Ova saradnja je uspostavljena na inicijativu direktora Teatra Mareka Fiedora, koji rediteljicu poznaje još iz perioda kad joj je bio nastavnik na pozorišnoj akademiji u Krakowu. Nakon izvjesnog vremena traženja teksta zanimljivog objema stranama, odlučili su se za nastanak originalnog projekta na dokumentarnim i historijskim motivima iz Wroclawa s kraja II svjetskog rata, te BiH krajem rata 90-ih godina.
"Szaberplac je historijski pojam značajan za Wroclaw, koji je teško prevesti na naš jezik. U poljskom jeziku postoji posebna riječ - szaber koja označava krađe i preuzimanje napuštene imovine u ratu i drugim katastrofama. U gradu Wroclawu, koji je do 1945. bio njemački, a onda je preživio ogromne etničke čistke i doseljavanje stanovništva iz istočnih dijelova zemlje, ovo otimanje i preuzimanje imovine bila je svakodnevna praksa. Tako je nastao szaberplac, ogromna pijaca na kojoj su ljudi trampili svoje i tuđe predmete, neophodne za teški poslijeratni život", pojašnjava u razgovoru za Fenu Tanja Miletić-Oručević.
Predstava se, ističe, zasniva na dokumentima i memoarima iz Wroclawa 1945., ali uključuje i asocijativne tokove događaja i anegdota iz zadnjeg rata u BiH i Mostaru, "priče o krađama i oduzimanju imovine koje su nama, nažalost, bliske iz vlastitog iskustva".
"Vremena i prostori u ovom tekstu se miješaju, a univerzalno čovjekovo lice, gramzivo i zabrinuto, izviruje iz različitih uglova", kaže Miletić-Oručević.
Također, još neke teme koje tretira komad su izbjeglištvo, "višak historije“ te vječna moć pripovijedanja.
U predstavi nastupa osmočlani ansambl WTW, autorica scenografije i kostima je vroclavska likovna umjetnica Maryna Wyszomirska, a autor muzike je vojvođanski kompozitor Mezei Szillard.
Zanimljiv je podatak da su karte za premijernu izvedbu i reprizno izvođenje sljedećeg dana već gotovo rasprodate. Time se još jednom potvrđuje kako je poljska publika zainteresirana za novo dramsko stvaralaštvo, te živu i aktuelnu tematiku na sceni.