Kako su se zbog "Muzeja u pokretu" osnovci zaljubili u čari muzejske baštine
Dio je projekta "Dijalog za budućnost" koji implementiraju UNDP, UNICEF i UNESCO.
Učenici osnovnih škola iz 28 općina imali su priliku učiti kroz 20 edukativnih radionica koje su vodili muzejski kustosi i pedagozi, osnovci upoznati o radu ovih institucija muzeja, njihovoj ulozi i značaju u društvu, kao i kolekcijama koje ove dvije muzejske ustanove baštine.
"Ovo je završna tačka zajedničkog projekta, a uz to je i odlična prilika da izađemo i posjetimo tačke u BiH koje nemaju priliku i privilegiju da žive u većim gradovima i da imaju svakodnevnu mogućnost da posjete muzeje. Mnogima je to uskraćeno iz više razloga pa je s tog stanovišta to izuzetno važan projekt za sve nas", rekao je direktor Zemaljskog muzeja Mirsad Sijarić.
Većini djece ovo je bio prvi susret sa stručnjacima muzeja koji su ih kroz radionice i prezentacije informisali o svom radu.
"Moj razred i Osnovna škola 'Nafija Sarajlić' su i prije organizovali posjete muzeju, ali nikada na ovaj način. Ovo je odlična prilika da prije svega naučimo nešto što nismo znali, a zatim i da upoznamo nove prijatelje i družimo se", rekla je jedna od učenica koja je učestvovala u projektu.
Učenici su istakli kako su se radovali istraživanju muzeja, otkrivanju novih stvari i nadograđivanju znanja koja su imali ranije. Cijelo iskustvo opisuju kao veoma interesantno i zabavno.
"Ovo mi nije prvi put u muzeju, ali jeste prvi put na ovakvim radionicama. U muzej uglavnom idem sa školom. Naučili smo mnogo novih stvari, a moj najdraži dio je onaj sa životinjama i biljkama", rekla je učenica osmog razreda Osnovne škole "Nafija Sarajlić".
Prisutni učenici su se ponovo družili s kustosima, ali i s glumcima među kojima je bio i Almir Kurt Kugla koji je vodio kviz i proveo cijelo jutro u društvu osnovaca.
Na današnjem završnom okupljanju istaknuto je kako je izrazito važno kreirati i pokretati ovako velike projekte, jer oni imaju za cilj održivost mira i poboljšanje društvene kohezije kroz angažovanje, osnaživanje i edukaciju učenika osnovnih škola iz 28 općina i gradova propisanih projektnim prijedlogom.
Istaknuto je i kako u posljednje dvije decenije znatno opada nivo i kvalitet pružanja usluga i edukativne saradnje s osnovnim školama, što sa sobom donosi i neminovne posljedice u obliku opadanja kvaliteta obrazovanja i nepoznavanja kulturne baštine BiH kod učenika osnovnih škola.