Kamerni teatar 55
31

Festival "Dani Jurislava Korenića": Omaž čovjeku koji je zadužio teatarsku scenu

L. K.
U centru Sarajeva, ispred Pozorišta mladih nalazi se Trg Jurislava Korenića, osnivača bosanskohercegovačke teatarske scene. Preminuo je 1974. godine, a iza sebe ostavio Pozorište mladih, Kamerni teatar 55 i Festival MESS.

Trg je ukrašen linijama, tačnije s njih deset. One su zapravo godovi i predstavljaju životnu putanju, a broj deset simbolično predstavlja pozitivne promjene u društvu, kao i produktivnosti.

Idejno rješenje uradio je student Akademije likovnih umjetnosti Ahmet Prošić, koji je kazao kako sam rad nosi naziv "Via vitae" što na latinskom znači "Put života". Upravo je to ono što treba predstavljati trg posvećen Koreniću, zaključio je, odraz njegovog života i djela.

Mnogo je razloga da se pamti ovaj čovjek, što dokazuje i činjenica da mu je direktor Kamernog teatra 55 i glumac Emir Hadžihafizbegović posvetio cijeli jedan festival, koji je ove godine održan četvrti put. "Dani Jurislava Korenića" okupljaju sjajne predstave i ljude iz BiH i regije.

U kratkom razgovoru za Klix.ba Hadžihafizbegović nam je rekao da nije siguran koliko bi ljudi znali ko je zapravo Jurislav Korenić da nema festivala koji predstavlja omaž ovom čovjeku.

"Zaista nisam siguran ni da li su neki akademici znali ko je on do osnivanja festivala. Sada svi znaju ko je, to je moja najveća sreća i siguran sam da će ovaj festival živjeti dok sam ja na ovoj poziciji", rekao je.

Korenić je zadužio teatarsku scenu, kaže nam, a bio je izrazito marginaliziran. Hadžihafizbegović ga naziva testamentom kulture u teatarskom životu i dodaje kako je izrazito sretan što je njegovo ime vratio tamo gdje pripada. Osnivanje ovakvog festivala bila je njegova dužnost, prvi zadatak i glavna domaća zadaća kada je 2015. preuzeo dužnost direktora Kamernog teatra 55.

Ovim povodom kontaktirali smo i reditelja Dinu Mustafića, koji je ove godine dio žirija na festivalu. Složio se sa Hadžihafizbegovićem i istakao kako naše društvo svakako treba da se uči kulturi sjećanja: "Ovo je sigurno jedan od puteva ka tome, kroz nagrade, festivale i slične stvari koje posvećujemo umjetničkim figurama. Ovome se treba učiti i široka društvena zajednica, pa da kroz trgove i ulice izražava generacijska zahvalnost za ono što su nam ostavili u naslijeđe. To bi bilo mnogo primjerenije od onih naziva koje dajemo, a koji su nerijetko vođeni političkim motivima".

"Mislim da je lijepo da Kamerni teatar 55 kreirao način da se mi podsjetimo koliko su neke umjetničke ličnosti imale značaja za razvoj kulturnog života, pogotovo Jurislav Korenić za jednu novu propitivačku scensku pojavu. On je sa svojim pozorištem bio otac avangardnog izraza sarajevskih pozorišta", objasnio je na koncu Mustafić.

Ovogodišnje izdanje festivala proteklo je u najboljem mogućem redu, kaže nam Hadžihafizbegović. Posebno je oduševljen interesovanjem posjetilaca za promocije knjiga: "Mislim da smo ove godine, što bi Dalmatinci rekli 'uboli u sridu' sa cijelim planom i sadržajem. Posebno bih volio pohvaliti naš žiri, Dinu Mustafića, Izudina Bajrovića, Kristinu Ljevak, Tatjanu Peternek Aleksić i Larisu Sarajlić Ramović koji su sjajno obavili svoj posao".

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Večeras je u Kamernom teatru 55 u čast nagrađenih prikazan TV snimak predstave "Ženski turbofolk bend" koju je režirao Sulejman Kupusović. Uloge u ovoj predstavi ostvarili su Žan Marolt, Nada Đurevska, Gordana Boban, Jasna Ornela Bery, Emina Muftić, Sadžida Šetić, Merima Ovčina i Radojica Čolović.

"Posebno mi je drago što festival ima nagradu 'Žan Marolt'. Našeg dragog Žana već deset godina nema među nama, večerašnja predstava je u omaž njemu, kao i Nadi Đurevskoj i Sulejmanu Kupusoviću. Večeras dodjeljujemo nagradu 'Žan Marolt', a siguran sam da dok ovaj teatar postoji, postojat će i ta nagrada."

Festival od svojih početaka okuplja veoma heterogenu publiku, objašnjava nam Hadžihafizbegović. Đaci, studenti, vozači tramvaja, profesori, frizeri, automehaničari... To je, kaže, draž teatra: "Mi smo teatar za onu vrstu publike koja zna razlučiti kada se na sceni igra istina, a kada se laže".

Večeras kad se vrata festivala zatvore, radnici okreću novi list na kojem će odmah nastaviti planirati peti festival koji će se održati naredne godine. Drago im je što je festival dobio regionalnu pažnju, što mnogo govori o tome koliko je bitan i važan segment promoviranja naše države, zaključio je direktor Kamernog teatra 55.