Nada Đurevska za Klix.ba: Građanin Sarajeva postajete kada osjetite da je to vaš grad
Da joj mnogo znači, ova istaknuta bh. glumica dokazuje i izjavom u kojoj kaže: "Dobiti ovu nagradu očigledno govori o dubokoj povezanosti sa Sarajevom. Duboko, duboko ste srasli sa gradom u kojem živite, iako niste tu rođeni, građanin ovog grada postajete kad osjetite da je ovo vaš grad".
Nada Đurevska je rođena 1952. godine u Skoplju. U Sarajevo je došla kao šestogodišnja djevojčica. Završila je Osnovnu školu Hasan Kikić, a potom je maturirala u Srednjoj medicinskoj školi, nakon koje je upisala i završila glumu. Njena prva uloga je bila u Čehovljevu Višnjiku, gdje je tumačila Varju.
Hasanaginica je ipak posebna
Četrdeset godina je Đurevska na sceni, a ostvarila je brojne uloge. Istakla je da je teško izdvojiti ijednu kao posebno dragu, no ipak je napomenula da je Hasanaginica uloga po kojoj je mnogi pamte.
"Razmišljala sam o tome koju ulogu izdvojiti, i moram reći da su sve uloge koje sam dobijala za mene bile značajne. Glumac odigra 100 uloga i treba pitati publiku kakvo je njihovo mišljenje, jer je to najvažnije. Mislim da me najviše pamte po Hasanaginici, ona je sa ovog područja. Ona je Rejna ovog našeg dijela u kojem živimo. Čini mi se da bih po tome mogla odvojiti tu ulogu", govori Đurevska za Klix.ba.
Mladim glumicama je uzor, mnoge je naučila glumi, ali i onome što je uvijek posebno isticala - životnim vrijednostima. Na dodjeli nagrade je izjavila da joj je uvijek bilo najvažnije sačuvati ljudsko lice.
"Čini mi se da je to ustvari najteže. To je veliki napor i velika odgovornost. Naročito u ovo vrijeme i... nećemo dalje. Bojim se da u ovom svečanom trenutku kad sam dobila nagradu, ne kažem nešto pogrešno".
Ostat će vjerna umjetnosti
Tokom četiri decenije rada, Đurevska je postavila snažne temelje za buduće bh. glumište. Prvakinja je Drame Narodnog pozorišta u Sarajevu, u kojem je mnogo mladih glumaca. O budućnosti onoga što će se dešavati na daskama scene Pozorišta i ispred kamera bh. filma, Đurevska kaže da ne može mnogo govoriti.
"Nisam pratila pojavu mladih glumaca na našoj sceni, a morala bih dobro poznavati da bih mogla govoriti. Ne znam još, vidjet ćemo kad prođu ove godine koje sam ja prošla šta su ostavili iza sebe", dodaje glumica.
Velika glumica neće se tek tako povući, ostat će vjerna onome što je i obilježilo, a to je umjetnost.
"Ne vjerujem ništa više ni manje nego svih ovih godina, nastavak mog rada zavisi samo od snage koje čovjek ima. Trebala bih završiti monodramu za koju pripreme traje već dvije godine, a pet godina je trajalo traženje materijala o našoj pjesnikinji Umihani Čuvidini. Ona je već ušla u legendu, a svjedoka nema, tako da je teško bilo skupiti sve. Ne vjerujem da ću saditi krompir u narednom periodu, ali ću definitivno ostati u umjetnosti", zaključuje Đurevska.
Ostat će upamćene njene uloge u predstavama: Izgubljeni sin, Woyzeck, Hamlet, Duplo dno, Medeja, Hotel slobodan promet, Paskvelija, Majka, Hasanaginica, Čekajući Godoa, U agoniji, Pješice. U ratnim godinama je igrala na sve tri scene sarajevskih pozorišta.
Nakon rata ostvaruje vrhunske kreacije u predstavama: Sarah Bernhardt, Tartuffe, Hamlet, Biće, biće, Derviš i smrt, Kraj igre, Suton, Roberto Zucco, Hanka, Partija remija, Tvrđava, Sakati Billy, Višnjik, Legenda o Ali-paši, Prvi put s ocem na izbore, Ženski turbo-folk bend.
Igrala je i u mnogobrojnim televizijskim serijama i dramama, kao i u nizu filmova bh. hrvatske, srpske i makedonske kinematografije. Dobitnica je velikog broja nagrada. Đurevska odlazi sa scene u Narodnom pozorištu i iz aktivnog bavljenja glumom, ali ostavila je svoje uloge kao veliku i neuništivu vrijednost po kojoj će je se sjećati mnoge generacije.