Romano Kuduzović predstavlja "The Scream Project", vrisak protiv zanemarivanja vrijednog
Polazna tačka platforme je serija plakata koji trebaju biti edukativnog karaktera. Edukacija je prvi stepen, a reakcija je drugi, u kojem će svi posjetioci i drugi konzumenti projektnog sadržaja napraviti "The Scream" po principu prethodno zadane serije plakata i poslati vlastitu reakciju u obliku fotografije ili nekog drugog medija na Facebook stranicu The Scream Project.
Projekt je značajan, kako za bosanskohercegovačke, tako i za globalne recipijente. U smislu svoje predviđene organizacije, pored izložbe foto-plakata bit će posebno napravljena muzika i performans. The Scream Project podrazumijeva i društveno-medijski angažman i postavljanje internetskih aktivističkih trendova u obliku online interaktivne galerije i tzv. #hashtag aktivizma.
"Ovo je u suštini čisti umjetnički izražaj jer je nastao u momentu frustracije zbog zanemarivanja i neadekvatng vođenja kulturnih, umjetničkih, obrazovnih i sportskih institucija, što direktno negativno utiče na svijest mladih. Na Akademiji likovih umjetnosti, na predmetu fotografija kod prof. Mehmeda Akšamije, svaki semestar smo imali slobodnu kompoziciju što sam uvijek uzimao kao najozbiljniju vježbu jer smo imali priliku da iznesemo individualno mišljenje kroz umjetnički pristup o određenom problemu", kaže Romano.
Jedan od pristupa koje njeguje već neko vrijeme je portretna fotografija koja nosi jasno određenu poruku.
"Bavio sam se najznačajnijim djelima iz historije umjetnosti, povezivajući ih sa sadašnjim problemima društva, te stvarajući novu vrijednost koja ima svrhu kreiranja ljepše budućnosti. Tako je nastala serija fotografija 'Poznate slike kao konceptualne fotografije'. Nakon toga sam razmišljao o idućoj ideji i u momentu kada sam pravio veliku šetnju po Sarajevu, nije bilo teško primijetiti da neke od najznačajnijih kulturno-sportskih institucija i građevina propadaju. U tom momentu sam se sjetio veoma poznate slike od Edvarda Muncha - Krik: ekspresionističko djelo koje je u suštini opisalo moj doživljaj stanja u društvu. Tada sam krenuo u kreiranje serije fotoplakata koji će imati svrhu osvještavanje najbitnije populacije - mladih. U kasnijoj razradi, serija fotoplakata prerasla je u projekt kako bi se svemu dao mnogo veći značaj i funkcija u društvu", dodaje autor.
Performans je napravljen sa namjerom da poveća opći dojam plakata kroz zvuk i glumu, što znači da je svaki segment sinhronizovan kako konceptualno tako i prostorno.
Donator projekta je organizacija Schuler Helfen Leben BiH, a u realizaciji su uz autora učestvovali modeli: Anđela Banović, Bemir Bilalić, Šejla Bratić, Hazim Dedić, Mithat Fetahagić, Rijad Gvozden, Dino Hujić, Eldar Kobašlić, Senka Mušić, Azra Sahinović, Džana Šutković, Džejlana Pašić i Halid Gušo. Za kopirajting i dramaturgiju likovne umjetnosti su bili zaduženi Ajla Medanhodžić, Hamza Demirović i Romano Kuduzović, glumac je Rijad Gvozden, muziku izvodi Sheyla (Šejla Grgić), a Romanov mentor je prof. Mehmed A. Akšamija (ALU) i ass. Dragana Antonić.
Projekt su podržali: prof. Bojan Hadžihalilović (ALU), ass. Sandro Drinovac (ALU), saradnica iz prakse Tina Smalcelj (ASU), Akademija likovnih umjetnosti Sarajevo, Akademija scenskih umjetnosti - Sarajevo, Java - galerija savremene umjetnosti, Blackbox art&print Sarajevo, Sheyla, EFM radio, Fashion, Beauty, Love, specijalna zahvala na tehničkoj podršci: Nina Mašić-Lizdek, Arnej Misirlić, Edvin Kalić i Edis Vojić.