Nakon ovacija u NPS-u
63

Dragan Bjelogrlić za Klix.ba: Kao da naši narodi ne znaju da se izbore za pravu slobodu

Razgovarala: Nejra Osmanović
Dragan Bjelogrlić u predstavi "Let iznad kukavičjeg gnijezda" (Foto: D. S./Klix.ba)
Dragan Bjelogrlić u predstavi "Let iznad kukavičjeg gnijezda" (Foto: D. S./Klix.ba)
Dragan Bjelogrlić predvodio je ekipu Beogradskog dramskog pozorišta koja je u Narodnom pozorištu u Sarajevu gostovala s predstavom "Let iznad kukavičjeg gnijezda" te je nakon gromoglasnog aplauza i emotivne reakcije publike govorio za Klix.ba.

Sinoć je u Narodnom pozorištu odigrana predstava "Let iznad kukavičjeg gnijezda", a glumačka ekipa Beogradskog dramskog pozorišta predvođena Draganom Bjelogrlićem ju je premijerno izvela pred sarajevskom publikom.

Ovaj pozorišni komad autora Kena Keseya i Dalea Wassermana je premijeru u susjednoj Srbiji imao još 2005. godine, a u sklopu ex-yu turneje naposlijetku su stigli i u glavni grad Bosne i Hercegovine.

Po puštanju u prodaju, karte su rasprodane u samo dva dana, a interesovanje za dramu koja je napisana još 1962. godine i nosi satiričnu priču o pojedincu u represivnom sistemu, mentalnim institucijama i slobodi duha - bilo je značajno.

Uzevši u obzir da je predstava stekla status kultne u susjednoj Srbiji, gromoglasni aplauz i ovacije nakon izvođenja za glumačku ekipu - potvrdile su zašto je to tako.

Dragan Bjelogrlić kao Randle P. McMurphy (Foto: D. S./Klix.ba)
Dragan Bjelogrlić kao Randle P. McMurphy (Foto: D. S./Klix.ba)

Tim povodom, nakon izvođenja predstave, Dragan Bjelogrlić je govorio za Klix.ba te pojasnio njene poruke, ali i značaj u kontekstu naroda s Balkana te pojma slobode.

"Mi ovu predstavu igramo dugo - mislim da smo krenuli 2005. što znači da će sad biti 18 godina. Mislim da smo je izveli 250 puta i ona je nekako postala kultna i jako su burne reakcije na kraju. Ovako je uvijek kad se gostuje u nekom drugom gradu. Uvijek te zanima kako će ljudi reagovati", kazao je glumac o ovacijama koje su dobili.

Kod nekih njegovih kolega reakcija publike i aplauz izmamili su čak i suze, a Bjelogrlić ističe da je izvođenje skoro uvijek emotivno:

"Prije neki dan smo igrali u Banjoj Luci i isto je tako bilo i emotivno i snažno i drago mi je zbog toga. Sutra imamo još jednu, ali nije lako - ja sam dva i po sata na sceni, dosta je intenzivna predstava i fizički i mentalno".

Pritom naglašava da se uz sve napore, čovjek osjeća prilično zadovoljnno kad vidi kako ljudi reaguju na ono što rade. Također, naglašava da je reakcija bila takva i zbog njegovog odnosa prema glavnom gradu Bosne i Hercegovine.

"Ja još imam poseban jedan odnos prema Sarajevu, volim Sarajevo i ovdje sam imao razne svoje uspjehe. Bilo je vrlo emotivno i drago mi je zbog toga i sama predstava je emotivna. Ja se u Sarajevu osjećam kao domaći. Poslije toliko godina prvi put u Sarajevu igramo ovu predstavu kao dio jedne ex-yu turneje. Igramo po svim gradovima novih država i eto Sarajevo je ostalo za sam kraj, kao šlag na torti", ispričao je Dragan.

Što je manje slobode, ova predstava je aktuelnija

Uzevši u obzir poruku koju predstava nosi - metaforu savremenog svijeta i borbe običnog čovjeka za slobodu i istovremeno poistovjećivanje s društvima u bivšim zemljama Jugoslavije - predstava ima jednu dodatnu dimenziju.

"Predstava priča o toj nekoj slobodi koja nam nekako svima nedostaje. Kao da ovi narodi ovdje ne znaju da se izbore za pravu slobodu. Onda nekako meni dođe još dužnost da je igram što duže mogu. Iako nije lako da je igram, imam već dosta godina, ali osjećam kao neku dužnost dok god mogu da ljudima ulivam vjeru da treba da osvajaju slobodu i da ne treba da se predaju, kao da imam neku misiju", pojašnjava Bjelogrlić.

Pored promjena u samom glumačkom sastavu, glumac ističe da se predstava mijenjala jer se mijenjalo i vrijeme.

"Mi smo izašli 2005. godine poslije nekih tih promjena u Srbiji koje su se desile, nekog optimizma da više nikad nećemo osjetiti manjak slobode. Često to ponavljam u Beogradu, pošto to većina novinara ne smije da napiše, onda ja uporno ponavljam, što je manje slobode, ova predstava je aktuelnija", poručuje.

Tokom 2017. i 2018. predstava je ponovo postala snažna i aktuelna, a Bjelogrlić smatra da je upravo manjak slobode u tom periodu to uzrokovao.

"Kako naša publika i mi koji igramo osjećamo da živimo u jednom društvu koje ima manje slobode - onda je taj naš osjećaj da govorimo sa scene i proživljavamo to što im poručujemo - jači. Nije slučajno da je ona baš tih godina dosegla svoj vrhunac", napominje.

Premda djeluje da su određene replike rezultat improvizacije i spontanosti, glumac naglašava da je ona dosta disciplinovana.

"Sve te neke improvizacije i spontane reakcije su nastale mnogo ranije i onda smo napravili kao neku selekciju najboljih improvizacija i fiksirali ih i ovu večerašnju verziju igramo dosta dugo. Iako ona djeluje da baš tog momenta improvizujemo - to je malo umijeće", pojašnjava.

"Let iznad kukavičjeg gnijezda" je crnohumorna satira o represivnom sistemu i slobodi duha (Foto: D. S./Klix.ba)

U predstavi pored Bjelogrlića igraju: Predrag Bjelac, Milan Čučilović, Daniel Sič, Milutin Mima Karadžić, Andrej Šepetkovski, Jovo Maksić, Savo Radović, Vladan Milić, Milica Zarić, Jana Milosavljević, Uroš Janković, Miloš Lazarov, Zoran Đorđević, Anka Gaćeša Kostić / Anja Alač i Nada Macanković / Maja Ranđić.

Prijevod je uradio Đorđe Krivokapić, scenografiju Zoran Ristić, kostimografkinja je Jelisaveta Tatić Čuturilo, kompozitor Aleksandar Simić, scenske borbe potpisuje Aleksandar Tasković, a specijalne efekte Tomislav Magi.

Srbijanski glumac pored angažmana u Beogradskom dramskom pozorištu, radi i na brojnim drugim projektima, a upravo je krajem prošle godine boravio u Sarajevu gdje je snimana serija "Toma". Ona prati istoimeni film iz 2021. godine koji je nakon premijere na Sarajevo Film Festivalu osvojio publiku na Balkanu i bio jedan od najgledanijih u toj godini.

Bjelogrlić se u spomenutom filmu našao u ulozi reditelja, a nagovijestio je da bi serija trebala stići ove jeseni, dok detalji oko tačnog datuma nisu poznati.