Zijah Sokolović je u braku s pijanistkinjom: Ženu uvijek treba promatrati kao da je prvi put vidite
Dok je odgovarao na pitanje o predstavama koje često igra, spomenuo je i brak.
"I ove moje predstave su kao dani koje živite. Svaka je kao neki dan vašeg života. Kad bih vas ja pitao kako vama ne dosadi živjeti svaki dan ili kad bih vam rekao zašto radite iste stvari u životu, što ne promijenite? Zašto ne perete noge jedanput na ulici i zašto ne perete zube u krevetu? O tome se radi. Ta neka vrsta ponavljanja umjetnosti je interesantna, jer kada se gleda iz aspekta teatra ili dramaturgije, onda ponavljanje predstavlja jednu reprodukciju", rekao je za portal zena.net.hr.
Dodao je kako je svako izvođenje predstave novo iskustvo, bez obzira na to što je ona već odgirana.
"Ovu predstavu koju sam večeras odglumio, bez obzira što sam već bio ovdje i već je izvodio, ovo je prvi put da je glumim večeras. Jer je prvi put ovakva. Sutra kad bih došao opet bi bilo prvi put, kad gledamo iz te neke filozofije. Tako bi nekako trebalo i ženu promatrati, kad je svaki put vidimo, gledati je kao da je prvi put u životu vidite. Ako je gledamo kao da je gledamo već sto godina, naravno da onda više nema te početne radosti", objasnio je.
Ranije je spomenuo da brak ne može biti sretan nego samo dug jer je to zakonom uređen odnos između žene i muškarca.
"Ima li ipak šanse za sreću? Ukoliko dvoje sami izgrađuju taj svakodnevni, višegodišnji odnos, rješavaju tajne zajedničke prirode, zajedničke mirise, oni mogu pokušati da budu sretni, ali zato im ne treba brak. Mogu i izvan njega, a mogu i u njemu, ako se tako osećaju sigurnije. Ako se taj odnos prepusti samo formi braka, on kad-tad postaje pakao zalijepljen za nekretnine, ušteđevinu i djecu. Sloboda izlaska iz bračnih okova je san svakog roba u robovlasničkom sistemu", smatra.
Zijah i Lidija imaju tri kćerke. Ona je je završila studije klavira na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, a magistrirala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Dobitnica je brojnih nagrada, među kojima dvije Oktobarske nagrade, nagrade Emil Hajek i Prešernove nagrade.
Održala je brojne recitale i koncerte sa Beogradskom, Zagrebačkom i Slovenačkom filharmonijom, Simfonijskim oprekstrom RTV Ljubljana, Dubrovačkim festivalskim orkestrom, orkestrom RTV Brisel, Novosadskim kamernim orkestrom, Beogradskim gudačkim orkestrom Dušan Skovran, sa Gudačima Svetog Đorđa... Gostovala je u Italiji, Belgiji, Austriji, Francuskoj, Holandiji, Poljskoj, Nemačkoj i Velikoj Britaniji. Veliki dio svog repertoara snimila je za radijske i TV kuće ovih zemalja.