U Galeriji Brodac otvorenje izložbe "Desperate Times Call For Desperate Measures"
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_200722071.jpg?v=1)
Na slikama Harisa Gusinca ništa nije uznemirujuće ako ne otkrijemo intrigantne naslove koji se kriju iza ilustracija slavnih, prikaza rodno- statusnih simbola ili “lifestyle influencera”. Važno je napomenuti u koje su vrijeme oni slikani toliko da ispituju navike slika masovnih medija samo u kontekstu njihovog nastanka, površine konceptualnog značenja umjetničkog djela, navodi se u saopćenju galerije.
Na slikama, prikazanim u izložbi, Haris Gusinac okuplja krajnje oprečne medijske informacije. S jedne strane, slike sugeriraju susrete sa zvijezdama, nonšalantnost i prikaze životnog stila. Što neki smatraju važnim događajima kada su primjerice Oliviju Newton-John paparaci uhvatili u glamuroznoj haljini, a istovremeno otkrivaju komodifikaciju ličnog života ovih zvijezda, objektivizaciju, prekomjernu seksualizaciju i kapitalizaciju tijela, kao i prikupljanje korisničkih informacija za veće iskorištavanje podataka s obzirom na interese, kretanje i ponašanje kod kupovine.
Društveni mediji mogu biti oboje, oslobođeni prostor za emancipaciju koja izaziva moćne strukture tjelesne politike, kao i profitni prostor diskriminacije, marginalizacije i uznemiravanja.
Estetski jezik slika Harisa Gusinca razdvaja prakticiranje obmane kroz prisvajanje istog vizuelnog jezika na koji se primjenjuju marketinške strategije. Slike spajaju tehniku slikanja, koristeći formalni jezik pop art-a, s digitalnim medijima, iz kojih slike potiču. Beskrajno ponovljivi postovi na društvenim medijima pretvoreni su u mehaničku produkciju kao jedina šansa da ih se liši brze cirkulacije u zastoju. Kao dio pop umjetnosti, umjetnici pokreta koristili su trivijalne izraze 1950-ih i 60-ih da bi ciljali na potrošačko društvo. Usvojili su vizualne kodekse marketinga i masovne kulture kako bi na isti način kritizirali njihove sociopolitičke efekte.
S druge strane, prikazi današnje masovne kulture oštro su suprotni događajima koji stoje iza slika Harisa Gusinca, jer svaki od njih također govori o vijestima u svijetu koje su kružile u vrijeme kada ih je umjetnik slikao. Ovi događaji često ostaju sporedne bilješke u depolitiziranom, neoliberalnom društvu, poput uništavanja brazilske prašume, hemijskih napada sirijskih civila, ubistva saudijsko-arapskog novinara Jamala Khashoggija, sastanak nekih od najmoćnijih svjetskih državnih lidera, Američke sankcije za kinesku robu ili najava optužbi za silovanje i seksualni napad.
"Ljubazno molimo posjetitelje i posjetiteljke Galerije savremene umjetnosti Brodac da se, u skladu sa preporukama nadležnih institucija zbog nastale vanredne situacije, pridržavaju mjera u cilju sprječavanja širenja koronavirusa", zamolili su iz galerije.