Plijeni svojim talentom
178

Intervju / Mlada operna pjevačica Hana Salihović: Ne planiram otići iz BiH i sarajevske opere, ovo je moja kuća

Razgovarala: Nejra Osmanović
Salihović je sa samo 21 godinom debitovala u Operi Narodnog pozorišta (Foto: I. Š./Klix.ba)
Salihović je sa samo 21 godinom debitovala u Operi Narodnog pozorišta (Foto: I. Š./Klix.ba)
Mlada operna pjevačica Hana Salihović oduševila je ulogom kraljice Doroteje u operi "Tvrtko, kralj bosanski", a o samoj operi, ljubavi prema pjevanju, svojim počecima, ali i planovima za budućnost govorila je za Klix.ba.

Hana je sa samo 21 godinom debitirala u Operi Narodnog pozorišta Sarajevo u glavnoj ulozi Lije u dječjoj operi "Ježeva kuća", a nakon niza drugih, nedavno je ostvarila ulogu i u operi "Tvrtko, kralj bosanski". Upravo je jedan od najupečatljivijih likova opere tumačila upravo ona - i to lik Doroteje, bosanske kraljice.

Ono po čemu je Hana specifična je i to koliko i kako koristi društvene mreže za promociju opere i klasične muzike, a o svemu tome, kao i o utiscima nakon praizvedbe opere "Tvrtko, kralj bosanski" govorila je za Klix.ba.

"I ja osjetim da se ovom operom jako puno doprlo do publike, čak više nego ikad što sam ja doživjela otkad sam ja u operi. Mislim da je pogotovo tome doprinijelo jer je ovo praizvedba, jer je ovo naša bosanskohercegovačka opera, jer je ovo naša prva bh. historijska opera. Meni se utisci još uvijek sliježu. Bilo je jako izazovno i zahtjevno sve spremiti", priča nam Hana na početku razgovoru.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Iako je priprema opere trajala još od proljeća, Salihović kaže kako su jedan dio dobili ovog ljeta.

"Oficijelno smo s klavirskim probama krenuli negdje od septembra, već tad smo počeli intenzivno raditi i nismo stali. Divim se cijelom ansamblu, maestru Josipu Šegi. Bilo mi je zadovoljstvo. Bilo mi je istovremeno i izazovno jer je riječ o srednjovjekovnoj Bosni, mada, mogu reći sa sigurnošću da sam imala neko predznanja kad je riječ o stavu i držanju jer sam na Akademiji imala predmet koji se zvao Ples i pokret u operi kod naše Edine Papo koja nas je jako dobro naučila svim manirima. Ona mi je dosta pomogla i sugerisala neke stvari. Ne mogu reći da se po nekoj emociji razlikuje od današnjice", priča Hana.

Zaboravili smo emociju i energiju živog čovjeka na sceni

Salihović je završila Bachelor i Master studije solo pjevanja na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. Vedrane Šimić. U razgovoru nam je otkrila i zašto je izabrala ovu profesiju te da njena ljubav prema pjevanju traje od "malih nogu".

"Od malih nogu sam zavoljela operu, tako što sam kao dijete vidjela operu i meni se svidjelo pa sam rekla da bih željela da tako pjevam svojoj mami. Najprije sam krenula u nižu muzičku školu gdje sam svirala klavir, u srednjoj muzičkoj sam upisala solo pjevanje. Puno mi je u toj odluci pomoglo to što sam u šestom i posljednjem razredu niže muzičke škole pjevala u dječijem horu ovdje u Operi Narodnog pozorišta u operi 'Karmen'. Tad sam se još više zaljubila u scenu, pjevače i u operu i znala sam da je to put kojim želim da idem", kaže Salihović.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Svoju ljubav prema pjevanju, operi i pozorištu dijeli i na društvenim mrežama, a ističe da smo u digitalnom svijetu zaboravili emociju i energiju živog čovjeka na sceni.

"Treba samo dobra volja i mislim da je važan taj prvi odlazak i posjeta mladih pozorištu i operu. Jer prvi put kad se ode, može se uvidjeti ta ljepota, emocija i osjećaj kad pred vama igraju i pjevaju živi ljudi i živi orkestar. Danas smo se dosta navikli na streaming servise, od Spotifyja, YouTubea, Netflixa, i nekako smo zaboravili tu emociju i tu energiju živog čovjeka na sceni i kada glumi u drami. Kao i kada pleše u baletu i kad pjeva u operi, kad je tu živa muzika i živi orkestar", navodi dalje.

Ističe kako želi ohrabriti mlade ljude da dođu u pozorište i gledaju operu: "Opere su danas vrlo često u modernim režijama, sve je blisko nama još uvijek i uvijek će nam biti blisko".

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

"Društvene mreže su jako dobar alat i mislim da sam uspjela dosta publike tako zainteresovati za operu. Jer šta je tu problem - ljudima nije 'pred očima', cijeli dan imamo neke obaveze, ako nešto ne vidimo i ne sjetimo se, vrijeme će brzo proći. Društvene mreže su stoga dosta pomogle, a dobra stvar je i što sad karte za opere i predstave mogu kupiti online, jer u užurbanom svijetu u kojem živimo jako je teško naći vremena", priča dalje.

Komentarišući trenutno popularnu muziku i generalno trendove navodi: "Mislim da, kao i u svemu, postoji kvalitet i ja isto tako vjerujem da postoji kvalitet i u tehno muzici i lijepoj narodnoj muzici. Na kraju taj šund nestane, a kvalitet ostane. To mislim za sve vrste muzike. Kad je riječ o meni, opera i klasična vrsta muzike zauzimaju jedno posebno mjesto i držim je na nekom pijedestalu".

Ne planiram otići iz BiH i sarajevske opere, ovo je moja kuća

Kad je riječ o operi, Hana nam kaže da sebe i u budućnosti vidi tu te ističe da je sarajevska opera njen dom.

"Ljudi su me pitali da li bih pjevala u nekom mjuziklu, čak sam imala i ponudu da idem u Zagreb na audiciju, ali sam u to vrijeme znala da će se raditi 'Tvrtko', pa mi je to pomoglo u odluci. Nisam pretjerano tužna zbog toga. Još uvijek me ne privlači", priča nam.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Napominje koliko joj je značio rad s profesoricom Vedranom Šimić: "Važno je imati kontinuirani rad s nekim pedagogom, jako je dobro ako je to pedagog koji vas je odškolovao na Akademiji, što je u mom slučaju moja profesorica Vedrana Šimić. Njoj dugujem za znanje i iskustva koja mi je prenijela i danas s njom radim. Ne znam kako bih bez nje sve ovo nosila"

Dodala je kako je jako važno ulagati u sebe, ali da je često problem što sve to košta, a da u BiH mnogi nisu u tako dobroj finansijskoj situaciji. Međutim, ističe da je to ulaganje koje nikad neće propasti, kao i da je doajen operne scene Narodnog Pozorišta Ivica Šarić odličan primjer za to.

"Meni je gospodin Ivica Šarić jedan veliki uzor i po njemu vidim koliko je važno ulagati u sebe. Planiram ići na takmičenja i audicije, ne planiram otići iz BiH i sarajevske opere, ovo je moja kuća, ali želja mi je da putujem i pjevam i u drugim operama. Vidjet ćemo kako će to ići u budućnosti. Moj kolega je u jednom intervjuu dobro rekao: 'U našem poslu je veliki faktor sreća'. Ipak, treba biti sposoban i kad ti se ukaže prilika da je ugrabiš i od nje napraviš najbolje te da od sebe daš 150 posto", poručuje na kraju.