Kultni film 80-ih
158

Jedinstveni mjuzikl "Flashdance" upotpunit će skromnu scenu muzičkog teatra u BiH

Piše: Se. H.
(Foto: Harun Muminović/Klix.ba)
Probe za mjuzikl "Flashdance" čija premijera je najavljena za prvu sedmicu novembra u punom su jeku. Ekipa se sastaje nekoliko puta sedmično kako bi uvježbali zahtjevnu koreografiju koja se sastoji od glume, pjevanja i plesa, a o produkciji i tehničkim stvarima razgovarali smo s direktoricom Instituta za muziku, teatar i multimediju (iMTM) u čijoj produkciji se radi mjuzikl Almom Ferović-Fazlić i Aleksandrom Korizmom, specijalnom gošćom zaduženom za tehničku produkciju.

Ferović-Fazlić, izvršna producentica mjuzikla "Flashdance", koja potpisuje i muzičku režiju kao najvažniji segment mjuzikla, na početku razgovora nam objašnjava zašto su se odlučili da rade baš ovaj mjuzikl.

"Opredijelili smo se za 'Flashdance' zato što je to nešto što je mnogo drugačije u odnosu na sve dosadašnje produkcije. Vraćamo se u 80-te koje su meni najljepši period za ovakve stvari. Kroz muziku i ples, koji je poseban, vraćamo ljude u ovaj period", rekla je Alma i dodala kako na scenu donose nešto sasvim novo - kombinaciju 80-ih godina i vremena u kojem živimo i to kroz sve moguće segmente: tehničke, glumačke, plesne i koreografske.

Alma naglašava kako su svi članovi ekipe profesionalni i već imaju iskustva, ne samo u glumi, već i u plesu i pjevanju i vjeruje da će napraviti sjajne stvari. Glavna glumica je Nikolina Vujić koja je završila Muzičku akademiju u Sarajevu i igrala je glavnu ulogu i u prethodna tri mjuzikla "Briljantin", "Footloose", "Prljavi ples". Osim toga, bivša je balerina tako da će moći odgovoriti na plesne zahtjeve u mjuziklu. Glavnu mušku ulogu igrat će Mirza Dervišić, a pored njih, tu su i Aida Mušanović-Arsić, glumica i jedan od najjačih ženskih bh. vokala, zatim glumica Mona Muratović, te Mak Čengić i Filip Radovanović koji su se naknadno pridružili. Ostatak ekipe čine još Irma Mulić, Alen Hadžić, Narcis Zečić, Adnan Kukuruzović, Toni Kovačević, balerina Lena Marković i plesačica Anja Čurković.

"Flashdance" je vrhunac petogodišnjeg rada Instituta

Svi muzičari koji su angažovani na projektu su profesionalci u svom polju: Adnan Mušanović, Amar Češljar, Dinko Šimunović i Vernes Ljuštaku, a za vizuelni identitet i marketinšku kampanju predstave zadužena je agencija Komitet koja sve ideje pretvori u plakat i druge prateće materijale koje publika ima priliku gledati tokom predstave.

Naglašava kako se projekt realizira u saradnji s Narodnim pozorištem Sarajevo, bez kojeg ova predstava ne bi bila moguća, a kako je već najavljeno, specijalna gošća produkcije je Aleksandra Korizma koja se prvi put pridružuje produkcijama Instituta i sceni Narodnog pozorišta kao tehnička direktorica cijele produkcije što znači da je zadužena za kostime, za scenografiju, šminku i frizure što je novitet kada je riječ o produkcijama Instituta.

Kako je Institut i osnovan iz razloga pokretanja muzičkog teatra, mjuzikl "Flashdance", kao vrhunac svega što su dosad radili, je veoma značajan i savršeno se podudario s obilježavanjem petogodišnjice rada Instituta.

Ponosno ističe kako su kroz Institut prodefilovale generacije studenata Muzičke akademije i Akademije scenskih umjetnosti te da nastoje iskreirati ono čega nema u BiH, a to je mjuzikl.

