Razgovor za Klix.ba
322

Glumac Enes Salković: Nismo mnogo evoluirali niti dozvolili sebi ikakav napredak

E. Lj.
Enes Salković
Enes Salković
Desetogodišnju karijeru Enesa Salkovića, jednog od najnagrađivanijih mladih glumaca u BiH, obilježile su brojne zapažene pozorišne uloge kojima je publici pokazao svoje glumačko umijeće.

Uloga Othella u predstavi koju je u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica prema tekstu Williama Shakespearea režirala Nina Nikolić posljednja je u nizu uloga kojima je oduševio publiku. Ujedno je to i najznačajnija, najprovokativnija i najodgovornija uloga u njegovoj dosadašnjoj karijeri.

"Impresije i utisci se još uvijek nisu slegli. Sigurno je da nas raduje činjenica da su reakcije publike itekako pozitivne i to je najbolji lakmus za kvalitet neke predstave, jer ipak smo mi tu zbog publike i to je ono što nikada ne smijemo zaboraviti. Proces je bio zaista dugotrajan i psihofizički iscrpljujući, ali očigledno je upravo takav potreban i neophodan za rad na jednoj ovakvoj predstavi. Vjerujem da se takav jedan predan i posvećen rad na kraju i isplatio", rekao je Salković u razgovoru za Klix.ba.

Bezvremenost klasika svjetske književnosti

U veoma kratkom vremenskom periodu igrao je Shakespeareovog Romea i Othella, uloge koje su, priznaje nam, veoma izazovne, ali i odgovorne.

"Vjerovao sam u sebe i znao da predstoji mukotrpan proces rada na predstavi i ulozi. Lagao bih kada bih tvrdio da nisam osjetio dodatnu nervozu i odgovornost kada je riječ o Othellu. Ali mislim da je to normalno i prirodno i da zapravo govori o poštovanju prema glumačkom zadatku koji je pred vama", rekao je.

Enes Salković u predstavi
Enes Salković u predstavi "Othello"

Klasici svjetske književnosti bezvremeni su i uvijek aktuelni, smatra naš sagovornik koji ističe da je upravo u tome njihova vrijednost i značaj.

"Univerzalnost koju nose u sebi tjera nas da im se često vraćamo i koristimo kao bazu za propitivanje i definisanje odnosa u društvima u kojima obitavamo. Pitanje je samo koja vas tema trenutno provocira i čime se želite baviti, odnosno propitivati i do kojih odgovora želite stići. Na našu veliku žalost, problemi, konflikti i sve ono što nas danas kao društvo čini poprilično zaostalim i primitivnim detektovano je stotinama godina, ali očigledno da nismo mnogo evoluirali i dozvolili sebi ikakav napredak. To je poprilično bolna i poražavajuća činjenica", rekao je.

Pojašnjava da bi Othello današnjeg društva bila svaka izmanipulisana, prevarena i zaluđena osoba.

"Mislim da je danas takvih mnogo, ali niti pružaju otpor ili niti su uopće svjesni situacije ili okolnosti u kojima se nalaze. Paralela se može povući i s trenutnim odnosom nas Bosanaca i Hercegovaca prema izbjeglicama koje dolaze, s našim odnosom prema drugom i drugačijem, našim predrasudama, stereotipima koji nas ograničavaju. To su sve pitanja koja su mene kao glumca, pored osnovnih i zadanih okolnosti unutar same drame intrigirala, provocirala i nudila prostor za slojevitost samog lika", rekao je.

O saradnji s Mirjanom Karanović i brojnim nagradama

Iza Enesa Salkovića su brojna glumačka ostvarenja, no ističe se predstava "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali" u kojoj je stao rame uz rame s Mirjanom Karanović i za koju je dobio nagradu na Sterijinom pozorju.

"S Mirjanom Karanović je zaista bila velika čast stati na scenu i igrajući stvarati. To je osoba koja se stopostotno daje za predstavu i proces u kojem stvara. Meni kao mladom glumcu to je bila itekako korisna glumačka škola. Taj mi je proces bio itekako plodonosan i inspirativan i mislim da je u mom glumačkom, ali i ljudskom sazrijevanju značio stepenicu više. Neizmjerno sam zahvalan Miri zbog svega što sam naučio, ne samo zbog glumačkih vrlina koje sam osvijestio, nego i zbog svih svojih mana koje sam detektovao i koje i dan danas pokušavam unaprijediti i pretvoriti u kvalitete", rekao je.

Mirjana Karanović i Enes Salković u predstavi
Mirjana Karanović i Enes Salković u predstavi "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali"

Sterijina nagrada jedna je u nizu nagrada koje je Salković dobio za svoj rad. S razlogom je jedan od najnagrađivanijih mladih glumaca u BiH, a sve nagrade i priznanja su mu u određenom trenutku karijere mnogo značili.

"Naročito su mi bile značajne one koje su osim plaketa, kipića i slika nosile i znatna finansijska sredstva. Te su mi bile zaista najdraže. Svaki vid afirmacije onoga što radite itekako godi i dobrodošao je. Sa druge strane, ne smije vas zavarati do te mjere da prestanete raditi na sebi i počnete podrazumijevati stvari. To je kobno za svakog glumca. Ta priznanja bi trebala biti potvrda da ono što radite nešto vrijedi i trebala bi biti samo jedan od motiva da i dalje napredujete i postajete sve bolji u svom poslu", pojasnio je.

S obzirom na to da je mnogo radio i u inozemstvu, napravio je paralelu između rada u BiH i razvijenijim i sređenijim državama naglašavajući da je jedina i najbitnija razlika u pristupu i odnosu prema radnim obavezama svakog pojedinca u jednoj ustanovi.

"Ne možete očekivati da će određeni zadatak ili projekt biti doveden do kraja i uspješno realiziran ako svi ne rade svoj posao maksimalno posvećeno i što je još bitnije profesionalno. Tako je u svakom poslu. Aljkavost i bahatost ne vode ničemu. Izbjegavanje radnih obaveza i neprofesionalan odnos u bilo kojoj branši neminovno vode ka propasti. Samo je pitanje vremena. Toga moramo biti svjesni i kao pojedinci se truditi da popravljamo stvari u mjeri u kojoj možemo. Smatram da je to jedan od načina da kao društvo napredujemo", rekao je Salković.

S obzirom na to da njegova matična pozorišna kuća BNP Zenica ove godine obilježava 70 godina postojanja, Salković prije svega ima obaveze u vezi s obilježavanjem ovog značajnog jubileja. Osim toga, tu je turneja s ekipom predstave "Dame biraju", kao i snimanje dugometražnog igranog filma.