Vanja Lisac: Fotografija je danas samo imidž, sve se svelo na to kako izgledati dobro
Vanja je fotografisala trinaest aktera bh. muzičke i kulturne scene, a s obzirom na to da je prvi put u svom radu koristila tehniku pop arta Andyja Warhola cjelokupan proces predstavljao joj je veliki izazov.
"U organizacijskom smislu izazov je bio okupiti sve umjetnike i uraditi fotografije, a poseban izazov je bio proces postprodukcije. Ovo je prilika da se zahvalim i organizatorima Pop Art Festivala koji su mi ukazali povjerenje, ali i YouTube tutorijalima koji su bili od velike pomoći", rekla nam je Vanja.
Važnost Pop Art Festivala
Dodaje kako je ovaj festival veoma bitan za bh. kulturnu scenu, jer nudi veliki izbor dešavanja - od radionica i panel diskusija do izložbi i koncerata.
"Posebno bih istakla edukativni program festivala, odnosno kreativne radionice glume, lutkarstva, slikarstva, vajarstva i DJ radionicu koju vode predavači koji su zaista najbolji u svom poslu. Ovo je odlična prilika da mladi nauče nešto novo i upoznaju se o stvarima koje ih zanimaju. Sve radionice su kreativnog karaktera i besplatne su. Kvalitet i zanimljivost radionica potvrđuje činjenica da sam i ja razmišljala da se prijavim na nekoliko njih", rekla je.
Radionice fotografije, dizajna i stripa održane su prije početka Pop Art Festivala, a produkti tih radionica korišteni su na festivalu. Pop Art junak kojeg su kreirali polaznici strip radionice s Enisom Čišićem predstavlja svojevrsnu maskotu festivala, a zvanični vizuelni identitet festivala osmislili su polaznici radionice dizajna s Aleksandrom Ninom Knežević.
"Kada je riječ o radionici fotografije, polaznici su imali priliku naučiti kako ostvariti interaktivnu komunikaciju s osobama ispred objektiva. Želja mi je bila da polaznici shvate da je najvažnije vježbati i stvarati i to ne vježbati samo u tehničkom smislu, već i kako objasniti nekome šta želite od te osobe na fotografiji", rekla je.
O fotografiji
Vanja se fotografijom počela baviti u ranoj mladosti, a talent je naslijedila od svog djeca Ivice Lisca, jednog od prvih profesionalnih i veoma uglednih sarajevskih fotografa. Akademiju za fotografiju završila je u Los Angelesu, a 2006. se vratila u rodno Sarajevo gdje je otvorila svoj fotografski studio. Prisjećajući se svojih početaka i osvrćući se na godine koje su iza nje kaže nam kako su joj mnoge stvari danas smiješne.
"Sjećam se kako sam preozbiljno shvatala neka snimanja, čak do mjere da ne bih mogla spavati. Ali sve su to normalne situacije kroz koje trebamo proći da bismo sazreli u poslu. Mislim da je bila potrebna velika hrabrost upustiti se u ovaj posao sama, kao prvi ženski fotograf u Sarajevu", rekla je.
Iako su javnosti najviše dostupne fotografije poznatih osoba koje joj godinama ukazuju povjerenje, Vanja nam kaže da zapravo najviše fotografiše obične ljude koji žele imati profesionalne fotografije značajnih događaja, osoba ili vlastite fotografije za uspomenu.
"Moji klijenti su ljudi različitih profila i nikad nisam pravila nikakvu selekciju. Fotograf je posao kao i svaki drugi, ko želi i u mogućnosti je doći će da se fotografiše. Inspiracije bude i prođe, a posao je posao. Neke stvari radiš s više, a neke s malo manje entuzijazma. No sretna sam što je moj posao dinamičan - svaki zadatak je drugačiji, uvijek drugi ljudi, druga ekipa", rekla je.
Kaže nam kako fotografija kao medij nije nikada bila rasprostranjenija i da je fotogrfija danas imidž.
"Sve se na kraju svelo na to kako izgledati dobro na fotografijama. Fotografija kao medij nije nikada bila rasprostranjenija. Svi su fotografi, svi se vole igrati filterima i svako ima fotoaparat na telefonu. Još ako sebe vole opraše nam newsfeed selfijima. Ali s druge strane, baš zbog te dostupnosti istakli su se mnogi koji imaju oko za fotografiju", rekla je Vanja na kraju razgovora za Klix.ba.