Naša druga sagovornica Aleksandra Korizma kaže kako je svoje ogromno iskustvo u teatru, filmu i televiziji stjecala radeći, između ostalog, i na velikim projektima kakvi su bili tri nastavka kultnog filma o čarobnjaku Potteru: "Harry Potter i kamen mudraca" "Harry Potter i odaja tajni", "Harry Potter i zatvorenik iz Azkabana" te na filmovima "Batman - početak" i "Autostoperski vodič kroz galaksiju". Teatarsko iskustvo stekla je u Kraljevskoj operi u Londonu gdje upravlja timom Opere, a dugo godina je radila kao umjetnica za završnu obradu djela i vajarka u Jim Henson'su, produkcijskoj kući koja je osmislila Muppet show. Sva znanja i vještine, kako kaže, htjela je prenijeti na jedan izuzetan projekt kao što je "Flashdance".

Spoj 80-ih i današnjice

"'Flashdance' je film koji je u svima nama ostavio traga. Razmišljala sam o tome da se nakon 27 godina vratim u Sarajevo i da kroz ovaj projekt pokažem sve iskustvo i znanje koje sam stekla kroz karijeru. Scenografiju, kostimografiju, šminku i frizuru dižem u treću dimenziju, čime sve dobiva jedan nestvarni efekt. Alma i ja smo došle na ideju da napravimo jednu takvu scenografiju, kostimografiju, frizure i šminku i u 'Flashdanceu'. Želim povezati sve ove elemente u jednom ovakvom kompleksnom djelu kao što je ovaj mjuzikl, jer je stvarno izazovan, sadrži sva tri segmenta (gluma, pjevanje i ples, op.a.) i traje 75 minuta bez ijedne pauze. Svi elementi scenografije su već određeni na pozornici tako da to izgleda kao koncept u kojem će se moći realizovati i glumački i pjevački i koreografski dio gdje će i glumci i pjevači moći da pokažu najbolje", ispričala nam je Aleksandra koja je diplomirala scenske umjetnosti na Londonskom koledžu za modu, a specijalizirala na tehničkim efektima za televiziju i film.

Ona navodi da će sva kostimografija, scenografija, frizure i šminke biti u retro stilu, ali će svemu dati i pečat današnje mode.

"Želimo da sve ovo ima i neki futuristički element da osvježimo taj kult iz 80-ih, dakle ne samo da vratimo uspomene gledaocima nego da sve to preselimo u realno vrijeme današnjice što se tiče mode, frizure, šminke i drugih vizuelnih efekata. Pokušat ćemo pokazati scenu u nekom novom svjetlu i sve je ovo veliki izazov za nas", objašnjava Korizma.

Kostimografija će imati elemente ležerne sportske elegancije, a u izazovnim scenama fokusirat će se na sofisticirani seksipil jer, kako kaže, želi pokazati svu ljepotu plesačkog duha i tranziciju iz 80-ih u 2017. godinu. Odjeća i šminka bit će izazovni, a frizure ekstravagantne.

"Ovo je jedna vrlo energična i zahtjevna predstava, nešto što, rekla bih, nije do sada ni odrađeno. Zahtjevna je u glumačkom, plesačkom i muzičkom smislu, ali i tehnički, jer se sve to mora odraditi dok predstava traje. Svaki prekid, pauza oduzimao bi energiju mjuziklu", rekla je i dodala kako će se sve potrebne promjene scenografije i kostimografije morati obaviti veoma brzo tako da se prelasci iz scene u scenu uopšte ne osjete.

Korizma ističe kako su, u odnosu na ono kako je navikla u Londonu, uslovi skromniji i drugačiji po svemu, jer nemaju svoj prostor i moraju se prilagođavati manjem budžetu, ali i da tek tada mogu pokazati svu kreativnost, emocije i pokretačku energiju koji nadomještaju sve tehničke nedostatke. Za kraj je rekla kako ne sumnja da će "Flashdance" odjeknuti ne samo u BiH, nego i u regionu kao jedinstveno djelo muzičkog teatra.