Kultura sjećanja
0

Izložba "Ožiljici" fotografa Paula Lowea otvorena kod Tunela spasa

I. S.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Izložba "Ožiljci" britanskog fotografa Paula Lowea otvorena je danas u Spomeničkom kompleksu Tunel D-B u sklopu manifestacije "Odbrana Bosne i Hercegovine - Igman 2023”. Nastala je u saradnji Fonda Memorijala Kantona Sarajevo i Festivala MESS.

Ova izložba tematizira period opsade Sarajeva kroz fotografije uništene i oštećene arhitekture. Sastoji se od sedam panorama velikih razmjera i deset kvadratnih formatnih slika pejzaža uništenja opsade Sarajeva u periodu od 1992 do 1995. godine.

Fotografije su štampane na mreži. Autor fotografija Paul Lowe priliko otvaranja izložbe je kazao kako je Tunel spasa, nakon Historijskog muzeja BiH i Memorijalnog centra u Potočarima, treća lokacija na kojoj je postavljena njegova izložba, gdje će ostati i trajno. Fotografije su urađene u velikim dimenzijama da što bolje dočaraju realnost.

Ministar za boračka pitanja u Vladi Kantona Sarajevo Omer Osmanović kazao je kako je zahvalan autoru koji decenijama iskazuje empatiju prema Bosni i Hercegovini i Sarajevu. Smatra kako su ovakve priče veoma važne zbog kulture sjećanja i za naše mlade. Direktor Fonda Memorijala KS Ahmed Kulanić kazao je kako izložba britanskog fotografa svjedoči o jednom teškom periodu u Sarajevu.

"Tunel spasa bio jedino mjesto na kojem se moglo izaći iz grada, o čijoj opsadi upravo govore izložene fotografije.To je simbolička poveznica, jer je ovdje natjeran čovjek da kopa ispod zemlje da bi preživio. Zbog toga je ova izložba ovdje i u okviru manifestacije "Odbrana BiH - Igman 2023'", kazao je Kulanić.

Direktor MESS-a Nihad Kreševljaković podsjetio je da je izložba "Ožiljci" Lowea bila postavljena prvobitno u okviru Festivala MESS 2021. godine kada je autor i nagrađen najvišim priznanjem za doprinos očuvanju kulture sjećanja.

"Radi se o fotografu koji je zabilježio neke od najvažnijih trenutaka kada je u pitanju opsada Sarajeva, čovjeku izrazito visokih etičkih standarda, koji je u svom radu objedinio najviše vrijednosti onoga što je estetsko i etičko", rekao je Kreševljaković.

Kazao je i kako nikada nije vidio izložbu s tolikim brojem fotografija, jer tako je malo ljudi na tim fotografijama, a opet se osjeća prisustvo čovjeka na njima.

"Zastajkujući ispred fotografija promatrač ulazi u svijet ratnog grada, ranjenih zgrada i djevojčica koje bezbrižno sjede na foteljama na parkingu ispred zgrade ispod 'snajperske zavjese'. Sjajna kulisa za neki film. Onda zastane, zanijemi na fotografiju mezarja pod snijegom s imenima ubijene djece Sarajeva", dodao je.