Istraživanje Hotelisa
54

Sea Star festival Hrvatskoj donio 33,7 miliona eura izravne ekonomske koristi

L. R.
Foto: Sanjin Djukić
Foto: Sanjin Djukić
Exitov Sea Star u Umagu u svojih je pet održanih izdanja, od 2017. do 2023. hrvatskoj ekonomiji donio 33,7 miliona eura izravne koristi.

Uspjeh je time veći jer je riječ o jedinom velikom muzičkom festivalu u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju konsultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo.

U pet navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i nizu inozemnih tržišta iznosila je 23,7 miliona eura. Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći muzički festival.

U analizi je istaknuto kako su muzički festivali evoluirali od specifičnih okupljanja do mainstream kulturnih fenomena, privlačeći raznoliku publiku iz cijelog svijeta. I dok je Hrvatska na glasu kao destinacija s velikim brojem festivala Sea Star se ističe po tome što, osim što je van turističke i festivalske sezone, trenutno je jedini veliki međunarodni muzički festival u Istri.

Istraživanje pokazuje da ukupna potrošnja na festivalu od 2017. do 2023. iznosi 29 miliona eura. Posjetitelj Sea Stara troši oko 40 posto više od prosjeka turista na istoj destinaciji, dok je njihova izvanpansionska potrošnja čak duplo veća u odnosu na prosjek.

Na temelju dobivenih podataka otkriveno je i da festival angažira i veliki broj djelatnika različitih struka, te je ukupni broj osoba angažiranih uoči i tokom održavanja festivala procijenjen na više od 700.

U proteklih pet izdanja ulazi Sea Star festivala zabilježili su više od 200.000 ulazaka posjetitelja među kojima stranci čine 40 posto. Ukupan broj pojedinačnih posjetitelja je 88.000, a ostvareno je 180.00 turističkih noćenja.

Prema rezultatima istraživanja oko 95 posto došlo u Umag isključivo zbog festivala, a čak 98 posto ispitanika je popravilo ili ostavilo isto mišljenje o gradu, iz čega istraživanje zaključuje da festival ima vrlo pozitivan efekt na brendiranje destinacije.

Posjetitelj Sea Star su mladi. U prosjeku tipični posjetitelj ima 25,5 godina, među njima je 57 posto zaposlenih, dok je udio visokoobrazovanih i studenata čak 68 posto. Motivacija za dolazak je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, muzički program kao kulturni, te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru i lojalnost EXIT brendu.