Deveto izdanje Orea Art Marketa: Evo po čemu će se razlikovati od prethodnih
Šta nam donosi ovogodišnji OREA Art Market i po čemu se razlikuje u odnosu na prethodna izdanja?
Svake godine težimo da pomjerimo granice i nadmašimo očekivanja naših posjetilaca, izlagača i sponzora. Ove godine smo, za još veći doživljaj, među 43 izlagača uključili čak 19 iz regije, a svaki izlagač je obavezan da predstavi novu kolekciju, posebne ponude ili limitirane proizvode. Osim toga, kako bismo posjetiocima omogućili što ugodnije iskustvo, uveli smo mogućnost online kupovine ulaznica, čime osiguravamo brži ulaz i izbjegavanje dugih čekanja, koja su prošlih godina znala trajati i do 30 minuta. OREA Art Market će se održati u nedjelju, 10. novembra od 11 do 18 sati u Hotelu Holiday u Sarajevu.
Poseban naglasak je na održivom poslovanju. Šta biste voljeli da posjetitelji art marketa razumiju o OREA platformi i njenoj posvećenosti ovom segmentu?
Mali biznisi, po svojoj prirodi, kontinuirano razmišljaju o održivom poslovanju, maksimalno koristeći svoje resurse i materijale. Oni nemaju mogućnost masovne proizvodnje, što je upravo ono što osviješteni kupci sve više traže čak i od velikih brendova. OREA platforma od samog početka podržava brendove koji rade na održiv način, a art marketi su prilika da se posjetioci lično upoznaju s tim brendovima, otkriju njihove procese proizvodnje i uvjere se u kvalitet njihovih proizvoda.
Možete li nam reći više o reciklomatu koji će biti postavljen na art marketu. Kako ste došli na ideju da ga uključite u ovu priču
Na ideju postavljanja reciklomata na OREA Art Marketu došli smo kroz našu misiju podrške cirkularnoj ekonomiji i odgovornog poslovanja. Prateći globalne trendove u smanjenju otpada, smatramo važnim posjetiocima pružiti jednostavan način za odlaganje jednokratne ambalaže na održiv način. Prosječna posjećenost art marketa iznosi oko 3.000 ljudi, a u toku sedmosatnog trajanja mnogi posjetioci konzumiraju vodu i napitke, što stvara veću količinu ambalažnog otpada.
Ove godine započeli smo saradnju s TOMRA Collection BiH kako bismo omogućili posjetiocima da recikliraju jednokratnu ambalažu direktno na licu mjesta. Zahvaljujući angažmanu naših sponzora, posjetioci koji se uključe u proces reciklaže bit će dodatno nagrađeni. Uz TOMRA reciklomate, boce i limenke bit će usmjerene u reciklažni proces umjesto u otpad. Na ovaj način, OREA Art Market ne samo da smanjuje svoj ekološki otisak, već aktivno doprinosi očuvanju okoliša i podizanju svijesti o važnosti recikliranja u zajednici.
A pronašli ste rješenje i za sav otpad koji nastane tokom događaja?
Da, s ponosom ističemo saradnju s EkoPak-om, koji će se pobrinuti da sav reciklabilni otpad – karton, papirne čaše, plastične boce i slično – odmah bude usmjeren ka reciklažnim centrima, omogućavajući da se materijali brzo vrate u upotrebu. Nakon završetka art marketa, objavit ćemo rezultate postignute kroz recikliranje u saradnji s EkoPak-om, kako bi naši sponzori i posjetioci dobili konkretne podatke o pozitivnom efektu našeg događaja. Time želimo pokazati kako se eventi mogu organizovati odgovorno, s minimalnim utjecajem na okoliš.
Prihod od ulaznica na market donirate Udruženju Srce za djecu oboljelu od raka. Šta je inspirisalo ovu inicijativu i kako planirate nastaviti podržavati ovakve projekte?
Društvena odgovornost oduvijek je bila ključna vrijednost naših aktivnosti i prirodno se prenijela na organizaciju art marketa. Željeli smo da događaj bude više od samo još jednog okupljanja, te da našim posjetiocima i izlagačima ponudimo ne samo dobru zabavu već i priliku da aktivno doprinesu važnoj misiji. Kroz ovu inicijativu omogućujemo svim učesnicima da budu dio prikupljanja sredstava za Udruženje Srcem za djecu oboljelu od raka, čiji rad izuzetno cijenimo i podržavamo. Planiramo nastaviti s podrškom ovakvim projektima, jer smatramo da naši događaji mogu biti platforma za pozitivan društveni uticaj i prilika da zajednički doprinesemo boljoj budućnosti za djecu kojoj je to najpotrebnije.
OREA i art marketi pružaju značajnu vidljivost i promociju malim biznisima i brendovima. Možete li nam reći nešto više o tome?
Jedan od glavnih ciljeva naše platforme i art marketa je pružanje vidljivosti pažljivo odabranim brendovima iz BiH i regije koji zaslužuju širu prepoznatljivost, posebno među osviještenim kupcima koji pažljivo biraju gdje i šta kupuju. Naši art marketi su mnogim izlagačima dali snažan poticaj - neki su zahvaljujući jednom danu na našem marketu postigli promociju koju bi inače gradili mjesecima, dok su izlagači iz drugih gradova dobili priliku da se predstave široj publici u Sarajevu. Platforma OREA omogućava trgovinama veću vidljivost i promociju tokom cijele godine i to ne samo u BiH već širom regije i svijeta.
Koji su naredni koraci koje planirate preduzeti kako biste unaprijedili održivost art marketa?
Trenutno nam je fokus na predstojećem art marketu, gdje želimo osigurati besprijekornu organizaciju i što veći broj posjetilaca koji će otići s novim, lijepim uspomenama. Kada dobijemo povratne informacije od posjetilaca i izlagača da je art market postao događaj koji unaprijed označavaju u kalendarima te kada vidimo sve veći interes regionalnih izlagača, to nam potvrđuje naš rast i održivost u budućnosti. Za svaki art market trudimo se ponuditi nešto novo, a s obzirom na to da je sljedeći događaj naš jubilarni 10. Orea Art Market, postavili smo sebi visoke ciljeve i velika očekivanja za unapređenje i posebne sadržaje.