Predstava zeničkog BNP-a "Tri dana" krajem sedmice u Kruševcu i Kragujevcu
Rađena prema tekstu Romana Sikore i u režiji Tanje Miletić-Oručević te u produkciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica do sad je ostvarila brojna gostovanja, sedam festivalskih učešća i osam festivalskih nagrada.
Prvo će biti izvedena u petak, 22. novembra u 20 sati u Knjaževsko-srpskom pozorištu u Kragujevcu. Bosansko narodno pozorište Zenica je sa svojom predstavom posljednji put u Kragujevcu gostovalo 2016. godine.
Dan kasnije, u subotu, 23. novembra u 20 sati ista predstava će biti izvedena u Kruševačkom pozorištu. Kruševačka publika će imati priliku da pogleda predstavu zeničkog pozorišta nakon čak 42 godine, jer je posljednje gostovanje BNP-a u Kruševcu bilo 1982. godine.
"Autor dramskog teksta 'Tri dana' Roman Sikora, sam je tekst žanrovski determinirao kao crnu komediju, ali je proces postizanja komičkog efekta dosta složen, a humor je često korišten kako bi se sam lik, ali i publika, 'odmakli' od – u suštini – teške, realne i tragične sudbine glavnog lika. Priča 'prati' Gospodina B., koji, u veoma kratkom vremenskom periodu, od uspješnog bankara postaje beskućnik i umire na ulici, sam, bez ičije pomoći. Lik nam, već u uvodu, kaže da je mrtav, a u nastavku pratimo rekapitualaciju njegovog 'uspješnog' života", navela je dramaturginja predstave Nedžma Čizmo.
"Ovakav princip dedramatizacije, dakle: retrospekcija i najave onoga što ćemo gledati, dramaturški je model koji je često koristio Bertolt Brecht u svojim komadima. Upotreba takvog modela kod publike proizvodi manje emocionalne involviranosti u samu priču i teže poistovjećivanje sa glavnim likom. Upravo to i jeste cilj u ovoj predstavi: ne saosjećati sa Gospodinom B., nego se istinski zapitati kakav je to svijet iz kojeg on dolazi, čiji je on proizvod, posljedica čega je takva njegova sudbina", dodala je Čizmo.
U predstavi igraju: Nusmir Muharemović, Snežana Vidović, Zlatan Školjić, Siniša Vidović i Adem Smailhodžić. Dramaturgiju predstave potpisuje Nedžma Čizmo. Za scenografiju i kostimografiju je bila zadužena Sabina Trnka, a za muziku Husein Oručević.