Završena manifestacija "Teatar baština '24.": Radionica o povezanosti teatra i opere
Radionicu je vodila Emina Alaoui Yazidi. Ona je članica Hora Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. Horskim muziciranjem se bavi od 7. godine. Nakon Osnovne Muzičke škole, horsko pjevanje nastavlja u Srednjoj školi. Nakon studija Pedagoškog fakulteta u Zenici, nastavlja muzičko djelovanje, paralelno sa pedagoškim radom. Članica Ženskog vokalnog ansambla "Allegro", a trenutno je i članica Mješovitog vokalnog ansambla "Art Vivo".
Shodno tome da radionica nosi naziv "Komparacija dramske i operne predstave", o povezivanju ove dvije umjetnosti i na koji način ih nastoji približiti učesnicima u radionici, Emina Alaoui Yazidi je kazala.
"Najlakše je napisati neke koncizne teze i razgovarati na već poznate teme. Međutim, ja najviše volim poći u startu od iskustva polaznika koji su ispred mene. Dakle, ovisno o njihovom stepenu i njihovim interesima, lagano ćemo provlačiti tu komparaciju između teatarskog izraza, organiziranja teatarske predstave i povlačiti malo paralelu sa opernom predstavom i opernim izražajem, zato što smatram da u teatru ima mnogo elemenata opere, naročito u impostaciji glasa, svakog glumca. Mnogi su čitali i istraživali operu i teatar, ali je možda nekima manje poznato da je klasična antička teatarska izvedba zapravo imala u sebi puno elemenata opere, odnosno horskog pjevanja. Na momente su glumci izlazili da bi dočarali neku situaciju do kraja, izlazili su i pjevali su zapravo pjesmu ili neki ep ili dio koji je trebao pojačati situaciju o kojoj upravo glumci govore", kazala je.
Ona navodi da operu i teatar smatra "blizancima" koji su nepodjeljivi te se prožimaju i oslanjaju jedni na druge.
"Smatram da zaista talentovan glumac treba da bude i sjajan pjevač, isto tako i sjajan plesač, a možda imamo tu privilegiju i da pod našim krovom u Sarajevu, u Narodnom pozorištu, egzistira i balet kao javna ustanova. Tako da se mi svi zajedno družimo i zajedno radimo projekte i onda imamo priliku da se konsultujemo jedni s drugima u slučaju pripreme neke predstave. Mnogo je lakše pitati nekog baletana kako da vam pojasni neki pokret, šta želite naglasiti, njima je to spontano, a isto tako i glumac dođe pa pita nas: 'večeras pjevam, imam taj dio u predstavi, šta da radim, kako da postavim glas, da ne dođem u neku kriznu situaciju u momentu na sceni'. Takva saradnja, razumijevanje, poštovanje, ljubav, to je zapravo nešto najljepše što i povezuje sve umjetnike svijeta”, kazala je Emina Alaoui Yazidi.
U svom pedagoškom radu Emina Alaoui Yazidi se bavila radionicama muzikoterapije za nastavnike i pedagoge osnovnih škola, obrazovanjem djece i mladih za vokalno i horsko pjevanje, dramskim i scenskim pokretom. O muzikoterapiji i koliko ona sama ima efekta na ljudsko zdravlje Emina Alaoui Yazidi je kazala:
“Muzikoterapija je potisnuta, a zapravo bi trebala biti jedan od najvažnijih elemenata današnjeg modernog načina življenja, zato što prije svega usporava čovjeka u ovom suludom ritmu i svakodnevnoj životnoj trci, jer vidite kako je danas sve kao na pokretnoj traci. Dakle 24 sata vam prođe u nekim obavezama koje su vam drugi nametnuli".
Emina pojašnjava da je muzikoterapija idealan trenutak u toku dana ili sedmice gdje se pojedinci mogu posvetiti sebi te navodi da je takav vid terapije poput joge, ali je usmjerena na pravilno disanje i osluškivanje zvukova koji umiruju tjelesne tekućine.
"Nije to bauk, nije to neka tek otkrivena priča, zna se da je i Rumi opisivao da su te komune u to vrijeme liječile ljude koji su imali emocionalne probleme zvukom vode, šumom lišća, talasima mora. Mi smo zapravo jedne rezonantne kutije koje toliko reagujemo na bilo kakve zvukove oko nas, samo što zbog brzine vremena i zbog nametnutih obaveza ne možemo da zastanemo i da sami sebe osluškujemo. Smatram da bi muzikoterapija trebala biti svakodnevni odmor svakog modernog čovjeka, od djeteta do čovjeka starije životne dobi. U toku dana bi trebalo pronaći vremena za osluškivanje sebe, poručila je.