Posljednji MESSpresso ugostio Alessandra Serru čija će predstava "Tragudia" biti izvedena večeras
Dramaturg predstave je Almir Imširević koji je ujedno i selektor programa Dramadžiluk.
Reditelj Serra je prije nekoliko godina osvojio lovorov vijenac za najboljeg reditelja, Zlatnu masku Oslobođenja, te nagradu tima kritike "Luka Pavlović" za svoju predstavu "Macbeth" što je posebno viđenje Shakespeara na sardinijskom dijalektu.
Kroz njegovu novu predstavu publika će imati priliku čuti rijedak arhaični jezik - grekaniko, jezik stare Grčke koji se još uvijek govori u nekim dijelovima Puglie i Calabrije.
"Teatar se uspio oduprijeti mnogo čemu – crkvi, televiziji, internetu, a pozorišta su puna jer je ljudima potreban običaj da se vrate onom ljudskom u sebi samima. Svijet je u vrlo osjetljivoj fazi, jer ono što se pokušava učiniti, posebno na Zapadu jeste dehumanizacija. U teatru se možemo spasiti od tog barbarizma“, istakao je Serra.
Kako tvrdi teatar je mjesto gdje glumci i glumice mogu da se transformišu i ostvare direktnu energiju sa publikom i bez tehnologije. Podsjetio je na misao da je najveća avantura ljudskog bića imati hrabrosti spoznati samog sebe i vratiti se u djetinjstvo.
"Edip je djelo koje me prati skoro od djetinjstva i oduvijek želim postaviti tragediju u kojoj nema likova nego heroja, u kojoj se ne pričaju priče nego mitovi i grekaniko se pojavio kao pravi blagoslov za ovu teatarsku kreaciju", objasnio je Serra.
Nakon večerašnje predstave, sutra će od 12 sati u Kamernom teatru 55 biti održan i Dramadžiluk razgovor pod nazivom "Od Perzijanaca do Palestinaca" u kojem će učestvovati Nihad Kreševljaković, Izudin Bajrović, Gorčin Stojanović, Aleš Kurt, Adnan Lugonić i Almir Imširević.
"Šta je teatar koji sanjamo, kakvi su to repertoari, šta se dešava u BiH i Evropi u teatru, jedno je od pitanja o kojem ćemo razgovarati sa istaknutim teatarskim djelatnicima iz pozicije glumca, direktora festivala, autora, reditelja i dramaturga. Time sam se i vodio prilikom selekcije ova četiri među više od stotinu dramskih tekstova pristiglih na konkurs, nadajući se da će upravo scenska čitanja privući teatarske djelatnike i dati im ideju kako da obogate i osvježe svoje repertoare, sa posebnom pažnjom prema bh. autorima i autoricama", istakao je Imširević.
Dramadžiluk završava sutra posljednjim scenskim čitanjem "Moji tužni monstrumi – autogram za Milicu" autora Mate Matišića u režiji Ajle Bešić.
"Osim savremenim dramskim autorima i autoricama, scenska čitanja su odlična prilika mladim rediteljima i rediteljicama kao i glumcima i glumicama da istražuju teatarska rješenja, a publici su zanimljiva jer ih vraćaju u bezbrižna vremena djetinjstva i čitanja pred spavanje, što smo sa invazijom tehnologije na naš život zaboravili. Zbog toga me raduje da sve više ljudi dolazi na ove programe koji su neodvojiv dio teatarskih procesa", zaključio je Imširević.
Ulaz na Dramadžiluk je slobodan, a sve detalje o ostalim festivalskim sadržajima možete pronaći na stranici Festivala MESS.