Magelli režira Brechtov "Kavkaski krug kredom" u Narodnom pozorištu Sarajevo
Predstava je nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS.
Iako je često puta gostovao u Sarajevu i na sceni Narodnog pozorišta, ovo je prvi put da Magelli režira u nekom od sarajevskih pozorišta.
Direktor Narodnog pozorišta Izudin Bajrović istakao je da je Narodno pozorište Sarajevo ugostilo dva značajna gosta i to najznačajnijeg dramatičara svog vremena Bertolta Brechta te jednog od najznačajnijih teatarskih stvaralaca u današnjem vremenu Paola Magellija.
Direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS Nihad Kreševljaković ocjenjuje da ova koprodukcija MESS-a, a bilo ih je oko 80, spada u najznačajnije.
Glumac i v.d umjetničkog direktora Drame Ermin Sijamija navodi da svi u Narodnom pozorištu imaju razlog da budu sretni, jer učestvuju, istražuju, rade i uživaju u radu s velikim rediteljem, dodavši da se oni koji učestvuju u predstavi mogu osjećati privilegovanima jer uče od tog velikog čovjeka.
Paolo Magelli podvlači da ima dug prema Sarajevu, jer su mu nagrade koje je dobio na Festivalu MESS otvorile vrata Evrope.
Govoreći o saradnji sa glumačkim ansamblom i ostalim saradnicima na predstavi, Magelli je ustvrdio da je "ansambl za sada, jer su do premijere ostala još tri dana, uradio izvrstan posao".
On je podsjetio da Brechtov komad "Kavkaski krug kredom" nije često izvođen jer se radi o tekstu koji je težak za realizaciju.
Stoga, smatra reditelj, značajan posao uradila je Željka Udovičić Pleština koja je komad adaptirala za scenu.
Magelli je istakao da bi bez njenih intervencija komad trajao i četiri sata, dodavši da je adaptirati ovaj tekst "stvarno pakao".
"Breht je snagom svog izraza stvorio dramu koja postavlja ozbiljna, prava pitanja. "Kavkaski krug kredom" za nas je jako značajna predstava i zanimnjivo je da smo namjerno odabrali da je radimo u Sarajevu zbog pitanja koja ona dosta jasno i bez ustezanja postavlja", rekla je dramaturginja Željka Udovičić -Pleština.
Ona je naglasila da su to pitanja izašla iz pera autora koji je preživio dva svjetska rata, te smatra da je bio inspiriran i natjeran svojim životom da o tome piše, što mi danas prepoznajemo posebno u našem regionu.
"To su pitanja koja govore o tome da je svaki rat potpuno besmislen jer iza sebe ostavlja nesreću, haos, lopovluk, pojačava socijalne razlike. Ne donosi nikakva razrješenja, već vodi samo sljedećoj nesreći", istakla je.
Glumac Miodrag Trifunov mišljenja je da je moralna obaveza sukobiti se s našom stvarnošću te pozvati istoriju u pomoć. Jer, kako kaže, ovdje u Sarajevu je početkom XX vijeka počela civilizacijska golgota, a krug se opet zatvorio krajem vijeka i opet u Sarajevu.
"Smatram da u dvadeset i prvom vijeku mi koji imamo istorijsko iskustvo ovom predstavom pokažemo i kažemo nemojte tako, razmislite o svom postojanju, razmislite šta činite, zbog čega činite", podvukao je Trifunov.
Paolo Magelli prvu nagradu na Festivalu MESS je dobio 1981. godine za komad "Večeras improviziramo" (Pirandello), kada je prvi put gostovao u Sarajevu.
Najnagrađivaniji je pojedinačni umjetnik Festivala MESS, dobitnik nekoliko Sterijinih nagrada, tri Nagrade hrvatskog glumišta, Nagrade crnogorskog glumišta, Nagrade Borštnikovih susreta i mnogih drugih. Dobitnik je Zlatnog lovorovog vijenca Festivala MESS za doprinos teatarskoj umjetnosti 2014. godine.
Režirao je više od 170 pozorišnih predstava na scenama Njemačke, Italije, Mađarske, Francuske, Venecuele, Meksika, Švajcarske, Kolumbije, Belgije, Izraela, Slovenije, Srbije, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske…