Intervju / Lana Stanišić: Imam dovoljno posla na sebi da bi me pogađali komentari anonimnih dušebrižnika
"Mislim da u našoj zemlji, a u spomenutoj branši, pauze ne nastaju zbog visokih kriterija u selekciji projekata, nego zbog nedostatka sredstava za masovnost projekata. Opet moram naglasiti da sam zahvalna što sam imala dvije predivne uloge u kratkom vremenskom periodu, tako da vjerujem da ono što trebamo igrati dođe do nas, uprkos manjku produkcije. Face mi je dao punu slobodu i prostor da se indirektno bavim kulturom i umjetnošću, a scena je scena, u svakom svom obliku", kazala je.
Dalje je govorila o tome da li bi se ikada bavila nečim drugom osim novinarstvom i glumom.
"Glumu shvatam jako duboko, kao put do sebe, a samim tim i do drugih te do univezalne Istine. Bavljenje sobom i istinom su cjeloživotni procesi, koji kad su započeti, ne staju i onda ne bih imala otpor da se bavim bilo čime za šta imam dovoljno znanja, a što ne zaustavlja ovaj proces. Novinarstvo također ima za cilj da prenese istinu, dođe do nje, uđe u srž i suštinu, a s obzirom na to da se ne bavim informativnim temama, emocija je također dozvoljena. Izazov je danas imati empatiju na tržištu informacija, a vladati formom na 'tržištu' emocija, tako da jedna profesija u meni pomaže onoj drugoj", rekla je.
Također je navela kako je novinarstvo poligon za učenje lekcija koje su primjenjive na sve životne segmente, jer mu je baza komunikacija, shvatanje suštine, prepoznavanje skretanja pažnje, obavljanje zadatka i umijeće poznavanja ljudske psihe. Izdvojila je najvažniju lekciju koju je naučila kroz novinarstvo.
"Izdvojila bih lekciju o cijenjenu vremena i obavljanju svaga u prvom momentu kada je to moguće… Mediji nauče čovjeka kako je planiranje i pravovremena akcija garant obavljenog zadatka i postignutog cilja", kazala je.
Nedavno je ostvarila ulogu debitantskom filmu "Udovac" Harija Šečića. Ovaj film donosi priču o starijem muškarcu kojem iznenada umire supruga te se navikava na nove okolnosti, preispitujući pri tome svoj odnos u dugogodišnjem braku i prema supruzi.
"Sretna sam što sam imala priliku, prije svega, igrati kćerku svog profesora glume i vrhunskog glumca Izudina Bajrovića, a onda na to dodajem i zadovoljstvo igranja s ostalim kolegama koji su vrsni glumci. Privilegija je danas dobiti ulogu u ljudskoj priči i igrati likove koji dijele s nama aktuelne, ali i svevremenske probleme. Divan, topao scenarij, kakav je i sam Hari i ako nečega nije falilo na setu, onda su to ljubav svih članova ekipe prema poslu i želje da se snimi dobar film. Ono što mi je žao je što budžeti za kinematografiju nisu veći, što još uvijek plašljivo ulažemo u kulturu i umjetnost i što kolege debitiraju kada bi trebali da budu na vrhuncu produktivnosti", navela je.
Osim Izudina i Lane, uloge u ovom filmu ostvarili su i Nermin Omić, Faketa Salihbegović-Avdagić, Edin Avdagić, Dino Bajrović, Emir Fejzić, Vanesa Glođo, Minka Muftić, Gordana Boban, Mediha Musliović, Damir Kustura, Alena Džebo, Sead Pandur, Enes Salković, Belma Salkunić, Rijad Gvozden, Amar Čustović, Emina Macić, Ata Bećiragić, Ahmed Husak, Vedran Tuce i Alija Aljović.
U seriji "Znam kako dišeš" režisera Alena Drljevića i Nermina Hamzagića, koju su kreirali Jasmila Žbanić i Damir Ibrahimović, glumi Nejru Pašić. Ovo je jedna od prvih bh. serija koja se ozbiljno zabavila problemom vršnjačkog nasilja. Zbog čega smo toliko dugo morali čekati da osobe iz kinematografije kvalitetno obrade ovu temu?
"Mislim da bi u masi nedostataka našeg društvenog sistema bilo nepravedno postaviti pitanje osobama iz kinematografije zbog čega smo nešto čekali. Ako iko zna šta znači čekati Godoa, onda su to umjetnici. Možda bi oni na to pitanje odgovorili pitanjem 'Zašto se toliko čekalo da im neko da priliku da nešto obrade?'. Mislim da nam je sad važnije da kao društvo stvorimo uslove da umjetnici nastave postavljati pitanja svojim djelima", smatra Lana.
Spomenuta serija snimljena je u okviru BHContentLaba, čije je gašenje ljetos najavljeno, što je rastužilo filmske radnike. Postavlja se pitanje koliko je naša kinematografija izgubila ovim potezom.
"Upravo je dio odgovora u prethodnom. Gasiti nešto što je pomoglo da umjetnici dobiju svrhu, a društvo odgovore, upućuje na to da nekome ne odgovara da društvo dobija odgovore ili da je prioritet uložiti u ono što multiplicira materijalno, a duhovno i umno smo svakako odavno marginalizirali", kazala je.
Lana je glumila i u filmu "Balada" Aide Begić, koji je bio kandidat za Oscara u kategoriji za najbolji strani dugometražni film. Zanimalo nas je s kojom osobom iz svijeta kinematografije joj je dosad bilo najprijatnije raditi.
"Morala bih spomenuti dvije predivne, jake žene - Aidu Begić, koja tako pažljivo i suptilno vodi glumce primjećujući svaki živi, istiniti momenat te Jasmilu Žbanić, koja jača glumačku vjeru nekom ogromnom snagom koju prešutno emituje glumcu te nesebičnom verbalizacijom afirmacije koja mnogo znači", ispričala je.
Činjenica je da je u današnje vrijeme zahtjevno biti javna ličnost, naročito ako ste žena. Svaki korak u poslovnom i privatnom životu je pod budnim okom javnosti. Lana je često na meti komentara i kritika.
"Oslobađajući momenat je kad utihne potreba za borbom koju nadvlada svijest o tome da u momentu životnog balansa niko od nas ne mrzi, ne kritikuje nekontstruktivno i ne gradi sebe gazeći druge, tako da nesreća, nezadovoljstvo i višak vremena ljudima daju ventil koji, ako će im bar malo olakšati život, neka bude i preko mojih leđa. Dovoljno imam posla na sebi koji samoj sebi zadam, da bi me vrijeđali i pogađali komentari anonimnih dušebrižnika. Postavim sebi pitanje koliko bih nesretna morala biti da napišem laž ili uvredu o nekome koga ne znam i ko mi ništa nije uradio osim što postoji i onda budem zahvalna što ne znam tu količinu nesreće, što i njima želim. Nisu takvi anonimni što se ponose onim što imaju reći, očito stid nastani i takve", kazala je.
Na pitanje vjeruje li da će se narativ prema ženama ikada promijeniti, naročito u BiH, odgovorila je kako vjeruje da vjerovanjem počinje promjena. Lana također predaje u Srednjoj muzičkoj školi u Sarajevu. Otkrila nam je šta ju je najviše privuklo u mogućnosti da podučava mlade.
"Privukla me spoznaja koliko možemo naučiti od njih, koliko je važno pristupiti im iskreno i s poštovanjem te koliko je važna lekcija lišiti se ideje o 'a priori' autoritetima. Svaki korak od ega je korak do srca", kazala je na kraju razgovora za Klix.ba.