i samo snosimo posljedice onoga što se dešava i u mnogo razvijenijim i zrelijim društvima nego što je naše, pri tome mislim prvenstveno na BiH, ali i zemlje regiona", kaže Šehanović.
Neki od aktera knjige su kultne i neprikosnovene javne ličnosti iz regiona kao što su Goran Bregović, Arsen Dedić, Lepa Brena, Josipa Lisac, Dino Merlin, Momčilo Bajagić Bajaga, Zdravko Čolić, Halid Bešlić...
Knjiga je sačinjena od osam priča, a svaka od njih tretira jedan vremenski period, mjesto dešavanja, kao i karijeru poznate osobe. Šehanović je koristio i dijelove svoje autorske emisije "Damar" koja je prikazivana na televiziji te svojim čitaocima predstavlja i ona pitanja na koja slavni baš i ne vole odgovarati tokom snimanja.
"Poseban aspekt sam ostavio za strategije i tehnike kojima su se služili u stvaranju svog celebrity statusa. Kako je to bila i tema mog magistarskog rada, trudio sam se ove ljude prepoznavati i definisati i to na način da je to razumljivo svim čitateljima, a ne samo onima sa akademskim zvanjem. Bit će zanimljivo pročitati šta o svemu govore ove zvijezde te kako se na njihove karijere referiram ja sa pozicije novinara i nekoga ko je s njima proveo dosta vremena", govori on.
Posebna zanimljivost ove knjige jeste upravo to što se autor kroz priče referira i na strategije i tehnike PR-a kojima su se ove zvijezde služile u svom nastajanju i radu, a što je bila i tema Damirovog magistarskog rada odbranjenog 2002. godine na Filozofskom fakultetu u Tuzli ("Strategije i tehnike celebrity odnosa sa javnostima u Ex jugoslovenskom kulturološkom okruženju“).
Damir se svakako i na pitanje šta za današnje vrijeme predstavlja pojam celebrity, dotakao i postajanja zvijezdom preko noći, najčešće putem učešća u nekom reality programu, a nije izostavio ni političare.
"To je sasvim legitimno, za kategoriju ljudi za koju se te zvijezde i fabrikuju. Danas kada su ljudi dovedeni na ivicu egzistencije, najlakše ih je pumpati nacionalizmom i za idole i zvijezde im fabrikovati polupismene ljude koji slavu i medijski prostor dobivaju na osnovu ogoljavanja svojih života, primitivnog ponašanja, bahaćenja i nerada. Ljudi koji su istinske zvijezde i pravi celebovi ne ogoljavaju svoje živote nego ulažu maksimalan trud kako bi svoj talenat unaprijedili i postigli neki zavidan rezultat u svojoj oblasti. Celebrity osobe u normalnom svijetu su i književnici, glumci, režiseri, sportisti... Danas su najveći celebritiji zapravo političari i nismo mi tu iznimka u odnosu na ostatak svijeta. Danas djeca u prvom osnovne znaju imena političara i ko je s kime koalirao, što je tužno i zastrašujuće u isto vrijeme", smatra Damir.
Jedina ideja vodilja prilikom nastajanja književnog djela bila je kvalitet i kontinuitet u radu slavnih ličnosti zastupljenih u knjizi.
"To su neke premise na kojima se zasniva kvalitetan PR. Većina mojih gostiju svoj rad i karijeru su bazirali na ovim premisama i bilo je teško odabrati osam najboljih, ali išao sam na varijantu da su to ljudi koji su karijere i uspjeh izgradili do početka 90-ih", govori Damir.
Već je dobio mnoštvo pitanja o nastavku knjige, ali on odgovara da za sada definitivno neće raditi na nastavku.
"Umoran sam od stvaranja prve knjige i mnogo je kilometara ispred mene kako bih na najbolji način u regionu, ali i šire predstavio svoj prvjenac", završava on.
Izdavač knjige je MyBook, a zvanično će se naći u prodaji u BiH, Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori od ponedjeljka, 17. oktobra, nakon zvanične promocije u Sarajevu 12. oktobra.