U sklopu restauracije džamije u Ustiprači koja je stradala u ratu, a obnovljena 2003. godine, džematski odbor Irmi je povjerio dekoraciju mihraba. U taj se vid umjetnosti dugo vremena željela upustiti, posebno nakon posjeta monumentalnim građevinama u Turskoj.
"Ramazan i moja religija naveli su me da prihvatim izazov stvaranja islamske umjetnosti i u jednoj od naših džamija. Dobila sam poziv da budem dio projekta dekoracije džamije u Ustiprači koja se nalazi na raskršću puteva koji vode prema Višegradu, Goraždu i Rogatici, a pripada općini Novo Goražde i ukrašavanja zidne površine ilustracijom i kaligrafskim ispisima. Osnov dekora džamijskog prostora podrazumijeva kaligrafske ispise, pa je i moj radi išao u tom smjeru“, ispričala je Irma za Klix.ba.
Irma je završila Akademiju likovne umjetnosti, razvijala 3D tehniku na brojnim Street Art festivalima, ali susret s tradicijom je novo iskustvo. Ne bi bio prvi put da je umjetnik razvio stil koji je izazivao divljenje u oku posmatrača upravo zbog povratka vlastitom identitetu i tradiciji.
"Ideja za ovakav dekor proizašla je iz mojih putovanja po turskim gradovima, obišla sam mnoge džamije i naravno kao i svakom umjetniku, u očima i mislima ostanu samo one stvari koje osjetite iznutra. Iznova sam se divila njihovim dekoracijama i arhitekturi. Okupane su kraljevsko plavim bojama zidova, mihraba i kupola. Posrećilo mi se da radim nešto čemu sam se oduvijek divila. Budući da se bavim umjetnošću, poznato mi je oslikavanje betonskih površina jer sam kao studentica učestvovala na mnogim street art festivalima. Međutim posebna draž i sasvim novo iskustvo je raditi površinu na mihrabu ove džamije i ostaviti svoj pečat koji ima simboliku u arhitektonskim oblicima", pojašnjava akademska umjetnica.
Irma pojašnjava da je predviđena dekoracija mihraba u skladu sa islamskom umjetnošću koja je nekad karakterizirala ove prostore, koji imaju historijsku i umjetničku vezu sa nekadašnjim Osmanskim carstvom.
"Poznato je da su Osmanlije dale originalan pečat islamskoj umjetnosti i postigli vrhunac u umjetničkom pisanju kaligrafije, dekoraciji i ilustraciji arhitekture. U skladu s tim, BIH je dijelila isto kulturno-historijsko naslijeđe koje je danas velikim dijelom uništeno i zamijenjeno lošim i nestručnim kopijama. Realizacija predviđenog projekta predstavlja jedinstven primjer koji proizilazi iz najljepših primjera islamske umjetnosti, ali sa pečatom današnjeg vremena u kojem živimo, pritom pazeći da ne izgubi na snažnoj duhovnoj simbolici. Projekat će budućim generacijama ostati u amanet da čuvaju, ponose se i budu primjer kako i na koji način džamijski prostor treba održavati duh vjere islama“, kaže Irma.
Nije Plava, ali i džamija u Ustiprači ima vlastitu draž.
"Kad mislim o bilo kojoj džamiji, prvo mi na um pada Plava džamija, jer ona simbolizira vrh islamske civilizacije. Ona govori o tonovima umjetnosti, edukacije, arhitekture i napretka. Svoje djela vidim kao simbol nade, da ono što smo dostigli u prošlosti, možemo dostići i u budućnosti te sam se vodila tim osjećajem", kaže Irma.
Ističe kako joj je velika čast i zadovoljstvo raditi ovakav posao koji će nastaviti nakon ramazana.