Muzika
214

Zaokret od tradicije hvalospjeva: Damir Imamović pjeva o drugačijem Sarajevu

Piše: L. Č.
Damir Imamović (Foto: Amer Kapetanović)
Damir Imamović (Foto: Amer Kapetanović)
Damir Imamović je večeras u Dnevniku Senada Hadžifejzovića premijerno predstavio novi spot svog benda Damir Imamović Sevdah Tahkt. Radi se o videu za pjesmu "Sarajevu" koja je najavni singl za novi album benda pod nazivom "Dvojka".

Novi album Damira Imamovića "Dvojka" izlazi 29. aprila 2016. za izdavačku kuću Glitterbeat Records. Producent albuma je Chris Eckman.

Pjesma koju je Imamović izabrao za prvi single je upravo "Sarajevo" i, prema autorovim riječima, predstavlja priličan zaokret od uobičajne "hvalospjevne" tradicije pjesama o gradovima u sevdahu.

Autor videa je Amer Kapetanović, fotograf i videograf iz Sarajeva, koji je za Sevdah Takht Damira Imamovića napravio dva vrlo zapažena spota s prošlog albuma "Hajrija" i "Mladost".

"Odavno nisam bio ovako uzbuđen pri promociji nečega što sam uradio. Chris Eckman, producent albuma, nam je pomogao da uradimo album kakav sam oduvijek želio. Možda najvažnija stvar je to da sam se upustio u autorski rad više nego ikada do sada, tako da gotovo polovinu albuma čine autorske pjesme. Album otvaramo svijetu s jednom takvom - 'Sarajevo' je sigurno najava ne samo novog albuma nego i jedne nove faze u mom radu i radu Sevdah Takhta", kazao je Damir Imamović za Klix.ba.

"Sarajevo, pjesma koja otvara album, stavlja poznato sevdalijsko sazvučje u službu jednog 'drugog Sarajeva', nestajućih i zaboravljenih generacija onih koji se nisu uklopili, a tiho su obojili kulturni i politički život bosanskog glavnog grada", piše Glitterbeat Records.

U tekstu se dalje navodi:

"Cjelokupnim albumom provijava elegična atmosfera, ali i sporogoreća ekstaza: od 'Opio se mladi Jusuf-beg' (još jedan od Sarajlija među nama) pa sve do predivne i gipke 'Lijepa Zejno', pjesme koja pokazuje tačno šta nedavno uvođenje violine donosi Sevdah Takhtu. Između njih leže pjesme nade i slomljenog srca u zadivljujućoj igri između tradicije i inovacije, na albumu koji je više ili manje jednako podijeljen između Imamovićevih originalnih kompozicija i pjesama autora čija su imena odavno zaboravljena".

"Rođen i odrastao u Sarajevu, Damir Imamović uronio je u zvuk sevdaha još od djetinjstva. Mnogo je toga napisano o njegovoj zvjezdanoj porodičnoj tradiciji – djedu i ocu koji su zapamćeni kao legende ovog žanra. Međutim, od dana kada je rastjerivao dosadu u skloništu učeći prve akorde na gitari tokom opsade grada ranih 1990-ih, Damir je potpuno promijenio pravila igre. Jer ne radi se o čovjeku koji bi bez puno truda upisao sebe u liniju nasljednog prava – bilo bi to prelagano. On dolazi s pitanjima i, iznad svega, izazovima: pitanjima za čuvare baštine koji su posvećeni svođenju stila, ritma i repertoara na zatvoreni skup konvencija; i izazovima nešto novijim, 20-vjekovinim ortodoksijama koje bi od sevdaha htjele napraviti odraz nacionalnog karaktera. Imamovićeva umjetnost nije ništa drugo do tiha, uporna pobuna unutar sevdaha – duboko promišljen rad koji odbija zavodljivost nacionalizma. On tu muziku odvodi izvan njenog rodnog mjesta i pokazuje joj svijet." (Glitterbeat Records)

U tekstu izdavačke kuće Glitterbeat Records navodi se kako je novi album Damira Imamovića čudo jasnog promišljanja, kristaliziranih melodija i duboke refleksije.

Izdavač navodi i kako se naslov "Dvojka" odnosi (možda i pomalo provokativno) na dvočetvrtinski ritam iz vremena 'zlatnog doba' sevdaha – 1950-ih i 1960-ih, kada su mnoge konvencije žanra kodificirane i kada je ono što nisi mogao raditi imalo jednaku težinu kao i ono što si mogao.

"Iza Imamovićevog predivnog zrijućeg glasa i zabavljanja sa svojim novim, specijalno za njega napravljenim tamburom, stoji rijetko dobar i nedovoljno hvaljen bend: perkusionista Nenad Kovačić, čiji su zapadnoafrički utjecaji savršen dar sevdahu; basista Ivan Mihajlović, zaigran i mrtav ozbiljan, sve u istom dahu; i novopridošla Ivana Đurić, čija violina predstavlja usidrenje u tradiciju sevdaha koje ime albuma 'zajebantski' obećava. Sevdah Takht Damira Imamovića savršeno paše Glitterbeatovom kulturnom i muzičkom entuzijazmu. Njihove priče su globalne, a dolaze iz istinske ljubavi za regionalnu tradiciju iz koje potječu – ljubavi koja je dovoljno jaka da izdrži zahtjeve koje pred nju postavlja ovaj mladi i neumorni umjetnik. Onoliko koliko je kultura uvijek i politika, a borba unutar jedne uvijek je i borba u drugoj, ovo je suštinski politički projekt. Ali to je i Imamovićev najsnažniji lični iskaz do sada. On je uvijek išao prema tome da snimi ovaj album i sretni smo da ga je napravio s nama", navode iz ove izdavačke kuće.