Projekat je organizovan u sklopu zajedničke inicijative koju su u cilju osnaživanja zdravlja žena i rane prevencije karcinoma dojke pokrenuli UniCredit Bank, kompanija Visa i udruženje “Think pink – Zajedno smo jedno”.
Mjesec oktobar ne čine samo hladno vrijeme i boje jeseni, već je to važan mjesec za podizanje svijesti o zdravlju žena. Zahvaljujući udruženju “Think pink – Zajedno smo jedno” i društveno odgovornim kompanijama i ove godine mjesec oktobar u našoj zemlji bio je obojen u rozu boju, a kraj mjeseca obilježit će početak oslikavanja murala, koji će nas tokom cijele godine podsjećati kako je potrebno na vrijeme početi brinuti o svom zdravlju, ali i pomoći onima koji su oboljeli.
U cilju osnaživanja zdravlja žena i borbe protiv karcinoma dojke, kampanja "Moj krug podrške“ ima za cilj ukazati na važnost redovnih preventivnih pregleda. Prikupljanje sredstava počelo je početkom septembra od kada se za svako plaćanje Visa karticama UniCredit Bank, izdvaja 1KM u fond "Zajedno smo jedno“ i obezbjeđuju besplatni mamografski pregledi širom Bosne i Hercegovine, u nadi da se što većem broju žena omogući lakši pristup zdravstvenoj pomoći.
Obilježavanju Međunarodnog mjeseca borbe protiv karcinoma dojke, pridružilo se 257 timova, koji su u sklopu prve digitalne utrke/šetnje za ozdravljenje "Race for the Cure" okupili 4.227 članova i više od 800 osoba koje su odlučile da sponzorišu njihove ekipe, a prikupljeni novac također će biti iskorišten za besplatne mamografske preglede u ruralnim dijelovima BiH, aktivnosti kojima se radi na prevenciji karcinoma dojke, pakete prve pomoći za svaku novooperisanu ženu, edukaciju mladih, te psihososocijalnu podršku za oboljele žene.
Važnost podrške i brige o ženskom zdravlju treba naglašavati tokom cijele godine, a ideju UniCredit banke i Visa-e, kompanija koje osluškuju potrebe i podržavaju ranjive kategorije u našim zajednicama, stvarajući inkuzivnije društvo, u umjetničko djelo će pretočiti sarajevski muralist, Benjamin Čengić.
"Kada sam dobio zadatak da nacrtam mural koji će govoriti o prevenciji raka dojke, prva misao mi je bila zaštita. Uz malo istraživanja, došao sam do grčke božice zdravlja Higije, koja je kroz historiju umjetnosti prikazivana kao mlada djevojka koja u ruci drži zmiju i ćup s vodom, često u društvu svog oca. U mom djelu, Higija daje zmiji vodu, pritom je gledajući izravno u oči. Zmija u ovom kontekstu predstavlja otrov i bolest, dok voda simbolizira izlječenje. Svojom pozom Higija iskazuje snagu, odlučnost i spremnost u borbi protiv bolesti,“ poručio je Benjamin Čengić, autor murala "Izlječenje“.
Karcinom dojke smatra se jednim od najučestalijih malignih obolijenja kod žena. Podaci Svjetske zdravstvene organizacije govore da u svijetu godišnje od karcinoma dojke oboli između dva i tri miliona žena, a umire više od pola miliona. Visok procenat smrtnosti uzrok je neodlaska na mamografski pregled, jer otkrivanje karcinoma dojke u ranoj fazi, uz adekvatnu dijagnostiku i liječenje povećava šansu za izlječenjem. Obilježavanjem Međunarodnog mjeseca borbe protiv karcinoma dojke, UniCredit Bank, kompanija Visa i udruženje “Think pink – Zajedno smo jedno”, različitim aktivnostima i manifestacijama nastoje potaknuti i povećati svijest populacije o učestalosti i težini ovog oboljenja.