Emisija "Peti dan"
53

Na HRT-u raspravljali o Aleksandri Prijović: Ritmovi džungle koji koriste političkom Beogradu

N. O.
Screenshot/HRT/Klix.ba
Screenshot/HRT/Klix.ba
Aleksandra Prijović i njeni koncerti u Zagrebu i dalje su tema analiza i rasprava u hrvatskim medijima, a u emisiji "Peti dan" komentatori su povezali folk muziku s politikom, navodeći da je to "instrument moći političkog Beograda".

U emisiji "Peti dan" na HRT-u raspravljali su o ratnoj situaciji na Bliskom istoku, ali i Aleksandri Prijović koja je goruća tema regije. Emisija je nazvana "Kako počinju ratovi, ko to tamo pjeva?", a teme su komentarisali Matija Štahan, Marijana Bijelić, Petar Mitrikeski i Aleksandar Musić.

"Narodna muzika djeluje moćno jer očito pogađa neku strunu u duši mnogoga čovjeka u Hrvatskoj koja je onkraj racionalnog, i estetskog i zahvaljujući tome odlazi u neke arhaične, primitivne sfere svijesti. U tom smislu turbofolk može poslužiti kao pročišćujući trenutak", kazao je Štahan.

Politički analitičar Aleksandar Musić smatra da pet arena nije "takav broj ljudi" te da je to ukupno 90.000, ali nije "baš rekord svih rekorda".

"Tu je još jedan bitan element, ona je u realnom vremenu PR-ovski dobro igrala. U onim kritičnim trenucima, kada joj se lomilo, karikiram, između druge i treće, treće i četvrte Arene, dala je nekoliko ciljanih intervjua, malo je uzburkala duhove. I neovisno o prigovorima koji dolaze, uvjetno rečeno, s hrvatske nacionalne političke scene, ona je donekle uspjela postići izrazitu zastupljenost u hrvatskim medijima, netipičnu za izvođača s istoka", dodao je.

Komentarišući to što srbijanki mediji otvoreno dočekuju hrvatske genetičar Petar Mitrikeski je kazao da je to "sve politički".

"Glazbene ukuse je teško modelirati od vrha do dna, ali nisu geopolitika i politika potpuno imune na to. Postoji razlog zašto neki ljudi smatraju da ovi malo življi melosi koji se kreću na tzv. ovim prostorima više koristi donose jednoj strani i da su instrument meke moći. Pitanje za raspravu je postoji li kontrola toga ili je dovoljno nekoga kulturološki približiti nekoj državi da bi otupio njegovu nacionalnu kritiku i nacionalnu samobitnost", dodao je Musić.

Razgovarali su o "moći iz susjedstva" koja se širi muzikom. Mitreski je potom rekao da ta muzika ide na ono što je biološki u nama što je nazvao "ritmovima džungle".

"Ko to koristi? Politički Beograd jer smo mi ostali politički naivci ili nismo dovoljno sposobni. Da je utjecaj negativan, negativan je po našu budućnost. Mi se moramo trgati svim silama da izađemo iz balkanskog balona", dodao je.