Izbor iz retrospektive 14. PLJFF: Postkolonijalne priče i kratkovidost industrije
Retrospektiva 14. PLJFF ima snažan postkolonijalni karakter, jer eksploatacija prirode nikada ne ide bez porobljavanja ljudskih zajednica. Fausto (Andrea Bussmann) spaja stara domorodačka vjerovanja Amerike: đavole, transformaciju, telepatiju, sa kolonizacijom i kontrolom prirode, otkrivajući njihovu međusobnu neodvojivost. Otkriće potonulog broda trgovaca robljem potaknulo je autore filma Zmijska kiša (Arjuna Neuman i Denise Ferreira Da Silva) na eksperiment u zajedničkom radu i zamišljanje budućnosti: postljudskog svijeta bez tehnologije.
Ekološka katastrofa koja je zasigurno obilježila posljednju deceniju je eksplozija nuklearne elektrane u Fukushimi. Ona je tema kratkog filma "Ah čovječanstvo!"(Ernst Karel, Véréna Paravel i Lucien Castaing-Taylor) koji evocira apokaliptičku viziju modernosti, kao i našu sklonost ka historijskoj amneziji i futurističkim uzletima mašte. Istom temom bavi se i Poluživot u Fukushimi (Mark Olexa i Francesca Scalisi), dok prati usamljenog japanskog farmera koji se, suočen s tihom opasnošću radijacije, bori da izgradi novi život.
Sva kratkovidost ljudskih industrijskih poduhvata najbolje simboliziraju kineski "gradovi duhova" kao što je Yumen, koji je nakon iscrpljenja obližnjeg naftnog polja i iseljenja stanovništva ostao gotovo potpuno prazan. Film Yumen (J.P. Sniadecki, Huang Xiang, Xu Ruotao) nezaboravna je priča o gladnim dušama, nemirnoj mladosti, lutajućem umjetniku i usamljenoj ženi – svima koji su u potrazi za ljudskim dodirom, te kolektivnom prošlošću unutar narušenog gradskog pejsaža. Hljeb naš nasušni (Nikolaus Geyrhalter), s druge strane, prikazuje prehrambenu industriju u Evropi bez komentara, nudeći monumentalne prizore, nadrealne pejzaže i industrijsku hladnoću koja ostavlja malo prostora individualizmu.
- Pravo ljudski Film Festival održava se od 27. novembra do 2. decembra. Ulaz na sve festivalske projekcije je slobodan.